ה-F80 היא תמצית היכולות של פרארי בכל הכרוך ברכבי כביש קיצוניים המשלבים בעירה וחשמל, אך מדובר גם בציון דרך היסטורי. כשם שה-GTO וה-F40 חתמו את עידן הטורבו (ירשו חלק מהפתרונות הטכניים שהוצגו בפורמולה 1), יחד עם ה-F50 (גם היא בהשראת פורמולה 1), ה-F80 מבוססת על כושר ההמצאה של חטיבת ה-F1, כפי שהם ניכרים באליפות העולם.
ה-F80, שמתהדרת בדלתות כנפי שחף, ואורך של 4.80 מטר משלבת מנוע בנזין V6 בנפח שלושה ליטרים עם שלושה מנועים חשמליים המיוצרים על ידי פרארי בעצמה. יחידה חשמלית מתגברת את הסרן הקדמי עם 60 קילוואט/81 כ"ס, שני המנועים החשמליים על הסרן האחורי תורמים כל אחד 105 קילוואט/142 כ"ס. בנוסף, ישנם 663 קילוואט/900 כ"ס ממנוע הבעירה בגפו. פרארי מציינת את תפוקת המערכת המשוקללת, הסופית כ-883 קילוואט/1,200 כ"ס.
משקל המכונית, עם החשמל, סוללה קומפקטית מסתכמים בסביבות ה-1.5 טון, אולם ה-F80 עדיין קלה יחסית, מה שמאפשר לחלץ ערכי תאוצה מרשימים: המיאוץ ל-100 קמ"ש אורך 2.2 שניות, ואל ה-200 קמ"ש מעפילים לאחר 5.8 שניות, עד מקסימום 350 קמ"ש. כושר הבלימה מרשים לא פחות; בלימת חירום אמורה להביא את ה-F80 לעצירה מ-100 קמ"ש לאחר 28 מטרים בלבד - מחצית מהמרחק שנדרש עבור רכב סטנדרטי. ב-200 קמ"ש, מרחק הבלימה נאמד ב- 98 מטרים.
המערכת החשמלית, עם 800 וולט וסוללה של 2.3 קווט"ש, הופכים את ה-F80 למכונית חשמלית לטווח קצר וחסר משמעות אקולוגית. המטרה האמיתית, לעומת זאת, היא לאגור אנרגיה במהירות גבוהה במיוחד ולשחרר אותה שוב בצורה של תגבור חשמלי - כפי שנעשה בפורמולה 1. שלדה אדפטיבית, מרכב עם פתרונות אירודנימיים אקטיביים מייצרים עד 1,050 קילוגרמים של כוח הצמדה - שיא עבור מכונית כביש סדרתית של פרארי.
תא הנוסעים מתואר כמהפכני לדברי פרארי; הפריסה הוגדרה על ידי פרארי כ-"1+". המשמעות היא שיש שני מושבים, אבל מושב הנוסע קטן יותר ומרוחק מהנהג. עם זאת, הוא יכול להכיל נוסע בגובה של עד 1.85-1.90 מטרים. אבל ברור שהמיקוד הוא כולו בנהיגה, כפי שממחיש גלגל ההגה - צר ב-14 מ"מ ונמוך ב-70 מ"מ לעומת לה פרארי.
ה-F80 תומחרה ב-3.5 מיליון יורו, מוגבלת ל-799 יחידות. אם חשבתם להזמין, מאוחד מדי - כל היחידות אזלו כי הן נמכרו מראש למקבץ לקוחות במעגלים פנימיים. הן תמסרנה ללקוחות המאושרים בסוף 2025. אנחנו נחכה למשומשת.