מותג Jaecoo, אחד משניים שנתפרו על ידי הקבוצה הסינית Chery עבור השווקים האירופיים ואיזורים נוספים (השני הוא Omoda), הציג את רכב הפנאי החדש J5 בעיר הולדתו Wuhu. הבכורה הרשמית בישראל מתוכננת לשנה הבאה עם כל טווח המנועים, וזו תתקיים ברבעון 2 של 2025 באמצעות אפיקי היבואנית המקומית כלמוביל. 

במידות, ה-J5, שמתכתב עם שפת העיצוב של ה-J7, משקף פרופורציות רבועות, שימושיות עם אורך של 4.38 מטר, רוחב 1.86 וגובה 1.65, וכן ל-Jaecoo J5 בסיס גלגלים של 2.62 מטר, תא מטען של 480 ל', והוא נגזר מתוקף הערכים שלו בין סגמנט B ו-C-SUV. המשמעות - תחרות צפופה מול מגוון כלי רכב על ליבו של התא המשפחתי, אבל במותג מאמינים שלזכותו יתרונות פרקטיים: "ניתן להעמיס עד שבע מזוודות", אם להשתמש במילותיו של שון שו, בכיר בחברה.

הצצה ראשונה: ג'אקו J5
צילום: יצרן

בהשקה (בסין) פורסם רק אודות מנוע בעירה אחד, סטנדרטי המיוצג על ידי 1.6 ל' טורבו בנזין ארבעה צילינדרים בהספק של 147 כ"ס ו-29 קג"מ בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית 7-מהירויות והנעה כפולה. אולם בין המידע הראשוני לגבי ה-J5 לבין מועד עלייתו לכביש, יורחב סגל המנועים והוא ינסה לקלוע למגוון קהלים וצרכים עם אלטרנטיבות ידידותיות לסביבה וחסכוניות יותר.  

לדברי החברה, רכב הפנאי יהיה זמין בשלוש גרסאות, היינו לצד בנזין -  היברידי וחשמלי. גרסה היברידית מלאה תגיע בשלב מאוחר יותר, המבוססת מנוע 1.5 ל' טורבו בנזין (גם במקרה זה עם הספק כולל של 147 כ"ס) ובקצה העליון גרסה חשמלית בלבד: במקרה דנן, ההספק יהיה 204 כ"ס, ועל פי הנתונים המוצהרים מבטיח האצה ל-100 קמ"ש תוך 7.7 שניות. באשר לאוטונומיה, קיבולת סוללה של 67 קווט"ש אמורה לחלץ כ-420 קילומטרים במחזור Wltp, הנהוג גם בישראל. 

תא הנוסעים, כפי שמקובל היום מנוהל על ידי צג מגע ראשי בגודל 13.2 אינץ' עם תאימות לאפל ואנדרויד. עוד ברשימה קרוב ל-19 מערכות בטיחות אקטיביות, עזרים והגנות פסיביות, משטחי טעינה מהירים לסולרי (50 וואט), תקרה פנורמית, מושבים חשמליים ועוד. פרט לאחסון בתא המטען, ל-J5 כ-75 ליטרים נוספים לאפסנה בסביבת הנוסעים. 

בהררכית המחירים, ה-J5 יתברג מתחת ל-J6 החשמלי (טרם הוצג) ויתחרה בדגמים קומפקטיים בהם BYD דולפין, MG4, אולם בזכות מבנה מסורתי של רכב פנאי ומידות מעט יותר פונקציונליות שמקנות לו חפיפה עם שני סגמנטים במקביל, בג'אקו מאמינים שיזכה להצלחה גדולה עם תמחור אגרסיבי גם מול מותגים דומיננטים ורכבים אסטרטגיים כמו טויוטה קורולה קרוס למשל.