שארל לקלר ניצח בגרנד פרי של ארצות שנערך באוסטין, טקסס שנערך ביום ראשון בלילה (שעון ישראל), והוביל ניצחון כפול ומרשים של פרארי לאחר שחברו לקבוצה, קרלוס סיינז, סיים שני. 

משמעות ההישג היא שפרארי יכולה לזכות באליפות היצרנים, כאשר נותרו בעונה עוד חמישה מרוצים, וכעת הקרב בינה לבין רד בול ולבין מקלארן שעקפה את אלופת העולם בחודש שעבר. הפער בינה ובין רד בול השנייה 8 נקודות בלבד, 48 נקודות פחות ממקלארן. 

לקלר שזינק מהמקום הרביעי בשורה השנייה הצליח לעקוף את שני הראשונים, מקס ורשטפן ולנדו נוריס, כבר בזינוק עצמו ומאז לא הביט לאחור. ורשטפן סיים שלישי לפני נוריס אחרי קרב צמוד בהקפות האחרונות של המרוץ. בסופו של דבר עקף הבריטי את אלוף העולם אך ספג עונש של 5 שניות מכיוון שזכה ביתרון שתורגם לעקיפה מכיוון שיצא מגבולות המסלול. בעקבות זאת ורשטפן, שסיים 4.1 שניות אחריו, עלה למקום השלישי, וחשוב יותר הגדיל את הפער ביחס לנוריס באליפות הנהגים ל-57 נקודות, כאמור, עם חמישה מרוצים בלבד לסיום.

לקלר שולף בטקסס
צילום: יצרן
 

אוסטין 

קרקס הגרנד פרי הגיע לטקסס לכבוד הגרנד פרי של ארצות הברית לאירוע עמוס למדי שכלל גם מרוץ ספרינט. הסימנים הראשונים היו מעודדים מאוד עבור רד בול שהביאה עמה גם מכונית משופרת עבור ורשטפן. אלוף העולם היה המהיר בהקפות הדירוג למרוץ הספרינט, הא היה המהיר במהלכו וסיים ראשון בפער גדול. נוריס עלה עם הזינוק למקום השני אך סיים שלישי אחרי סיינז. בהקפות הדירוג נראה היה כי ורשטפן בדרך לעמדה הבכירה לאחר שתאונה מוזרה של ג'ורג' ראסל במרצדס הביאה להוצאת דגל צהוב. האלוף נאלץ להאט ולהסתפק במקום השני כאשר נוריס ראשון. זה לבטח הבטיח פתיחה מותחת לאירוע. 

מאחור היה זה המילטון המאוכזב שנשר בשלבים מוקדמים של מקצה הדירוג בגלל כיול לא מוצלח של המכונית. התוצאה הייתה שהמילטון זינק מהמקום ה-17 ואילו ראסל שנזקק לתיקון המכונית פתח מרחבת הטיפולים. כל אלה אירעו לאחר שבמקצה הדירוג למרוץ הספרינט המילטון טען כי מרצדס יכולה הייתה להגיע לעמדה הבכירה ללא דגל צהוב בסיום.

בכל אופן המרוץ של המילטון היה קצר והוא פרש בשלבים ראשונים אחרי זינוק מצוין – עלה 5 שלבים למקום ה-12 – מכיוון שהמכונית החליקה במפתיע מהמסלול ועשתה זאת באופן דומה לזה שהוביל לתאונה של ראסל. המילטון סבר שהשיפורים האווירודינמיים שהקבוצה עדתה עשו את המכונית לבלתי צפויה.

לקלר שולף בטקסס
צילום: יצרן

במרוץ עצמו הפתיחה הייתה שייכת ללקלר שעבר בחכמה בפנייה הראשונה את ורשטפן ואת נוריס שנאבקו ביניהם. סיינז ניסה לעלות למקום השני אך נאלץ להמתין עד החלפות הצמיגים כדי לעבור את ורשטפן. אחרי כן שני נהגי פרארי ברחו קדימה והפגינו עליונות ברורה. נוריס, שבחר בהחלפת צמיגים מאוחרת, החל מצמצם את הפער בינו לבין ורשטפן עד שהדביק אותו בסיום, עקף במהלך אגרסיבי, יצא מהקווים לרחבה סלולה חזר למסלול לפני אלוף העולם ונענש. מקלארן ביקרה את העונש אבל ללא הועיל. אוסקר פיאסטרי במכונית השנייה של הקבוצה סיים חמישי.

ראסל הצליח לסיים שישי, פרס ניחומים מפוקפק למרצדס שיצאה למעשה מהמאבק על תואר אליפות היצרנים. אחריו סיימו סרג'יו פרז ששוב לא תרם מספיק נקודות לרד בול וניקו הולקנברג בהאס. תשיעי סיים ליאם לוסון בהופעת בכורה מאוד מרשימה ב-RB אחרי שהחליף את דניאל ריקרדו, לפני פרנקו קולפינטו, עוד הפתעה, בוויליאמס.

לקלר שולף בטקסס
צילום: מרצדס

גרנד פרי ארצות הברית, אוסטין, 20.10.24 

1. שארל לקלר – פרארי 
2. קרלוס סיינז – פרארי
3. מקס ורשטפן – רד בול 
4. לנדו נוריס – מקלארן 
5. אוסקר פיאסטרי – מקלארן 
6. ג'ורג' ראסל – מרצדס 
7. סרג'יו פרז – רד בול 
8. ניקו הולקנברג – האס 
9. ליאם לוסון – RB 
10. פרנקו קולפינטו – וויליאמס 

אליפות הנהגים אחרי 19 מרוצים (מתוך 24)

1. מקס ורשטפן – 354 נק'
2. לנדו נוריס – 297 נק' 
3. שארל לקלר – 275 נק'
4. אוסקר פיאסטרי – 247 נק'
5. קרלוס סיינז – 215 נק'

אליפות היצרנים אחרי 19 מרוצים (מתוך 24)

1. מקלארן – 544 נק' 
2 רד בול – 504 נק' 
3. פרארי – 496 נק' 
4. מרצדס – 344 נק'
5. אסטון מרטין – 86 נק'