חברת אופל הציגה את מתיחת הפנים של ה-Mokka כחמש שנים לאחר שהוצגה בפעם הראשונה, מעניקה לדור הנוכחי ארכה על בסיס קווי המתאר הנוכחיים, כאשר מרבית תשומת הלב מופנית לפרטים קוסמטיים, בטיחותיים, חשמל וחווית המשתמש בתא הנוסעים וכן מעט בממד הדינמי. 

אין שינויים גדולים מבחוץ, כאשר הקווים והממדים, גם הפרופורציות של רכב הפנאי הגרמני נותרים ללא שינוי מהותי בהשוואה לדגם שלפני הרענון. מה בכל זאת? הלוגו החדש של אופל מופיע לראשונה במרכז הגריל, משובץ ב-Vizor השחור המבריק האופייני המשלב את מקבצי האורות הקדמיים בצורה הומוגנית יותר. 

הוצגה אופל מוקה 2025
צילום: יצרן

מאחור, העיצוב של חתימת ה-LED של האורות האחוריים השתנה, כעת מחולק לשלושה אלמנטים נפרדים. עיטור ה-GS מובחן יותר, מאופיין בנוכחות של פרטים שחורים מבריקים, החל מהקו העובר מעל החלונות ומתחבר לחלק התחתון של החלון האחורי. לגרסה החשמלית יהיה פגוש קדמי מחודש וחישוקי סגסוגת עם אלמנטים המשפרים את האווירודינמיקה, כך אופל. 

חשיבה סביבתית. כל בדי הריפוד במוקה החדשה עשויים תרכובת ממוחזרת. ההגה החדש מעוצב על פי ה-Vizor, עם חלק עליון ותחתון שטוחים. הפקדים בסביבת הנהג השתנו גם כן: פונקציות שהיו בקונסולה המרכזית (כעת בצבע כסף מט) הועברו לצג המגע. הפקדים לבחירת מצב הנהיגה (עבור ההיברידית והחשמלית) ובלם החניה החשמלי זהים לגרנדלנד החדשה.

יותר טכנולוגיה. השיפור המהותי טמון בהנדסת האנוש: לוח מחוונים בגודל 10 אינץ' מאחורי גלגל ההגה הוא כעת סטנדרטי בכל ההיצע, לצד בקרת המדיה הראשית שהינה בגודל זהה. קישוריות אלחוטית עבור Apple CarPlay ו-Android Auto זמינה בכל הגרסאות, בעוד שלפחות באירופה מערכת הניווט המחוברת עם עדכונים באוויר המשלבת ChatGPT תהיה זמינה כאופציה בתשלום. 

הוצגה אופל מוקה 2025
צילום: יצרן

חידושים בהינע. אופל מוקה 2025 זמינה עם מנוע 1.2 PureTech שלושה צילינדרים בכמה חלופות; 136 כ"ס עם תיבת הילוכים ידנית 6 הילוכים ובגרסת 130 כ"ס עם 8-מהירויות אוטומטית. לחלופין, מוקה תהיה זמינה גם ב-136 כ"ס היברידית מתונה, בשילוב מנוע חשמלי מתוגבר של 21 קילוואט (28 כ"ס) ותיבת שישה הילוכים דו מצמדית. הגרסה החשמלית המלאה כוללת את המנוע העדכני ביותר של 115 קילוואט (156 כ"ס), המחובר לסוללה של 54 קווט"ש המניבה טווח נסיעה מרבי של 403 קילומטרים במחזור ה-WLTP. 

באבזור יהיו מספר חידושים בהתאם לשווקים. חבילת קומפורט למשל כוללת חימום מושבים קדמיים והגה, חלונות אחוריים כהים, רצפת תא מטען מתכווננת לשני גבהים וקונסולה מרכזית עם משענת יד ושתי יציאות USB אחוריות לטעינה. גרסת 'טק' מוסיפה בין היתר חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמה אחורית, בקרת שיוט אדפטיבית וניטור שטח "מת" במראות הצד, מראות אחוריות מתקפלות חשמלית, ניווט מחובר ואלחוטי טעינה עבור סמארטפונים. גרסת GS מוסיפה פנסי LED מטריקס.

לישראל תגיע המוקה המחודשת ברבעון השני של שנת 2025 דרך אפיקי היבואנית המקומית דוד לובינסקי. המחירים, מפרטים ייקבעו בעת השקת הדגם.