אלה אופציות שאולי כחדשות עוברות את רף התקציב הממוצע לרכב משפחתי - אבל כמשומשות הן נמכרות במחיר לא רע בכלל. שתי דוגמאות שאנו מביאים לפניכם היום הן וולוו XC40 וכן קופרה פורמנטור. כרגע, נמכרות כרכב משומש במחיר של 130,000 שקלים ובמקרה של וולוו XC40 אפילו בפחות. בנוסף, קיימות חלופות פלאג-אין ל-XC40 ולפורמנטור אם כי המחירים כמובן גבוהים יותר - ומגיעים ל-200,000 שקלים וצפונה משם.
וולוו XC40
שנה: 2019מחירון לוי יצחק: 129,000 שקלים (נמכר ביד2 ב-130,000 שקלים)
גרסה: טורבו-בנזין / מומנטום
נפח מנוע: 1,969 סמ"ק
הספק: 190 כ"ס
תיבת הילוכים: אוטו' פלנטרית, 8 הילוכים
צריכת דלק (מבחן אוטו): 12.2 ק"מ/ל'
ל-XC40 מנוע בנפח 2.0 ליטר טורבו-בנזין והוא מפיק 190 כ"ס כאשר הוא משודך לתיבת הילוכים אוטו' פלנטרית בעלת 8 הילוכים. ה-XC40 הוא בעצם רכב הפנאי הקטן של וולוו, ובשונה מאחיו הגדולים הוא הוא בעצם משלב בצורה מוצלחת בין האופי של וולוו השוודית לבין טמפרמנט צעיר ורענן. כל אלה כמובן לצד תא נוסעים מלוטש וביצועים מצוינים.
בכל הנוגע לאחזקה, מנוע ה-2.0 ליטר טורבו-בנזין מוכר לנו מהדגמים השונים של וולוו וידוע כאמין מעבר ל-2017, כך של-XC40 שהושק בישראל ב-2018 יחידת הנעה אמינה עם מוניטין מעולה.
מרווח הטיפולים כל 15,000 ק"מ או 12 חודשים, המוקדם מבניהם. החלפת מצתים כל 90,000 ק"מ. רצועת התזמון כל 120,000 שקלים.
קופרה פורמנטור
שנה: 2021מחירון: 117,500 שקלים (נמכר ביד2 ב-135,000 שקלים)
גרסה: טורבו-בנזין / Blue Blood
נפח מנוע: 1,498 סמ"ק
הספק: 150 כ"ס
תיבת הילוכים: רובוטית דו מצמדית, 7 הילוכים
צריכת דלק (מבחן אוטו): 11.7 ק"מ/ל'
קופרה פורמנטור 2021 מגיע עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר והוא מפיק 150 כ"ס; תיבת ההילוכים דו-מצמדית 7-מהירויות.
קופרה המגיעה מבית סיאט הספרדית/גרמנית השיקה בישראל את הפורמנוטר ב-2021 ובדומה ל-XC40, הוא בעצם דגם חדש לגמרי ואינו מושתת על מוצר מקביל של החברה האם. היתרון המשמעותי בפורמנטור מיוצג על ידי העיצוב המודרני והספורטיבי בתא הנוסעים, והמראה החיצוני המשלב בין מבנה של רכב פנאי ובין דמו קופה ספורטיבי.
יחידת ההנעה בפורמנטור מוכרת מהדגמים השונים של פולקסוואגן כמו ארונה, גולף, ועוד. למנוע בנפח 1.5 ליטר שקיים בפורמנטור מוניטין אמינות טוב. לתיבת ההילוכים הרובוטית הידועה כ-DSG ישנן רגישויות ידועות אך אמינותן השתפרה לאורך השנים; כאן נדרשת החלפת שמן גיר כל 60,000 ק"מ. מרווח הטיפולים כל 15,000 ק"מ או 12 חודשים, המוקדם מבניהם.