בעוד רכב חשמלי סטנדרטי עם טווח הולם מתחיל מ-180,000 שקלים אצל היבואן, רכב היברידי נטען יכול להוות חלופה נכונה יותר. אבל כמו כל דבר טוב, גם רכב היברידי נטען - במיוחד ממותג יוקרה, נושא איתו פרמיית מחיר; 220,000 שקלים, זהו הסכום לב.מ.וו חדשה - ועוד לא הזכרנו את המונח "פלאג-אין".
בכל רכב בו מעורבת צנרת חשמלית מורכבת, המחיר ממריא בעשרות אלפים ולעתים מאות, תלוי בדגמים. ואם לרכוש ב.מ.וו היברידית נטענת חפצה נפשכם? כמו שנאמר, זול זה לא יהיה.
כמשומשות להבדיל, הסיפור מעט שונה. איתנו היום, שלושה דגמים משומשים מבית ב.מ.וו הגרמנית, כאשר לכל השלושה אותה יחידת הנעה - 2.0 ליטר טורבו-בנזין, המשלבת מערכת חשמלית עם סוללה קומפקטית.
ב.מ.וו סדרה 5 (530e)
שנה: 2017מחיר: 180,000 שקלים
גרסה: היברידי נטען, בנזין – אקסלוסיב
נפח מנוע: 1,998 סמ"ק
הספק: 252 כ"ס
תיבת הילוכים: פלנטרית, 8 הילוכים
טווח נסיעה על חשמל: 30 ק"מ (44 ק"מ בתקן WLTP)
צריכת דלק (מבחן אוטו): 11 ק"מ/ל'
ב-2017 הושק הדור השישי של סדרה 5, כאשר לו מנוע בנפח 2.0 ליטר טורבו-בנזין והוא משולב עם מנוע חשמלי. יחד, הם מייצרים 252 כ"ס וכמעט 43 קג"מ.
השוק של סדרה 5 שרוי בסטגנציה, ובכלל אפשר לומר שהשוק של סגמנט מכוניות הסאלון אינו מה שהיה פעם - ובשנים האחרונות הפך למצומצם. ראו דוגמת אודי A6 או וולוו S90, שתי מכוניות לעילא עם ביקוש קטן. מה שבטוח, כרגע המחיר נמוך וזה משחק לטובתנו: סדרה 5 משנת 2017 נמכרת ביד 2 ב-180,000 שקלים, ואפשר למצוא אותה גם ב-160,000, תלוי בקילומטרים על מד המרחק.
לסדרה 5 מנוע הנקרא B48, הוא נחשב לאמין והטיפול השוטף בו, לא אמור להיות יקר (כל 15,000 ק"מ או שנה). מה שכן, כל החלקים מסביב שזה אומר מתלים משולשים מוטות מייצבים וכו' אינם נגישים תקציבית בלשון המעטה.
ב.מ.וו סדרה 7 (740Le)
שנה: 2018מחיר: 200,000 שקלים
גרסה: היברידי נטען, בנזין – לקשורי
נפח מנוע: 1,998 סמ"ק
הספק: 326 כ"ס
תיבת הילוכים: פלנטרית, 8 הילוכים
טווח נסיעה על חשמל: 30 ק"מ (44 ק"מ בתקן WLTP)
צריכת דלק (מבחן אוטו): 9 ק"מ/ל'
לסדרה 7 יש בעצם את אותו המנוע כמו בסדרה 5 - 2.0 ליטר טורבו-בנזין ומנוע חשמלי גדול יותר, יחד הם מספקים 326 כ"ס ו-51 קג"מ.
סדרה 7 היא מכונית פאר כהלכתה - קלאסית, נינוחה, רב ממדית. יש לה בסיס הגלגלים ארוך משמעותית מסדרה 5 והיא מאובזרת בכל טוב.
בזמן שאנחנו רואים סדרה 7 שמחירה 800,000 שקלים בשנת 2018 ונמכרת כמשומשת ב-200,000 שקלים, אנחנו מבינים כי עם השנים ירידת הערך הייתה משמעותית. כנראה שבנקודת הזמן הזו, ירידת הערך תהיה מתונה יותר.
לסדרה 7 מנוע הנקרא B48 גם כן; הוא נחשב לאמין והטיפול השוטף בו לא אמור להיות יקר (כל 15,000 ק"מ או שנה). מה שכן, כל החלקים מסביב שזה אומר מתלים משולשים מוטות מייצבים מאוד יקרים.
ב.מ.וו X5 גרסת 40e
שנה: 2017מחיר: 180,000 שקלים
גרסה: היברידי נטען, בנזין – אקסלוסיב
נפח מנוע: 1,998 סמ"ק
הספק: 313 כ"ס
תיבת הילוכים: פלנטרית, 8 הילוכים
טווח נסיעה על חשמל: 30 ק"מ (43 ק"מ בתקן WLTP)
צריכת דלק (מבחן אוטו): 9 ק"מ/ל'
את ב.מ.וו X5 אנחנו מכירים היטב - מחלוצי רכבי הפנאי היוקרתיים בכלל, ובפרט הוא הפנאי שטח הראשון של ב.מ.וו. לגרסת ה-40e מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר טורבו-בנזין ובשילוב למנוע החשמלי הם מפיקים 313 כ"ס ו-46 קג"מ. כמו בסדרה 5 וה-7 הסוללה בגודל של קצת יותר מ-9.0 קווט"ש והיא מקנה לו נסיעה של 30 ק"מ על חשמל בלבד.
ה-X5 הוא רכב פנאי יוקרתי ומרשים, הוא עולה 180,000 שקלים וכמובן, גם אותו ניתן למצוא במחירים נמוכים יותר.
לx5- מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין הנקרא N20, הוא סה"כ אמין אבל הוא יותר עדין ויש לשים לב למשאבת המים ומערכת התזמון. (טיפול תקופתי כל 15,000 ק"מ או שנה)
יש לציין כי המנוע החשמלי בשלל גרסאות ההיברידיות הנטענות של ב.מ.וו יושב בתוך הגיר, ובמקרה של תקלה (כמעט וזה לא קורה) תידרש החלפה של הגיר במלואו - במחיר אסטרונומי.