מריה קולפ היא האחראית על מכלולי השלדה והתאמתם ל-A5 החדשה. קולפ מחייכת כאשר אני מציין כי זה נדיר שאישה אחראית על תחום כזה בפיתוח מכונית. היא מחזקת את דברי: "אני האישה היחידה באודי שאחראית על נושא כזה". קולפ כמובן נוהגת באוד ביום, ב-A3, אך פחות כמובן בגרסת הפנאי שלה, אולסטריט. 

"יצרנו שלושה סוגי כיול למתלים ב-A5. תקני, 'ספורט' שהוא תוספת וכולל הנמכה של 2 ס"מ, ו'ספורט' בכיול ספורטיבי יותר עם מייצבים עבים יותר ובולמים אדפטיביים בשלוש רמות שיכוך כמו המכוניות שהגיעו לכאן. באמצעות השליטה האלקטרונית ניסינו להגדיל את הפער בין מצבי הבולמים כך שהלקוחות ירגישו את ההבדל בנוחות ובניהוג. ההגה המהיר עם היחס המשתנה מוצע לראשונה בדגם זה בכל הגרסאות". 

אודי A5: דבר המהנדסת
צילום: אודי

בוודאי בדקתם את המתחרים בתחום. מי היו אמות המידה שלכם?

"אנחנו מסתכלים כמובן על המתחרים, אבל כבר כמה שנים שאנחנו ממוקדים יותר ב-DNA שלנו. אנחנו רוצים שהלקוח ירגיש מייד שזו אודי ואנחנו מחפשים את מה שמתאים לאודי. אנחנו גם אומרים שלא כל מה שמתאים לב.מ.וו מתאים לנו. ה-DNA של אודי הוא דיוק בהיגוי המשדר תחושה ישירה אך לא עצבנית. עם זאת, ההיגוי צריך גם להיות כזה שלא יאמץ את הנהג, כך שגם אחרי נהיגה של מאות ק"מ הוא ירגיש נינוח. 

"בניגוד לחלק מהמתחרים, אנחנו לא מגדירים 'נוחות' כרכות וכתזוזה. אנחנו מחפשים ריסון ותחושה סולידיים, כאלה שלא יאפשרו זעזועים נוספים אחרי מעבר על אתגר הנוחות הראשון, כמו מעבר על שיבוש או פס האטה; אנחנו רוצים איזון, כך שהכל יתפקד בהרמוניה ודבר לא יבלוט במיוחד". 

אודי A5: דבר המהנדסת
צילום: אודי

היכן בוצע השיפור הגדול מבחינתך? 

"מערך ההיגוי של הרכב מחובר כעת באופן קשיח ולא עם מחברי גומי, לתת-השלדה הקדמית, כאשר כל המרכיבים באזור – מתושבות המתלים, זרועותיהם והמייצב – הוקשחו כדי להגביר דיוק. כדי לשפר את התקשורת, הגדלנו גם זוויות שפיעה. מאחור עשינו שינויים במתלה כדי שהמכונית תהיה יותר מאוזנת וישירה, גם כדי שתגיב מהר יותר להפניה. לכן המייצבים האחוריים קשיחים מהקדמיים בפער גדול מאשר בדגם הקודם. גם כאן חיבורי המתלים ותת-השלדה קשיחים יותר".