מאז שנחתמו הסכמים בין סוזוקי לטויוטה ב-2016, נרקמה שותפות מרחיקת לכת בין שתי היצרניות היפניות. כיום שיתוף הפעולה כולל ייצור ואספקה הדדית של כלי רכב וכן הרחבת דגמים חשמליים בצורה דו כיוונית עם אימוץ למכביר של רכבים המוגדרים מהונדסי סמל. כתוצאה מכך, השקת הרכבים משיתוף הפעולה ליפן, הודו, אירופה, אפריקה והמזרח התיכון צמחה באופן משמעותי.
הפיתוח החדש כרוך בהפקת רכב חשמלי קומפקטי, הראשון שבעצם מוכרז רשמית על ידי בכירי היצרן בשנה האחרונה. הוא תוכנן במיוחד כרכב חשמלי, ומבוסס על פלטפורמה שפותחה על ידי סוזוקי, טויוטה ודייהטסו. "רכב הפנאי הזריז מרשים במאפייני הנהיגה הדינמיים, בעל טווח נסיעה ארוך וחלל פנים נוח וידידותי. בשילוב עם הנעה לכל הגלגלים האופציונלית, הרכב מציע חווית נהיגה יוצאת דופן בכבישים מורכבים, כמו גם ביצועים חזקים יותר", אומרים השותפים.
"אנו שמחים לספק לטויוטה את הדגם החשמלי הראשון של המותג סוזוקי", אמר טושיהירו סוזוקי, נשיא תאגיד סוזוקי. "אני אסיר תודה על כך שאנו ממשיכים להעמיק את החיבור בין שתי החברות שלנו. בעוד אנו נשארים מתחרים, בו-זמנית נחזק את שיתוף הפעולה שלנו לפתרון בעיות חברתיות, כולל השגת יעדים בתחום הסביבה".
קוג'י סאטו, נשיא תאגיד טויוטה. "בדרך זו, נוכל להציע ללקוחותינו ברחבי העולם את הפתרונות האידיאליים עבורם בדרך לחברה דלה בזיהום אוויר. יחד עם סוזוקי, אנחנו רוצים ללמוד אחד מהחוזקות של האחר, להמשיך להתחרות אחד בשני במקביל, ולהמשיך במאמצים המשותפים שלנו על בסיס גישה מרובת נתיבים".