כעת, עם פער של 63 נקודות על לנדרו נוריס ממקלארן וכאשר נותרו רק 3 מרוצים לסיום, האפשרות כי ורסטפן, שניצח לראשונה לאחר 10 מרוצים(!) לא יזכה באליפות היא תיאורטית בלבד.
למקום השני והשלישי הגיעו המכוניות של קבוצת התחתית אלפין עם אסטבן אוקון (זינק מהמקום ה-4) ופייר גסלי (זינק מה-14), שהביאו לקבוצתן 33 נקודות; בכל העונה זכתה הקבוצה ב-16 נקודות בלבד.
שלושת הראשונים דחו את החלפת הצמיגים שלהם לשלב מאוחר יחסית, והחלפה שנעשתה בזמן הפסקת המרוץ בגלל הגשם, העניקה להם יתרון לקראת סיומו.
ברזיל
בגרנד פרי של ברזיל היה גם מרוץ ספרינט אותו סיים ראשון לנדו נוריס, לאחר שלקראת סיום אפשר עמיתו לקבוצה אוסקר פיאסטרי לעקוף אותו. ורסטפן איבד את המקום השלישי במרוץ ללקלר בפרארי לאחר שנענש בגלל מהירות גבוהה מדי מאחורי מכונית קוצבת.וכמובן, היה העונשין של 5 מקומות בגלל החלפת מנוע, והייתה הפסקת מקצי הדירוג בתזמון ממש לא מוצלח עבורו, כך שאלוף העולם זינק למרוץ הכה-חשוב עבורו מהמקום ה-17 כאשר הגשם ממש שוטף.
והגשם שיחק תפקיד משמעותי. מרוץ הדירוג עצמו נדחה ליום המרוץ עצמו לאחר הרבה דגלים אדומים ותאונות, ואילו ההזנקה הוקדמה בשל חשש לגשם כבד. החלון בין לבין היה קצר, וקבוצת וויליאמס לא הספיקה לתקן את המכונית של אלבון שנפגע בתאונה.
אפילו ההזנקה הושפעה ממנו; החלקות היו אפילו בהקפת החימום. כאשר ניתן אות הזינוק ג'ורג' ראסל במרצדס שהיה שני עבר את נוריס שהיה המהיר בהקפות הדירוג. בקצה השני של טור המזנקים ורסטפן יצא לעבוד: תוך 3 הקפות הוא כבר היה במקום ה-10, ועד ההקפה ה-11 הגיע למקום ה-6 – עקיפות וירטואוזיות בגשם סוחף שפגע לא רק במסלול עצמו ובאחיזה אלא צמצם מאוד את יכולת הראות של הנהגים.
ורסטפן הגיע ללקלר שהיה במקום ה-5 במהלך ההקפה ה-24 וזה היה הראשון מבין המובילים שנכנסו להחלפת צמיגים. ארבע הקפות מאוחר יותר הביאה החלקה של ניקו הוקלנברג בהאס להוצאת מכונית קוצבת וירטואלית; ראסל, נוריס ויוקי טוסונודה (שזינק מהמקום השלישי) נכנסו להחלפת צמיגים.
ורסטפן והמכוניות של אלפין נשארו בחוץ עם צמיגים שחוקים למרות שהגשם התחזק. ההימור שלהם השתלם אחרי תאונה קשה של פרנקו קולפינטו הצעיר בוויליאמס; זו אירעה כאשר מכונית קוצבת היא שהובילה, וכתוצאה ממנה הונף דגל אדום והמרוץ הופסק.
זינוק מחודש
הזינוק מחדש נעשה מאחורי מכונית קוצבת. ורסטפן, שכבר היה שני, הצליח לעבור את אוקון ועד לסיום פתח פער עצום של כמעט 20 שניות ביחס לנהג השני לאחר שקבע גם סדרה שלמה של 'ההקפה המהירה ביותר'. נוריס שטעה מספר פעמים במרוץ החליק מהמסלול וירד למקום השביעי. המיקום שופר בשלב אחד בעזרתו האדיבה של פיאסטרי (שבעצמו ספג עונשין בגלל תאונה וירד למקום השמיני) – הטוען לאליפות היה הרחק מאחורי המכוניות המובילות.ראסל נאלץ להסתפק במקום הרביעי לפני לקלר במרוץ בו פרארי לא הבריקה. האדומים קיוו להמשיך את התנופה מארצות הברית ומקסיקו אבל גילו שהמכוניות שלהם אינן מצטיינות בגשם. קרלוס סיינז פרש אחרי שהחליק מהמסלול, כאשר זינק למרוץ במיקום אחורי בגלל מקצה דירוג גרוע. טסונודה וליאם לוסון מ-RB הסתפקו במקומות שביעי ותשיעי, ואילו לואיס המילטון סיים עשירי, מסכם סוף שבוע גרוע בו סבל ממכונית לא צפויה וקופצנית שגרמה לו לנשור כבר בחלק הראשון של מקצה הדירוג (זינק מהמקום ה-14). סרג'יו פרז, נהגה השני של רד בול, סיים במקום ה-11 ושוב לא הביא נקודות.
גרנד פרי ברזיל, סאו פאולו, אינטרלגוס, 3.10.24
1. מקס ורסטפן – רד בול
2. אסטבן אוקון – אלפין
3. פייר גסלי – אלפין
4. ג'ורג' ראסל – מרצדס
5. שארל לקלר – פרארי
6. לנדו נוריס – מקלארן
7. יוקי טסונודה – RB
8. אוסקר פיאסטרי – מקלארן
9. ליאם לוסון – RB
10. לואיס המילטון – מרצדס
אליפות הנהגים אחרי 21 מרוצים (מתוך 24)
1. מקס ורסטפן – 393 נק'
2. לנדו נוריס – 331 נק'
3. שארל לקלר – 307 נק'
4. אוסקר פיאסטרי – 262 נק'
5. קרלוס סיינז – 244 נק'
אליפות היצרנים אחרי 21 מרוצים (מתוך 24)
1. מקלארן – 593 נק'
2. פרארי – 557 נק'
3. רד בול – 555 נק'
4. מרצדס – 382 נק'
5. אסטון מרטין – 86 נק'