"צריך להסתכל על הדברים ביושר", אומר מנכ"ל סקודה האנס זלמר. "השוק החשמלי בנסיגה ולכן צריך לעשות עצירה ושוב לפענח מה נחוץ לגבי העתיד", כך אמר לאחרונה בראיון לכלי התקשורת באנגליה. בסקודה הגיעו בשנה הקודמת להבנה שיאלצו להקריב דגמים קונבציונליים בסייסים בהם קאמיק וכן פביה בשנתיים הקרובות, אולם לפי שעה מדברים על השארת עד שנת 2030. גם סקודה סקאלה, שזכתה להשקה בינלאומית כאן בפתח תקווה, לא הולכת לשום מקום.
"לדברי זלמר, לדחיית השקת הסטיישן החשמלית תהיינה השלכות על מרקם מנועי הבעירה של סקודה, "במיוחד על המכונית הקטנה - פאביה, רכב הפנאי הקאמיק והסקאלה האצ'בק", מדגיש. "במקור אמרנו שאת פאביה, קאמיק והסקאלה נוציא מחוץ לסגל עד 2027, אך כעת, בגלל ההאטה בביקוש לחשמליות, יש אור ירוק לבצע שינויים שיתנו לדגמים אלו ארכת שהייה ממושכת".
סטיישן חשמלית היא עדיין מחזה נדיר - אבל לא לזמן ממושך, הקאמבק בעיצומו; בשנים הקרובות נראה קרוב ל-20 רכבי סטיישן עם הנעה חשמלית, חלקם כבר על הכביש (MG5, פולקסווגן ID.7) ובהמשך ב.מ.וו תשחרר גרסאות טורינג חשמליות במשפחת הספורט סדאן והסאלון, גם מרצדס, זיקר, ניו, אודי, יונדאי (איוניק-6 שוטינג ברייק), וולוו (V60 חשמלית), לקסוס, דנזה (מותג היוקרה של BYD) ועוד.
מסיבות אלה, בסקודה משוכנעים שיש - ותמיד היה ביקוש למכוניות סטיישן, והקהל יחזור אליהן, ואף יצליח להתגבר על החסמים הפסיכולוגיים והמעשיים שמגבילים את השימוש ברכב חשמלי מלא, היינו תשתית ומהירות טעינה. "תמיד אמרתי שאנשים קונים מכוניות מהסיבה הכי לא סבירה - וככה זה עם רכבי פנאי. אבל סטיישן הם יקנו כי הם זוכרים שהלכו לאיקאה והיו צריכים להכניס את הקופסה הענקית הזו עם ארון בגדים לתוך המכונית".
זלמר אף רואה את ה"הרגלים" הללו גם במונחים של טווח נסיעה פונקציונלי. "כמו בחרדת טווח, זה ממד רגשי בלבד - זה לא רציונלי. מי באמת חורג בקביעות מטווח של 550 ק"מ וגם אם כן, אתה עוצר להטעין בין לבין, מביא את המכונית ל-30 אחוז, מטעין אותה בחזרה ל-60 אחוז; זה לוקח 15 דקות או פחות, וזו לא בעיה. כן, זה משנה הרגלים. בדיוק מהסיבה הזו, אנחנו צריכים לתת לאנשים זמן רב יותר להיות מוכנים לזה - ולכן אנחנו מציעים חלופות רגילות".
סקודה אלרוק ואפיק הם שני הרכבים החשמליים החשובים ביותר בשנתיים הקרובות, כאשר האחרון צריך להתחרות במפלס מחירים של 25 אלף יורו שבו עתידים להצטופף לא מעט מתחרים - מאירופה ומסין.