באוקטובר החולף חשפה הונדה מקבץ מהטכנולוגיות של הדור הבא שתכנסנה לשימוש במכוניות החשמליות תחת מיזם "הונדה 0", אשר יופץ ברחבי העולם החל משנת 2026. למנכ"ל החברה היפנית יש סברה שבכך למעשה תצמצם הונדה את הפערים מהיריבות וגם תוכל להתמודד עם הביקורת הלא מוצדקת לטענתו שאופפת את המותג בשנתיים האחרונות.

נכון לעכשיו, הונדה מציעה את רכב הפנאי הקומפקטי e:Ny1 כשגריר חשמלי בודד בסגמנט חשוב, והמכונית הקטנה הונדה e נמצאת בשלהי חייה ותצא ממחזור המכירות בשנת 2024. "אני לא חושב שאנחנו בפיגור בכלי רכב חשמליים", אמר המנכ"ל טושהירו מייב בראיון לכלי התקשורת בלונדון. "אנחנו עובדים על הטכנולוגיה כבר הרבה זמן, אבל אנחנו מאמינים שזה לא היה רעיון טוב להגדיל את מספר היחידות כשהשוק לא היה רווחי - ולא הייתה תשתית, כלומר עמדות טעינה".

הונדה:
צילום: יצרן

"רק בשנה האחרונה", אומר מייב, "נדמה שמכוניות החשמליות עוברות לשלב של הסכמה נרחבת בקרב הצרכנים, ועל כן הגיע הזמן להשקיע באסטרטגיית החשמול. ליפנים יש את הטכנולוגיה לכך - והם יכולים להתחרות עם יצרנים אחרים ברחבי העולם", הוא אומר. 

"אנחנו מודעים לכך שאנחנו לא מהמובילים בתחום הרכב החשמלי", אומר קצושי אינואה, העומד בראש היחידה לפיתוח עסקי אוטומוטיב חשמליים בהונדה העולמית. "אבל במקום ליצור משהו חדש לגמרי, אנחנו מאמינים שהחוזק הבסיסי שלנו בתחום הרכב יכול לשמש גם לייצור כלי רכב חשמליים".

הסלוגן של הונדה למכוניות חשמליות הוא "דקה, קלה וחכמה". בפועל, זה אומר סוללות "רזות" יותר כך שהרכבים נמוכי קומה, ועדיין מציעים יותר מרחב פנימי; הם דלי קילוגרמים כדי ללטש צדדים הכרוכים בהתנהגות "ספורטיבית" ויעילים יותר בצריכת אנרגיה; והם "חכמים" באמצעות שימוש בפלטפורמות מבוססות תוכנה המאפשרות טכנולוגיות ממשק מתקדמות ונהיגה חצי אוטונומית.

עוד לפי הדיווח, הונדה תממש פיתוח שיטות ייצור חדשות; החברה בוחנת קונספט חדש של "תא גמיש" לקווי הרכבה - בין היתר כדי לאפשר ייצור של דגמים עם מנועי בעירה ורכבים חשמליים על אותו פס; המערכת החדשה בעצם מחלקת את ייצור המכוניות לסדרה של תאים במקום לפס ייצור ארוך אחד, כך שניתן לתעדף הרכבה בין סוגי רכב שונים כאשר הביקוש משתנה - בסיועה של בינה מלאכותית.

הונדה:
צילום: הונדה

בנוסף לחומרה, פלטפורמת תוכנה חדשה תהווה תפקיד מרכזי בהונדה. כמו יצרניות רכב אחרות, ההתמקדות היא בכלי רכב מוגדרי תוכנה שניתן לעדכן בפונקציות ותכונות חדשות מרחוק, על פי הדו"ח. "הונדה חושבת באומץ ועם חשיבה רב ממדית. למשל, החטיבה החשמלית מדמיינת מערכת שתאפשר למשתמשים להרכיב אוזניות VR ולצאת לנסיעה וירטואלית עם חברים". 

הונדה הציגה עד כה שני דגמי קונספט של סדרה 0:  מכונית שפשוט נקראת הסאלון וכן רכב שנקרא מרכז החלל. הסאלון אמורה להיות מושקת כדגם ייצור בשנת 2026. היא תהיה דומה מאוד לדגם הקונספט, ותמוצב כספינת הדגל של היצע הדגמים. בסך הכל מתכננת הונדה להציג שבעה דגמים של סדרה 0 ברחבי העולם עד שנת 2030, כולל רכבים קטנים, בינוניים וגדולים.