מי תהיה מכונית השנה באירופה 2025?
פורסמו שבע הפיינליסטיות בתחרות היוקרתית. המנצחת תוכרז ב-10 בינואר בבריסלבאוגוסט האחרון פורסמה רשימה של 42 מכוניות שהעפילו לשלבים המתקדמים אשר צומצמה במהלך החודשים האחרונים לשבע נבחרות, על פי השקפתם ובהתאם למבחנים וניתוחים. פאנל השופטים מורכב השנה מ-61 עיתונאים מ-24 מדינות. לפניכם, בחירתם:
אלפא רומיאו ג'וניור
סיטרואן ë-C3/C3
קופרה טרמאר
דאצ'יה דאסטר
יונדאי אינסטר
קיה EV3
רנו 5 / Alpine A290
לשופטים ניתנה גישה מלאה ל-42 הדגמים במסגרת מבחנים מפרכים בני שבוע בדנמרק - בעיר, מחוץ לעיר, דרכים לא סלולות ותנאי נהיגה משתנים, כולל ניסויים על מסלולי סלאלום ומסלולי מירוץ. הדגמים ברשימה לעיל, היינו ה-7 ברשימה הסופית יופקדו אצל השופטים בתחילת ינואר למספר ימי נהיגה על מסלול מירוצים בבלגיה.
חשוב לשים לב למגמות: מתוך שבעה דגמים, חמישה הם חשמליים, או לפחות זמינים עם גרסה חשמלית. בין המועמדים שהגיעו קרוב לצלחת אך נפלו בנקודות בודדות ניתן למנות את פיאט גרנדה פנדה, סיטרואן C3 איירקרוס, BYD Seal U, פולקסווגן פאסאט וטיגואן החדשות, רנו סימביוז ורפאל, סקודה סופרב וקודיאק, מיני קופר SE החדשה וקאנטרימן, אופל גרנדלנד וכן אופל פרונטרה החדשה.
באופן כמעט מסורתי תחרות מכונית השנה באירופה, או לפחות הזוכה הייתה מוכרזת במסגרת תערוכת הרכב בז'נבה, שוויץ. אלא שביוני האחרון, הן בעקבות הנזקים שגרמה מגפת הקורונה והן בשל צעדים כלכליים של יצרני הרכב, הוחלט כי התערוכה השוויצרית תסגור את שעריה אחרי 100 שנה; מעשית, "תועתק" לקטאר, בשל ירידה חדה במספר המבקרים וכמות דלה של יצרני רכב שמעדיפים להציג את מרכולתם בתערוכת פריז או מינכן.