מתוך הבנה מפוכחת שאי אפשר לשמור על רווחיות עם חשיבה חד ממדית, סוזוקי פועלת בזהירות בכל מה שכרוך ברכב החשמלי וקידומו. היא תשיק את המכונית החשמלית הראשונה שלה, רכב הפנאי הקומפקטי e Vitara, בשנת 2025. לאחר מכן, תבחון הצגתם של כלי רכב חשמליים מלאים נוספים אולם בינתיים היא משחררת בשורה מרגיעה לעכברי השטח: ג'ימני חשמלי, לא יהיה. 

בהשקת ה-e Vitara, הנשיא טושיהירו סוזוקי דחה את הספקולציות לגבי גרסה חשמלית אפשרית של ג'ימני מקביל, באורך של פחות מארבעה מטרים. "אם אתה מדבר על הג'ימני EV, אני חושב שזה יהרוס את החלק הכי טוב של הג'ימני", אמר. מה הכוונה? "אני חושב שנקודת העוגן של הג'ימני הוא המשקל הנכון - והכנסת סוללות כבדות ומנוע חשמלי סותר את העקרון שעומד מאחוריו".

במקום זאת, כך עולה, טושיהירו סוזוקי רוצה להתרכז בטיפוח הג'ימני דרך אפיקים אלטרנטיביים אחרים שאינם תלוים בחשמל בצורה בלעדית. "אם אנחנו רוצים להמשיך ולהפוך את הג'ימני לזמין במגוון שווקים, ובכל מיני ואריאציות, אולי גרסה היברידית תהיה נכונה, אולי דלק ביולוגי עם טכנולוגיית בעירה יהיו הדרך לתמוך בג'ימני בעתיד."

סוזוקי ג׳ימני
צילום: יצרן

לסוזוקי היו תוכניות גדולות לרכב החשמלי, אולם היא הקפיאה את חלקן כדי לפקח על השוק מכיוון שהביקוש לרכבים חשמליים מאט. ארבעה דגמים חשמליים היו אמורים להיות מושקים לפני סוף העשור, החל מה-e Vitara אבל סוזוקי הורידו את השאלטר. "אנחנו נמצאים כרגע במצב מורכב מאוד מכיוון שהמכירות של של הרכב החשמלי נחלשו" כך ציין. "ומצד שני, יוצאים לשוק רכבים חשמליים זולים ומאוד מפתים מסין, כך שזו נקודה בעייתית להציג רכבים חשמליים". 

יחד עם זאת, הדגישו שהם לא מוותרים על פיתוח המכוניות החשמליות, אך אלה תהיינה כחיזוק ולא כססמא להנעה ירוקה. "מנקודת המבט של סוזוקי, מכוניות חשמליות אינן הפתרון היחיד", אמר. "סוזוקי חושבת בכיוונים שונים, מה שאומר כמובן היברידיות, ביו דלק וגם פרויקטים כמו ביו-גז בהודו (שוק אסטרטגי של היצרן). אז אנחנו מתמקדים באפשרויות רבות".