על הכוונה לייבא את דגמי דאיון כתבנו כבר ביולי 2023, אלא שנדרש זמן רב מהמתוכנן כדי שהתוכניות יתגבשו והיבוא בפועל יחל. ההשקה מתוכננת לרבעון השני של 2025, וכלי הרכב שהגיעו נועדו לתקינה ולהיכרות.
קבוצת דאיון
קבוצת דאיון (Dayun) הסינית היא חברה פרטית (כלומר, לא בבעלות המדינה) וזו נוסדה ב-1987. הקבוצה מייצרת מכוניות נוסעים ורכבי פנאי, טנדרים ורכב מסחרי, משאיות חלוקה וגם כאלה כבדות כולל ראשי-גורר, רכב דו-גלגלי ובנוסף מנועים לשיווק נפרד. רכבי דאיון מונעים על-ידי מנועי בנזין ודיזל, ומקור האנרגיה בדגמים החשמליים הוא סוללה או תא-דלק מימני.ב-2022 הכריזה דאיון, שהיו לה מספר מותגים שפנו לכלל השוק, על הקמתו של מותג יוקרה בשם 'יואנהאנג' (Yuanhang; מסע בסינית), זה יציע דגמים עם ממדים ומפרט כמקובל במותגי יוקרה אחרים, ובמסגרתו הוצגו ארבעה דגמים: שתי מכוניות נוסעים, שני רכבי פנאי.
מותג רי-היי
באפריל 2024, כאשר דאיון החלה לפעול בתחום היצוא, שונה שם המותג יואנהאנג לרי-היי ((ReHige כידוע, BYD הכריזה על מותג יוקרה משלה בשם 'יאנגוואנג' (Yangwang) וזה הרי דומה מדי.מותג זה אמור להתחרות במותגי הפרמיום-טק הסיניים האחרים, ולהציע אלטרנטיבה של מפרט/ממדים/אבזור לדגמים של מותגי יוקרה מסורתיים. עם תחילת היצוא הדגמים יזכו לתקינה אירופאית מלאה, ובמסגרת זאת שונו גם סימולי הדגמים; הספרה נשארה, האות Y הוחלפה ב-RH, מתוך שם המותג החדש.
שני הדגמים הראשונים שיגיעו לישראל הם מכונית הפאר RH6 (קטגוריה F) ודגם הפנאי הענק RH8 (קטגוריה F-SUV). שני אלה מבוססים על אותה רצפה שפותחה על-ידי מגנה שטייר, ובסיס הגלגלים שלהם הוא 312.6 ס"מ.
בוש סייעה בפיתוח המערך החשמלי, ומתח המערכת בשני הדגמים הוא 800 וולט, מאפשר הספק טעינה גבוה ביותר, משך טעינה קצר.
ל-RH6 מבנה סדאן-קופה ואורכה הוא 527 ס"מ, רוחבה 200 ס"מ וגובהה 150 ס"מ. הדגם מוצע עם מנוע יחיד/הנעה אחורית או עם שני מנועים/הנעה כפולה. לישראל תגיע הגרסה השנייה, שיש לה 707 כ"ס, וזו תסדר לרכב האצה של 3.2 שניות ל-100 קמ"ש.
אורכו של RH8 הוא 523 ס"מ, רוחבו 202 ס"מ וגובהו 176 ס"מ. הרכב יוצע עם שישה או שבעה מושבים, גם הוא ישווק בישראל בגרסה כפולת מנועים והנעה, התפוקה קרובה ומשך הזינוק ל-100 קמ"ש 3.8 שניות.
דגמים אלה מוצעים עם סוללה של 88.6 קוט"ש, 104 קוט"ש וגם 140 קוט"ש. לישראל תגיע זו האמצעית שתעניק טווח של 720 ק"מ ל-RH6, 700 ק"מ ל-RH8; הגדולה יותר, מציעה טווח גדול מ-1000 ק"מ (לפי תקן סין), ואף היא עשויה להגיע לכאן. הספק הטעינה המהירה הוא 320 קילוואט.
בסביבת הנהג לוח מחוונים מוקרן "12.3, מסך מרכזי ניצב "17.4 ובעיקר תצוגה עילית במציאות רבודה בגודל "70 ולרוחב כל השמשה.
היבואן מתעתד להקים רשת שיווק נפרדת למותג רי-היי, ולהציע מערך טרייד אין וקשרי לקוחות ברמת השירות הגבוהה ביותר. מנהל פעילות הרכב בקבוצת כדורי הוא מעוז אלמגור שניהל בעבר את מותג קאדילק.
מותג דאיון
גם מותג דאיון עצמו ייוצג כאן, והדגם הראשון המתוכנן לשיווק כבר הגיע ארץ לצרכי תקינה. זהו DY3 – דגם פנאי-מיני (A-SUV) שבסיס הגלגלים שלו הוא 241 ס"מ ואורכו 370 ס"מ. לפי היבואן, מחירו של דגם זה יהיה כזה שיעניק תמורה חריגה ועשוי להיות הזול ביותר בשוק הישראלי, גם בהשוואה לדגמי בנזין.דגם יוצע כאן עם סוללת 44 קוט"ש והטווח ינוע סביב 300 ק"מ. גם DY3 ישווק בישראל ברבעון השני של 2024.
כאמור, לדאיון יש גם טנדרים, וכלי חשמלי כזה הגיע אף לצורכי תקינה. עם זאת, הרכב הזה מוחלף בקרוב, כך שהיבוא יהיה של הדור החדש. עיקר המפרט: תא-נהג כפול, הנעה אחורית או כפולה, טווח של 500 ק"מ.
כלי הרכב שנחתו בישראל, כך אנשי קבוצת כדורי, נועדו לא רק למטרות תקינה והכנה, אלא גם כדי להתנסות בהם לצורכי קביעת מפרטי האבזור אתם הם ישווקו כאן.