הפלטפורמה עצמה צפויה להיחשף בין סוף 2025 לתחילת 2026, אמר המנכ"ל קרלוס טבארס, לפי סוכנות הידיעות 'רויטרס'. היא תהווה את הבסיס לדור הבא של מכוניות קטנות של סטלנטיס, החל מסגמנט A עד C (תת-קומפקטי ועד קומפקטי) ומצוידת בהנעה היברידית או חשמלית.
על פי המידע, ניתן לייצר רכבים חשמליים טהורים עם סוללות בקיבולת של בין 37 ל-82 קוט"ש. טכנית, גישה זו אמורה להכשיר לא רק כלי רכב עירוניים עם טווח נסיעה פונקציונלי מותאם לפקקים, אלא גם מכוניות חשמליות שינטרלו חרדות טווח, הגם מסוגלות לגמוא מרחקים ארוכים, גדולים מ-460 קילומטרים. יהיו גם מגוון מנועים ורמות הספק, החל בסביבות 70 קילוואט/95 כ"ס ומעלה.
לפי הדיווח, הנתונים שפורסמו עד כה מצביעים על כך שניתן להשתמש בפלטפורמה החדשה לכלי רכב באורך של עד 3600 מילימטרים ורוחב של 1700 מילימטרים. ה-STLA Small תירש את רצפת ה-CMP וה-e-CMP המשמשות כיום עבור דגמים כמו פיג'ו 208, פיג'ו 2008, אופל קורסה, אופל מוקה ואחרים.
הדגם הראשון של ה-STLA Small מתוכנן לצאת בשנת 2026. איזה סוג רכב זה יהיה ואיזה מותג יהיה הראשון לחנוך את הפלטפורמה טרם נקבע לדברם. "כשנגיע ל-STLA Small, נדבר כמובן על המכוניות הקטנות, שרובן מכוונות לשוק האירופי, כפי שאתם יכולים לדמיין", אומר טבארס.
STLA Small תהיה הפלטפורמה האחרונה של הדור הבא של Stellantis שתושק במלואה ב-2026. היא מתברגת מעל ארכיטקטורת ה- Smart Car (למשל סיטרואן ë-C3) ומתחת ל-STLA Medium (פיג'ו 3008), ה-STLA large של ג'יפ וואגוניר למשל וכן STLA Frame (בתמונה) שנחשפה הלילה ומיועדת לכלי רכב גדולים מאוד, בין 5.5 מ' ל-6 מ', כולל יכולת לקלוט הנעה מימנית.