מטריית מותגי הרכב האירופית Stellantis אומרת שהיא בדרך להשיק את הרכב הראשון בפלטפורמת STLA Small החדשה. הארכיטקטורה, המיועדת עבור מגוון של מערכות הינע, מיועדת לשמש עבור דגמים שונים של מספר מותגים תחת נכסיה ותהיה זמינה בעוד כשנה. 

הפלטפורמה עצמה צפויה להיחשף בין סוף 2025 לתחילת 2026, אמר המנכ"ל קרלוס טבארס, לפי סוכנות הידיעות 'רויטרס'. היא תהווה את הבסיס לדור הבא של מכוניות קטנות של סטלנטיס, החל מסגמנט A עד C (תת-קומפקטי ועד קומפקטי) ומצוידת בהנעה היברידית או חשמלית.

על פי המידע, ניתן לייצר רכבים חשמליים טהורים עם סוללות בקיבולת של בין 37 ל-82 קוט"ש. טכנית, גישה זו אמורה להכשיר לא רק כלי רכב עירוניים עם טווח נסיעה פונקציונלי מותאם לפקקים, אלא גם מכוניות חשמליות שינטרלו חרדות טווח, הגם מסוגלות לגמוא מרחקים ארוכים, גדולים מ-460 קילומטרים. יהיו גם מגוון מנועים ורמות הספק, החל בסביבות 70 קילוואט/95 כ"ס ומעלה.

לפי הדיווח, הנתונים שפורסמו עד כה מצביעים על כך שניתן להשתמש בפלטפורמה החדשה לכלי רכב באורך של עד 3600 מילימטרים ורוחב של 1700 מילימטרים. ה-STLA Small תירש את רצפת ה-CMP וה-e-CMP המשמשות כיום עבור דגמים כמו פיג'ו 208, פיג'ו 2008, אופל קורסה, אופל מוקה ואחרים.

הדגם הראשון של ה-STLA Small מתוכנן לצאת בשנת 2026. איזה סוג רכב זה יהיה ואיזה מותג יהיה הראשון לחנוך את הפלטפורמה טרם נקבע לדברם. "כשנגיע ל-STLA Small, נדבר כמובן על המכוניות הקטנות, שרובן מכוונות לשוק האירופי, כפי שאתם יכולים לדמיין", אומר טבארס.

סטלנטיס: פלטפורמה חדשה למכונית הקטנה - יותר כוח, ביצוע, טווח
צילום: יצרן

STLA Small תהיה הפלטפורמה האחרונה של הדור הבא של Stellantis שתושק במלואה ב-2026. היא מתברגת מעל ארכיטקטורת ה- Smart Car (למשל סיטרואן ë-C3) ומתחת ל-STLA Medium (פיג'ו 3008), ה-STLA large של ג'יפ וואגוניר למשל וכן STLA Frame (בתמונה) שנחשפה הלילה ומיועדת לכלי רכב גדולים מאוד, בין 5.5 מ' ל-6 מ', כולל יכולת לקלוט הנעה מימנית.