האיוניק 9 מוגדר כרכב פנאי גדול אך הוא בהחלט קולע למונח "מוביל נוסעים", שכן הוא יכול לשאת בין ששה לשבעה נוסעים - תלוי בקונפיגורציה של השורה השנייה והשלישית - מושבי קפטן הניתנים לסיבוב של 180 מעלות או ספסל רגיל; הוא מעט ארוך מקיה EV9 עם כ-5.6 מ' מקצה אחד לשני ומתהדר בבסיס הגלגלים הגדול בתולדות היצרן - 3.13 מ', עם רוחב של 1.98 מ' וגובה של 1.8 מ'.
רצפת הרכב שטוחה לחלוטין הודות לפלטפורמה המודולארית E-GMP, בעוד תא המטען, בהתאם למצב השורה השלישית, מציע נפח של 620 ל' ועד 1,300 ל' בקיפול מלא, כשלכך ניתן להוסיף גם אחסון קדמי (פראנק) בנפח 50 ל' בגרסת הנעה כפולה ו-81 ל' בגרסת הנעה אחורית, ועוד אי אילו פתרונות אחסה ברחבי סביבת הנוסעים והנהג.
המערכת החשמלית של האיוניק 9 נבדלת מ-EV9 בעיקר בצד החומרה, ניהול משאבים אך בגדול קווי הדמיון ביניהם מובנים בהיבט זה; היא מבוססת על סוללת 110 קוט"ש מותקנת בתחתית הרצפה, עם טווח נסיעה מוצהר של 620 קילומטרים בגרסת 'לונג-ריינג' והספק טעינה של 350 קילוואט/שעה כדי להשיב לסוללה (במסוף מהיר) כ-80% בתוך פרק זמן של 24 דקות. בנוסף, לרכב יכולת פריקה חיצונית כדי לטעון מכשירים חשמליים.
הספק המערכת נחלק בין גרסת 'ביצועים' לבין אותה גרסת 'לונג-ריינג' (טווח מוגדל) כאשר האחרונה מחלצת כ-220 כ"ס ממנוע חשמלי בודד על הסרן האחורי ומעל 300 כ"ס בגרסת הנעה כפולה עם שני מנועים חשמליים. בחבילת ביצועים, דגם ההנעה הכפולה הבכיר, עם 422 כ"ס, מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.2 ש'. בדגם הנעה אחורית עם מנוע אחד, המיאוץ ל-100 קמ"ש אורך 9.4 ש'. בהאצות ביניים, מדברים יונדאי על 80-120 קמ"ש ב-3.4 ש' בדגם הביצועים. המהירות המרבית היא 200 קמ"ש.
סביבת העבודה של האיוניק 9 מתכתבת, בחלקה עם יונדאי סנטה פה; שני צגי 12" מחוברים יחדיו במפלס העליון ליצירת מוניטור מאוחד ברזולוציה גבוהה דרכו מבצעים את רוב הפעולות הבסיסיות, עם קיצורי דרך למיזוג ופונקציות נוספות במרכז הקונסולה.
ברשימה התקנית תמצאו מערכת שמע 8-רמקולים (14-רמקולים תוצרת Bose בגרסה הבכירה), שלל מערכות הגנה אקטיביות, מושבים עם מיזוג, חימום ועיסוי (פונקציית הדום למושבי קפטן בשורה השנייה), שקעי USB-C במהירות טעינה גבוהה ועוד ועוד.
ביונדאי מרבים להחמיא לאיוניק 9 בכל הכרוך בבידוד רעשים (NVH) ברמה הנדרשת, נוחות נסיעה, אווירת טרקלין ונינוחות בנהיגה, ואם אפשר לשפוט על פי התוצאות שהושגו בקיה EV9, יש אמת מאחורי כל המלל והתיאורים של היצרן.
הדגם יצא לכבישים במחצית השניה של 2025. בארה"ב, מדברים על תג מחיר של 80 אלף דולר, וכאן בישראל אנו מעריכים שהוא יפלרטט עם רף של 400 אלף שקל ומעלה בגרסת בסיסית ועד כ-500 אלף ש' בדגם היקר ביותר.
מכלמוביל נמסר ל'אוטו' כי הרכב עתיד להגיע לישראל רק ב-2026.