קבוצת סטלנטיס, באחזקותיה פיג'ו-סיטרואן, חשפה את התמונות הראשונות של ספינת הדגל החדשה של DS, הידועה עד כה תחת כותר זמני ששימש את החברה באופן פנימי למיזם: D 85. הימור שלנו? הספרה 5 תשמט בגרסה הסדרתית ולפני ה-8 תופיע האות S. בפועל, היא תירש את מקומה של ה-DS9, שלא זכתה להצלחה מסחרית בלשון המעטה. 

זהו דגם לא סימטרי בעיצובו, המערבב קווים של פאסטבק עם אלו של רכב פנאי. אם נחטט בהסטוריה אפשר למצוא קורלציה רופפת משהו לפיג'ו 408, אבל עם קווים אלגנטיים ועתידניים - חלקם עדיין מוסתרים על ידי מלתחת הסוואה. על גבי הסימונים מבחוץ, בולט המספר 750 בגדול: זה מייצג את מרחק הנסיעה של המערכת החשמלית על פי מחזור WLTP תקני באירופה וגם בארץ. 

ה-DS D85 יוצג רשמית לפני סוף השנה, ולאחר מכן יגיע לכבישים ב-2025. העיצוב בהחלט משקף את כוונת החברה להתמודד עם חרדות הטווח דרך הישגים דינמיים: קו המותניים נראה חלק מאוד לטובת האווירודינמיקה, השמשה הקדמית בזווית לא קונבנציונלית, מכסה המנוע נמוך ובחלקו התחתון של הפגוש  כונסי אוויר אקטיביים. מקדם ההתנגדות האווירודינמית (Cx) מרשים, שווה ל-0.24. 

ספינת הדגל הבאה של מותג DS
צילום: יצרן

מבחינת גודל, ה-DS D 85 יהיה אחד הדגמים הגדולים ביותר שנבנו על פלטפורמת Stla Medium. הוא אמור להתחרות עם רכבי סאלון עם כ-4.9 מטרים אורך, ובאשר למערכת ההנעה, הוא יהיה זמין בשני גדלי סוללה - 73 או 98 קוט"ש. השני, כמובן, הוא הדגם שיצליח ככל הנראה לעמוד מאחורי ה-750 ק"מ מוצהרי היצרן. 

בסטלנטיס, על אף דיווחים על קשיים ומורכבות לוגיסטית במספר מותגים (במיוחד בקבוצת פיאט), ממשיכים להגדיל את היצע הרכבים בכל שדרת היצרנים - סיטרואן, אופל, פיג'ו, ג'יפ, אלפא ועוד. עבור DS, שמדי פעם נקשרה בתוכניות אסטרטגיות לצמצום הפסדים, מדובר במהלך של הבעת אמון מבחינת הנהלת סטלנטיס, אך ימים יגידו אם זו התשובה לה הם זקוקים.