שבע שנים אחרי שהתממש המיזם להחייאת הסופרה בין אנשי ב.מ.וו לאנשי טויוטה, וחמש שנים אחרי שהוצגה, מכונית הספורט היפנית יוצאת לסיבוב האחרון שלה בכבישים, אם כי לא בטוח שזו הפעם האחרונה שנשמע את השם שלה. טויוטה חשפה במהלך השבוע האחרון את ה-Final edition של הסופרה GR (שמעולם לא שווקה בישראל בצורה סדירה) עם קיט מיוחד וייצור מוגבל ל-300 יחידות.  

טויוטה מכנה את הסופרה GR, קוד דגם A90, 'הגרסה האולטימטיבית של הדור הנוכחי של Supra'. כמובן, לא הכול יפני במכונית הזו, שכן היא נושאת את מנוע ה-6 צילינדרים בטור של ב.מ.וו שנפחו 3.0 ל', אך בכל זאת היא מתייצבת לרגע החגיגי הזה בהבדל אחד משמעותי; המכונה הזו לא מספקת כעת 340 כ"ס ו-51 קג"מ, אלא 435 כ"ס ו-58 קג"מ.

עדר הסוסים שהצטרף לאוורה, מוצא את דרכו לגלגלים האחוריים באמצעות תיבת שישה הילוכים ידנית קלאסית שכוילה לתפעול מהיר יותר. טויוטה, במודע, שכן מדובר במהדורה מוגבלת, בחרה שלא לציידה בתיבה האוטומטית כדי להגדיל את הביקוש והייחוס. היא קצת יותר זריזה בהאצה ל-100 קמ"ש (סביבות 4.1 ש'), וכן המהירות המרבית גדלה ל-270 קמ"ש לעומת 250 קמ"ש בגרסה הרגילה. 

טויוטה נפרדת מסופרה GR
צילום: יצרן

כוח, מטבע הדברים זה לא כל הסיפור בסופרה Final edition. למשל, למהדורת הפרידה יש ​​קפיצים ובולמים מתכווננים מ-KW, קמבר שונה מלפנים ומאחור ודיפרנציאל שאמור למזער או להפחית בשיעור מסוים תת היגוי קיצוני. הגה הכוח הותאם אחרת ואמור לספק התנהגות היגוי ישירה יותר, השלדה קשיחה יותר הודות לחיזוקים בתא המטען, וכן כל מסגרת המשנה מחוזקת ומוטות המייצבים מלפנים ומאחור חוזקו אף הם. 

טויוטה נפרדת מסופרה GR
צילום: יצרן

זאת ועוד, לדוגמה, לסופרה יש חישוקי 19" מלפנים ו-20" מאחור, כשסביבם צמיגי מישלן Pilot Sport Cup 2. גם צמיגים אלו רחבים בסנטימטר מצמיגי סופרה הרגילים. ל-A90 Final Edition יש גם בלמים חזקים במיוחד של Brembo ושדרוגים בגל הארוכה ומערכת הקירור, כולל רדיאטור משני. בתא הנוסעים, היא מובחנת בעיקר עם מושבי באקט וכיתובים ייחודיים. 

טויוטה תאפשר להזמין את הסופרה Final edition החל בינואר. חלק ממדינות אירופה כבר קיבלו הקצאות מוגבלות של יחידות בודדות וסביר להניח שכל העותקים יימכרו מהר מאוד. המחירים הרשמיים אינם ידועים. בגרמניה סוברים שהיא תתומחר באזור ה-70 אלף יורו.