השאלה שריחפה בהשקת סדרת המיפה של מקסוס בארץ על ידי UMI הייתה איך קורה שהיבואן הוותיק מייצג את אותו יצרן כמו יבואנים אחרים ומביא אפילו את אותם דגמים. להזכירכם קצת לפני UMI גם 'אוטו חן' מקבוצת 'בליליוס' הודיעה שתייבא את דגמי מיפה של מקסוס, מותג שעד לא מזמן יוצג בכלל רק על ידי 'צ'יינה מוטורס'. 

"היצרנים הסינים עובדים בצורה שונה ממה שאנחנו מכירים. ראינו כבר שכשיש להם מספר מותגים הם מחלקים אותם למספר יבואנים. אנחנו כרגע רואים אבולוציה לתהליך הזה כשמספר יבואנים מביאים את אותם דגמים" אומר לנו אבי עוז סמנכ"ל מכירות ומוצר ב-UMI. הוא מדגיש שכרגע בחר היבואן להתרכז בחוד החנית עבור השוק המקומי אבל שבמהלך 2025 הוא מתכוון להביא גם כלים מסחריים של מקסוס (אותם עד כה ייבאה צ'יינה מוטורס).

במסיבת העיתונאים, הסביר עוז שלמרות שתחום המיניוואנים אינו מאוד אופנתי כרגע הנחת היבואן היא שבגלל מיעוט הרכבים שמציעים מרחב טוב לשבעה/שמונה (בייחוד כשמדובר בשורה השלישית של המושבים) ומחירם היקר יש לדגמי מיפה פוטנציאל לזכות בהצלחה נאה בארץ. לכן הצטייד היבואן בכמה מאות רכבים כאלה.  

אבל התכניות בצד הסיני של UMI אינן מסתכמות כאן והם מצפים לחדשות כבר בקרוב באגף של פורטינג. זו כבר מייבאת את הפריידי תחת תקינה מוגבלת בכמויות קטנות. עוד החודש עשויה להצטרף אליה מכונית סדן בעלת מראה ספורטיבי שמכונה S7. גם היא תגיע בכמויות מוגבלות וללא תקינה אירופאית. היבואן מקווה שעד סוף 2025 יעברו שני הכלים הליך תקינה אירופאי מלא ואז לא תהיה מגבלת כמויות. 

עוד חדשה מהאגפים הפחות שגרתיים של UMI אך ללא שום קשר לסין היא הכוונה להתחיל לייבא סוף סוף את אינאוס גנרדיר  שמבוסס על הלנד רובר דיפנדר הישן והקשוח. זה יקרה במהלך הרבעון השני של 2024.