ב-DS קיוו למצוא רווחה גדולה בשוק הסיני, חובב מכוניות המנהלים והסאלון כשהציגו את ה-DS9 סדאן אך זו נחלה כשלון חרוץ. באירופה, אף אחד כמעט לא ידע על קיומה. כעת, הם מאותתים על שינוי כיוון חד עם חשיפת מכונית יוקרה חשמלית חדשה, ה-N8, שבינה לבין ה-DS9 אין שום חוט מקשר, פרט לטייטלים והתיאורים על "מכונית דגל".
ה-DS N°8 מנסה ליישם את הרעיון של SUV-Coupé המוכר לנו היום, תוך ערבוב בין הקווים הקלאסיים של מרכב פאסטבק עם מרווח גחון של רכב פנאי. כל זה מתורגם לצללית מתוחה ומוארכת במידות 4.82 מטר אורך, 1.90 רוחב ו-1.58 גובה, בסיס גלגלים 2.9 מ' (למעשה ללא שינוי לעומת ה-DS9), עם סיומת נמוכה בין הגג לספוילר הקטן המשולב מאחור. מרווח הגחון סמלי עד שולי (15.5 סנטימטר) כדי לשפר את חווית המשתמש, בעיקר מפצה על תנוחת הנהיגה הנמוכה, בעוד ערכי תא המטען די מפתיעים: מעל 620 ליטר לפי היצרן.
כאמור, ה-DS N°8 מבוססת על פלטפורמת Stla Medium של קבוצת Stellantis והחברה מאשרת שהוא יהיה זמין רק בגרסה חשמלית של 100%. שני גדלי סוללה זמינים, 72 ו-97.2 קילוואט-שעה (קיבולת נטו) עבור אוטונומיה מוצהרת שנעה בין 572 ק"מ מהטווח הסטנדרטי ועד 750 ק"מ מהטווח הארוך.
ישנם גם שני מנועים, שתי אופציות; ההנעה הקדמית - חד-מנועית עם 230 כוחות סוס ומומנט של 35 קג"מ, אולם בשילוב עם סוללת 97.2 קוט"ש ההספק עולה ל-245 כ"ס, בעוד הגרסה הדו-מנועית החזקה יותר מבטיחה 350 כוחות סוס ו-52 קג"מ עם הסוללה הגדולה יותר עבור כ-700 ק"מ טווח נסיעה במחזור WLTP. המהירות המרבית לכל הגרסאות מוגבלת ל-190 קמ"ש ומשקל המכוניות נע בין 2,100 ל-2,300 ק"ג.
עיצובית, היא מובחנת מרכבי DS הנוכחיים לא רק במבנה אלא גם בנוסח; לוגו עם תאורה אחורית הוא המשך ישיר של קונספט DS Aero Sport Lounge מְכוֹנִית שהוצגה לפני ארבע שנים, לא פחות. את חתימת האור משלימים עם פנסים אנכיים בצד הפגוש (מאפיין ייחודי של המותג), אלמנט שאנו מוצאים גם מאחור, עם ה"שיניים" של מקבצי האור.
לרכב גם פרטים רבים לשיפור היעילות האנרגטית שלו: עיצוב החישוקים, הכיסוי התחתון, "הכנפיים האווירודינמיות" המשולבות בפנסים והמדפים האדפטיבים בפגוש הקדמי מאפשרים כ-70 ק"מ של אוטונומיה נוספת במחזור ה-Wltp, והם מביאים את מקדם הגרר ל-0.24 בלבד.
סביבת העבודה נאה, מכובדת ומלוטשת כמקובל ב-DS, עם ירידה לרזולציות - גם בנראות, גם במגע, החל מפנלי הדלתות המשלבים את מערכת השמע ותאורת הסביבה, וכלה במרכז בו צג 16" לאינפורמציה מבוססת DS IRIS System 2.0 עם ChatGPT ומנהרה בין שני המושבים שיוצרת איזור נפרד עבור כל אחד מהם. בנוסף, לבורר ההילוכים יש תאורה ייעודית ותאים שונים לאחסון חפצים.
מול הנהג לוח מחוונים בגודל 10.25" כאשר שני פתחי מיזוג המשולבים במשענת הראש דואגים לחימום הצוואר בחורף (אביזר נדיר למצוא במכונית עם גג קבוע). תשומת לב גדולה, אומרים ב-DS ניתנה לאיטום הרעש של תא הנוסעים, בידודו מהסביבה, כולל הטמעת 2.1 מ"ר של חומר סופג רעש במכסה המנוע וחלונות צד אקוסטיים בעובי 3.96 מ"מ.
בחירת הריפודים נעה מעור נאפה ועד אלקנטרה, הניתנים לשילוב עם תוספות בגימור אלומיניום או בהשראת שיבוצי עץ. שתי רמות גימור זמינות כרגע באירופה (סביר שכך יהיה גם בישראל): גרסת ה-Pallas ברמת הכניסה וה-Étoile ברף הכניסה עם הבדלות בסמלונים ואביזרים. לרכב יהיו גם מושבים עם עיסוי, שלל בקרות הגנה וכן במת סאונד של פוקאל עם 14-רמקולים, בין השאר.
המחירים הרשמיים ינועו באיזור ה-65 אלף יורו וצפונה משם בצרפת. לא תהיה גרסת פלאג-אין, גם לא בעירה קונבציונלית - זוהי מכונית חשמלית בלבד. לישראל היא תגיע דרך אפיקי היבואנית דוד לובינסקי במחצית השנייה של 2025.