זו גרסה ראשונה מסוגה בישראל, אך אינה אחרונה. אנשי BYD מציינים כי הם ותיקים מאוד בתחום זה, ומציינים כי הדגם F3DM שלהם מ-2008 היה רכב היברידי-נטען ראשון בעולם בייצור מסחרי.
סדר, בבקשה
רכב הפנאי סיל U הוא שמו ליצוא של הדגם 'סון פלוס' שהוצג ב-2020 (מצדו התבסס על סון הרגיל מ-2019), וחודש ב-2023. דגם זה, יחד עם אטו 3, שייך לפי BYD לסדרת 'דיינסטי' (שושלת) הממוקמת גבוה יותר ממכונית הנוסעים סיל הרגילה השייכת לסדרת 'אוקיינוס', ואין לה כל קשר מבני אתו.דגם זה מוצע מאז ספטמבר השנה בישראל בהנעה חשמלית, וכאמור כעת הוא מוצע עם יחידת כוח היברידית-נטענת בשתי גרסאות הנעה: קדמית הנקראת 'בוסט', כפולה בשם 'דיזיין'.
לסיל U בסיס גלגלים של 276.5 ס"מ, אורכו 478 ס"מ, רוחבו 189 ס"מ וגובהו 167 ס"מ. נפח תא המטען הוא 525 ליטרים ומשקל הרכב בהנעה קדמית 1940 ק"ג, בכפולה 2100 ק"ג (2020 ק"ג או 2147 ק"ג בגרסה החשמלית, לפי הסוללה).
כוחות רבים
הרכב מוצע כאמור בשתי גרסאות הנעה – בשתיהן אפשרות לתנועה בחשמל בלבד כאשר מנוע הבנזין משמש כגנרטור שאינו קשור לגלגלים המניעים, וזה משתלב אתם באופן מכני במהירות מעל 70 קמ"ש. לתיבה הילוך יחיד לפנים. לסוללה אנרגיה של 18.3 קוט"ש, ואפשרות טעינה ב-DC בהספק של 18 קילוואט; הספק הטעינה קטן יחסית, אך מאפשר לחבר את הסוללה לעמדות מהירות. ניהול הסוללה נועד לשמר על לפחות 25% אנרגיה בכל מצב, גם קצת פחות, ובכל מקרה למנוע מצב בו היא מתרוקנת.בגרסת ההנעה הקדמית מנוע בנזין אטמוספרי 1.5 ליטר המייצר 98 כ"ס, חובר אליו מנוע חשמלי עם 197 כ"ס והתפוקה משולבת היא 218 כ"ס ו-30.6 קג"מ. משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 8.9 שניות והמהירות המרבית 170 קמ"ש. טווח הנסיעה בחשמל הוא 80 ק"מ.
בגרסת ההנעה הכפולה מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר המנפק 130 כ"ס, מנוע חשמלי קדמי עם 204 כ"ס ואחורי עם 163 כ"ס לתפוקה מרבית של 324 כ"ס ו-56.1 קג"מ. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 5.9 שניות והמהירות המרבית 180 קמ"ש. טווח הנסיעה בחשמל הוא 70 ק"מ. בגרסה זו בין תוכניות הניהוג גם מצבים לשטח.
אבזור, מחירים
מפרט הבטיחות בגרסה ההיברידית-נטענת כולל: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית.האבזור עשיר, ובמפרט: תאורת לד, חישוקי "19, מצלמות היקפיות, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים שיש בהם גם אוורור, צג "15.6 מסתובב על צירו, צימוד סלולרי, מחוונים מוקרנים ותצוגה עילית, מערכת שמע של אינפיניטי, ריפוד דמוי-עור. לרכב אפליקציה ייעודית.
האחריות היא ל-6 שנים/150,000 ק"מ לכל הרכב, 8 שנים/200,000 ק"מ לסוללה, לחטיבת הכוח 8 שנים/150,000 ק״מ.
מחיר BYD סיל U ההיברידי-נטען בגרסת ההנעה הקדמית 'בוסט' הוא 210,000 שקלים ומחירו בכפולה 'דיזיין' הוא 235,000 שקלים.