ארגון יורו NCAP, החל ב-1997 לפרסם תוצאות של מבחני ריסוק למכוניות נוסעים. לקראת תחילת העשור הקודם החל להתייחס גם למערכות בטיחות ולהגנה על הולכי רגל, בסופו הוסיף מבחן לבחינת האיכות בפועל של מערכות ההגנה האקטיביות, עם תחילת העשור הוסיף מבחן למסחריות בינוניות וגדולות ולא מכבר הכריז על תוצאות של מבחן בטיחות לרכב כבד.
הציונים במבחן הבטיחות למסחריות בינוניות וגדולות הם במתכות – פלטינה (80% ומעלה), זהב (60% ומעלה), כסף (40% ומעלה), ארד (20% ומעלה); ודגם שקיבל פחות מ-20% מוכרז 'לא מומלץ'. מסחריות קטנות נבחנו במהלך השנים על-ידי הארגון לפי אותו פרוטוקול בחינה כמו של מכוניות נוסעים.
מסחריות בינוניות וגדולות, בין השאר, מחליפות דור כל 12 שנים, כפול מהמקובל בדגמים רגילים. בנוסף להשהיה מובנית בכל הקשור לטיפול בבטיחות בגלל מרכיב זה, הן סוג הרכב הפחות מושקע על-ידי יצרני הרכב; הלקוחות אינם הנהגים, והדרישות בהתאם, כולל משקל רב למחיר נמוך.
במבחן הראשון התוצאות היו גרועות; מתוך 19 לא זכה אפילו אחד בפלטינה, 3 דגמים זכו בזהב עם ציונים נמוכים ביחס, 6 דגמים בארד הנמוך ו-5 הוכרזו 'לא מומלץ'.
השנה ערך הארגון שני מבחנים לרכב מסחרי (הראשון במחצית השנה), וציין כי רמת הבטיחות שהפגינו השתפרה משמעותית, כדי 40%.
כעת, כאמור, פורסמו תוצאות המבחן השני לרכב מסחרי שנערך השנה, והתוצאות גם כאן מצביעות על שיפור משמעותי בתחום. אין ספק שהתוצאות שפורסמו לפני ארבע שנים השפיעו על האופן בו היצרנים מתייחסים לתחום הבטיחות. חשוב לציין כי במסחריות (וכמו במבחן החדש לרכב כבד) הציון מבוסס על מבחן המערכות וההשפעה הסביבתית של הרכב בהקשר של בטיחות; ככל שהוא גדול וכבד יותר, כך פגיעתו במשתמשי דרך עלולה להיות חמורה יותר.
למרות שבתוצאות שישה דגמים, בפועל מדובר בשני דגמים שונים של מסחרית גדולה – פורד טרנזיט, פאריזון SV – ובעוד ארבע מסחריות בינוניות שהן אחת, כולן של סטלנטיס: אופל ויוארו, סיטרואן ג'אמפי, פיאט סקודו, פיג'ו אקספרט; הציונים בהתאם זהים.
הדגמים בסדר יורד לפי הציון