מאז החל מותג BYD לפעול בישראל בתחום הרכב הפרטי בספטמבר 2022 (עם אוטובוסים, ב-2013), הוא רשם מספר שיאים שהביאו אותו לצמרת שוק הרכב בישראל. בהינתן מרכיביו – סיני, חשמלי, חדש – הוא היה למסמן הגדול והמשפיע בשינויים שעבר שוק הרכב המקומי בתחומים אלה כאן.

BYD מסיים את השנה השנייה המלאה לפעילותו בישראל במקום החמשי (רביעי ב-2023), והדגם המוביל אטו 3 הוא הנמכר ביותר בישראל זו השנה השנייה, גם הפעם בהפרש גדול מאוד מזה הבא אחריו. 

המעבר ל-2025

המותג, שיש לו כבר כעת היצע גדול יחסית של דגמים, כולם חשמליים, ירחיב אותו עוד יותר, מוסיף כבר כעת גרסאות היברידיות-נטענות; מהלך זה החל כבר עם השקת דגם הפנאי סיל U המצוידת ביחידת כוח כזאת ממש כעת.

BYD יוסיף להיצע את סיל 05, מכונית משפחתית המצוידת אף היא באותו מערך היברידי, וזאת תגיע לישראל לקראת חודש אפריל.  

בהמשך יגיע דגם הפנאי בגודל בינוני (D-SUV) סי ליון 07 (Sea Lion) שהושק בגרסת מנוע יחיד והנעה אחורית ובגרסת שני מנועים והנעה כפולה, והמוצע עם שתי סוללות לבחירה. שם זה ילווה דגמים נוספים של BYD שיובחנו זה מזה באמצעות הספרות (בהמשך: דגם הפנאי 05, המשפחתית הגדולה 7).   

התכניות הגדולות של BYD  ל-2025
צילום: יצרן

משמעותי הרבה יותר הוא הדגש שיינתן על פנייה לעבר הצד העממי יותר של היצע הדגמים; דגם אחד שיגיע לכאן הוא אטו 2 (הנקרא בסין 'יואן אפ'), רכב פנאי קטן (B-SUV), שיתמקם מתחת לאטו 3. הדגם השני הוא דולפין מיני, סופרמיני חשמלית שהושקה בסין בשם 'סיגל' (Seagull). שני דגמים אלה אמורים להיות מוצעים במחיר נמוך יחסית, מה שיוסיף לתחרותיות המתבקשת בפלח השוק העממיים האלה. 

וכמובן, גם בצד השני. אנשי שלמה מוטורס מעוניינים ביבוא המותג היותר יוקרתי של BYD, הלא הוא דנזה (Denza), המייצר דגמי נוסעים, פנאי ומיניוואנים בצד הגדול של סקלת הממדים ומוצעים במפרט מכובד ביותר.