סרטון ברכות חג המולד של אלפא רומיאו חשף את הטיזר הרשמי הראשון לדור השני של הסטלביו, רכב הפנאי הספורטיבי שהוצג לראשונה ב-2016. זהו רמז ראשון לכך שאחד הרכבים האסטרטגיים של המותג האיטלקי עומד להיות מוחלף בקרוב כדי לחזק את הג'וניור, אולי גם לפצות על ההצלחה הפושרת של טונאלה, גם להוריד קצת את הלחץ לגבי הסטגנציה בשורותיה של החברה. 

נכון לעכשיו, יש מעט מידע רשמי לגבי הדור השני של אלפא רומיאו סטלביו, אך חלק מהנתונים היו ידועים עוד בשנה הקודמת. ראשית, באלפא רומיאו לא מחויבים רק לחשמל, נוכח הנסיגה במכירות בעולם, גם בשל הביקורת והמחירים. הוא ייבנה על הפלטפורמה הגדולה של סטלנטיס (Stla Large), וזו תאפשר לו לשאת מגוון של מערכות הינע - הן 100% מערכות הנעה חשמליות, עם ארכיטקטורות של 400V או 800V, והן מנועים קונבנציונליים, חלקם עם סיוע מיקרו היברידי. 

אלפא רומיאו לא תהיה הראשונה לנצל את הרצפה, שכן זו נחנכה דווקא על דגם מהשוליים - דודג' צ'ארג'ר החדש, ועם מנוע ה-V6 הוריקן העוצמתי, בעוד שבעתיד היא תאומץ גם על ידי מותג ג'יפ (כגון וואגונר S), קרייזלר ומזראטי. בסך הכל, שמונה דגמים עד 2026 יוברגו על הרצפה הגדולה.

הספקים בגרסת הבנזין (אותו מנוע של דודג') מוערכים בסטלביו דור 2 ב-550 כ"ס, בעוד גרסה חשמלית מלאה תפיק מעל 650 כ"ס. 

מהמאפיינים של פלטפורמת Stla Large נוכל לקבל אינדיקציות "כלליות" אחרות על Stelvio הבא. למשל, ניתן להסיק שאלפא עשויה להגדיל אותו מעט, שכן הרצפה כשירה לקלוט מכוניות בעלות אורך בין 4.76 ל-5.13 מטרים, עם בסיס גלגלים בין 2.87 ל-3.07 מטרים והנעה קדמית, אחורית או הנעה כפולה. כל הגרסאות עם 800V מצוידות גם בהספק טעינה מהירה מאוד. 

אלפא רומיאו סטלביו הבא מתקרב
צילום: יצרן

ברמה העיצובית, לפחות ממה שניתן להבין, מופיע הכיתוב "אלפא רומיאו" המסורתי מתוחם קרן אור אדומה שמותירה רמז שמסגיר משהו קטן מהתכנון של הזנב. אלפא רומיאו כבר הכריזה שהיא לא מתרחקת מהנוסח המקורי בצורה קיצונית, גם לא מהפרופורציות, כך שהיא מתכתבת עם התמה של הסטלביו הקיים, אך תעשה שימוש נרחב בתאורת LED בשני קצותיו ותדגיש את סימני ההיכר ההיסטורים של המותג. 

יחד עם הסטלביו, תופיע גם גרסה חדשה של אלפא רומיאו ג'וליה, אם כי כרגע אין שום מידע קונקרטי לגבי המכללים הסופיים שלה. שני האיטלקים מיועדים לשנת הדגם 2026.