אולי בגלל זה הרגישו בשברולט שהגיע הזמן להוסיף קצת עניין לטנדר החשמלי שלהם. שברולט לא הראשונה לחשוב בכיוון שכן ריביאן הציגה ממש לאחרונה גרסה קשוחה ל-R1T שלה, גם אם זו לא המפלצת לה קיווינו. אבל בשברולט בהחלט העלו את הרף וחשפה את סילברדו EV בגרסת ZR2 קרבית במיוחד ומוכנה למרוצים. מצד שני, נקלקל את החגיגה עכשיו ונגלה כי מדובר בשלב זה בקונספט בלבד.

טורף חשמלי
כאמור, בשברולט הלכו על כל הקופה ומצהירים כי ZR2 קונספט הוא רכב מוכן למרוצים כאשר לאורך ההודעה לעיתונות סבב מינוט 400 הקשוח הוזכר לא פעם. בתוך כך, למרות שהדגם לא צפוי להגיע לייצור סדרתי, אנשי היצרנית טוענים כי מדובר ברכב מוכן למרוצים ש-98% מחלקיו מגיעים ממחסני החברה.
בואו נתחיל מלדבר על התפוקה המרשימה של הרכב הזה, ולפני כן נזכיר כי שברולט סילברדו EV סדרתי מציע הספק של כ-510 כ"ס ועד 754 כ"ס באופן רגעי בחלק מהגרסאות. הנתון האחרון לכשעצמו הוא נתון מרשים, במיוחד כשזוכרים כי לראפטור R וראם TRX הקיצוניים הספק הנע סביב 700 כ"ס. אלא ש-ZR2 מתהדר במערך משולש מנועים אשר מעמיד לרשות הנהג הספק מירבי של 1,100 כ"ס ונתון מומנט של כמעט – תחזיקו חזק – 159 קג"מ (!). ריביאן R1T דיון, המתמודד הקרוב ביותר כיום, מציע הספק "צנוע" של 850 כ"ס (בעתיד תגיע לכביש גרסת 1,025 כ"ס).
כמובן, ברכב מסוג זה שמו דגש רב על מערך המתלים שאמור לאפשר עבודת שטח מאומצת במיוחד. לפי שברולט, תהליך הפיתוח ארך כחמישה חודשים ורובו הוקדש לתחום זה. סילברדו EV ZR2 נהנה ממערך מתלים מעובה ומחוזק, בולמים אדפטיביים ואקטיביים ומהלך מתלה של כ-33 ס"מ מלפנים ומאחור.
בנוסף, מתחת למרכב ניתן למצוא מיגון גחון מאסיבי לשיפור השרידות וצמיגי השטח מבית BF גודריך (KM3) בגודל 37 אינץ' מוסיפים למהפך השטחי. המופע החיצוני נהנה מצביעה ייחודית, פס תאורה על גג הרכב, פגוש חדש, כננות, כנפיים תפוחות ועוד.
בכל זאת?
האם שברולט צפויה להציג בכל זאת "טורף ראפטור" חשמלי וסדרתי? את זה עוד מוקדם לקבוע. מה שכן, בשבולט מצהירים כבר כעת כי בקיץ הקרוב תוצג גרסת 'טריילבוס' קשוחה לשטח, הראשונה מסוגה בקו הדגמים החשמלי של שברולט. גרסה זו תציע מרכב מוגבה, צמיגי שטח בגודל 35 אינץ' על חישוקי 18 אינץ', מערך מצבי נהיגה מותאם לעבודת שטח ועוד.
