דאצ'יה, המותג הרומני מקבוצת רנו, הגיע אל ציון דרך משמעותי עם השקת ביגסטר – רכב ה-SUV הגדול ביותר בתולדותיו. עם אורך של כ-4.6 מטרים, ביגסטר מסמן מבחינתם את קצה הפרופורציות עבור דאצ'יה, לפחות בשימוש בפלטפורמת CMF-B המשותפת לקבוצת רנו.​ 

מנכ"ל דאצ'יה, דניס לה ווט, ציין כי המותג עבר "מהבריכה של הילדים לבריכה הגדולה", בהתייחסו להתפתחותו משוק הרכב הזול לשוק הרכב עם תמורה גבוהה יותר למחיר. "ה-Bigster, לצד הדאסטר החדשה, מדגימים את המעבר הזה, עם עיצוב מודרני ומרווח פנימי", כך אמר לאחרונה.

צילום: יצרן

הביגסטר, כפי שדיווחנו מהשקת הרכב האחרונה, מאותת כי החברה הרומנית מנסה להתרחק מתדמית ה'לואו-קוסט' שאפיינה אותה עד היום. ועל כן התחרות של המותג תגיע ממותגים שלא נקשרו למעגלים אלו, בין היתר למשל מקבוצת סיטרואן שגם היא פונה לייצור רכבים זולים יותר.

עם זאת, לה ווט הדגיש כי דאצ'יה לא מתכננת להציע רכבים גדולים יותר מביגסטר בעתיד הקרוב. "אין מגבלה פורמלית, אך עם הפלטפורמה הנוכחית, לא נוכל לייצר רכב ארוך יותר מ-4.6 מטרים", אמר.​ לגבי עתיד המותג, דאצ'יה מתכננת להרחיב את מגוון הדגמים שלה, כולל גרסאות היברידיות 4x4 לדאסטר ולביגסטר, וכן השקת גרסה חשמלית קטנה בשנת 2026.​ 

"אין הסכמה שרק רנו יכולה לייצר דגמים גדולים ודאצ'יה חייבת להתרכז ברכבים קטנים: ההבדלה בין המותגים מבוססת על תוכן, בראש ובראשונה טכנולוגי, ועל קהל הלקוחות". עם זאת, מוסיף המנכ"ל, ואומר: "כל עוד נשארים בתוך הגבולות שהוגדרו עד כה, נשיק גרסאות נוספות של דגמים בקטגוריית C," כולל סדאן שממוקם מעל הסנדרו".

התכניות של דא'ציה כוללות גם את הכוונה "לשלב את פלטפורמת החשמל של רנו (זו שעליה מבוססים ה-R5 וה-R4) בקטגוריית B." לקראת סוף השנה תציג רנו את התכנית התעשייתית החדשה שלה, בשם פוטורמה, שתפרט את התוכניות לשנים הקרובות עבור הקבוצה כולה. בשלב זה, לקראת סוף 2027, גם הסנדרו יעבור רענון, מוכן לאמץ חשמל".