דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו לישראל, מעדכנת את מבחר הגרסאות לדגמים המוכרים – עם גרסאות חדשות לסדרה 7, גרסת כניסה חדשה ל-X1 ומבחר עשיר מבעבר של גרסאות ידניות.
חצי שנה אחרי שנחשפה, הגרסה ההיברידית של ב.מ.וו סדרה 7 מגיעה לישראל. מדובר בגרסה היברידית נטענת-רשת, המצוידת במנוע בנזין (2.0 ליטר טורבו, 258 כ"ס) ובמנוע חשמלי (113 כ"ס) הניזון מסוללת ליתיום-יון. התפוקה המשולבת היא 326 כ"ס ו-51 קג"מ – מקביל בערך לגרסת ה-740. ליחידת הנעה זו מחוברת תיבה אוטומטית-פלנטארית עם 8 הילוכים, המעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים (קיימת גם גרסת הנעה כפולה, שאינה מוצעת אצלנו בשלב זה). הביצועים – 5.4 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 250 קמ"ש – מרשימים, בטח לאור המשקל העצמי הנכבד (1900 ק"ג). צריכת הדלק הרשמית היא 45.4 ק"מ לליטר (עם חישוקי "19), אולם יש לזכור כי שיטת המדידה הנוכחית לא ממש יודעת להתמודד עם מכוניות נטענות, ולכן התוצאות המתקבלות בעייתיות.
הגרסה ההיברידית – 740e – תוצע ברמת גימור אחת (לקשרי) ובשתי תצורות מרכב – רגילה ומוארכת (עם תוספת של 14 ס"מ לאורך, 14 ס"מ לבסיס הגלגלים ו-40 ק"ג למשקל הכללי) - בדומה ליתר גרסאות הדגם. המחיר מתחיל ב-765,000 שקלים – מחיר זול ב-125,000 שקלים לעומת הגרסה הבסיסית ביותר שהוצעה עד כה (740i); מחיר הגרסה המוארכת גבוה ב-34,000 שקלים (799,000 שקלים) – וגם כאן מדובר בהצעה אטרקטיבית יותר לעומת גרסאות הבנזין, בהן נדרשת תוספת של 45,000 שקלים עבור הגרסאות המוארכות.
המתחרה העיקרית של סדרה 7 ההיברידית נטענת-הרשת היא מרצדס S500e – אף היא היברידית נטענת-רשת. ל-S מנוע גדול וחזק משמעותית (3.0 ל' טורבו, הספק משולב 442 כ"ס) מה שגורם לכך שצריכת הדלק (הרשמית) שלה טובה פחות (35.7 ק"מ לליטר), אבל היא יותר זריזה (5.2 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש) וגם זולה מה-740e ב-15,000 שקלים.
מהצד השני של המתרס, מתחילים בב.מ.וו להציע בישראל את גרסת העל של סדרה 7 – M760i לונג. זוהי הגרסה הסדרתית החזקה ביותר של הדגם מאז ומעולם, המצוידת במנוע V12 בנפח 6.6 ליטר עם שני מגדשי טורבו (המותקן גם ברולס רויס גוסט) המפיק 609 כ"ס ו-81.5 קג"מ, ומאיצים את הכבודה (2255 ק"ג) מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.7 שניות, בין היתר הודות למערכת הנעה כפולה.
מחירה של ה-M760i לונג נקבע על 1,750,000 שקלים – מחיר נמוך בכ-230,000 שקלים מאשר S65 AMG לונג, המציעה אף היא מנוע V12 ומרכב מוארך. יחד עם זאת, ל-S הנעה אחורית בלבד, מה שגורר זמן מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש ארוך משמעותית – 4.3 שניות. מנגד, אודי S8 פלוס אמנם מוצעת רק עם מרכב 'רגיל' (אורך של 514 ס"מ, בסיס גלגלים 299.5 ס"מ) ועם מנוע V8 פחות אריסטורקטי - אבל הביצועים מקבילים לאלו של ה-M760i, במחיר נמוך בכחצי מיליון שקל(!).
ב.מ.וו X1 – מ-235,000 שקל
אחרי קצת יותר משנה בארץ הקודש, היצע רמות הגימור של ב.מ.וו X1 עובר עדכון, שעיקרו הואא הוספת רמת גימור בסיסית חדשה לגרסת ה-1.5 ליטר טורבו. רמה זו מכונה S ומחירה – 235,0000 שקלים – נמוך ב-7000 שקלים ממחיר רמת הגימור שהוצעה עד כה עם מנוע זה (xLine). ה-S מאובזרת ברמה בסיסית למדי, ומסתפקת, למשל, בפיקוד ידני למזגן במקום בקרת אקלים. יתר גרסאות ה-X1 התייקרו ב-3000 שקלים.
גרסאות ידניות לדגמים המוכרים
במשך שנים ניתן היה להזמין בישראל דגמים שונים של ב.מ.וו עם תיבה ידנית, לרוב במסגרת 'הזמנה מיוחדת' בשל הביקוש הנמוך לדגמים בעלי תיבה מסוג זה בארץ. אחרי שבשנה האחרונה נעדרו ממחירון החברה הדגמים הידניים, חוזר היבואן לפרסם מחירים גם עבור גרסאות ידניות של חלק מהדגמים. חשוב להזכיר שעדיין מדובר בגרסאות ידניות לגרסאות-מנוע ספציפיות, ובצמוד לרמות גימור ספציפיות (ובסיסיות יחסית).
סדרה 1, המכונית הקטנה ביותר של ב.מ.וו, מוצעת כעת עם אפשרות לתיבה ידנית בכל אחת מגרסאות המנוע (1.5-3.0 ל' טורבו) פרט ל-125i שלא מוצעת כלל עם תיבה ידנית (גם באירופה). תיבה ידנית בסדרה 1 מוזילה את המחיר ב-8000 שקלים לעומת גרסה עם תיבה אוטומטית, כך שמחיר סדרה 1 מתחיל עכשיו מ-172,000 שקלים. יצוין כי לפי מחירון החברה, גרסאות ידניות מוצעות רק עם מרכב 5 דלתות.
גם אחותה היפהייפיה של סדרה 1 – סדרה 2 קופה – תוצע לראשונה עם תיבה ידנית. כאן מוצעת רק גרסת הבסיס (2.0 ל' טורבו, 184 כ"ס) עם תיבה זו, במחיר התחלתי של 245,000 שקלים – נמוך ב-13,000 שקלים מאשר הגרסה המקבילה עם תיבה אוטומטית.
סדרה 3 כבר הוצעה כאן בעבר עם תיבה ידנית, וכעת חוזרת – כמו אז – רק בגרסת ה-320i. בגרסה זו מותקן מנוע 2.0 ליטר טורבו עם 184 כ"ס והמחיר ההתחלתי הוא 269,000 שקלים – נמוך ב-8000 שקלים ביחס לגרסה האוטומטית.
הדגם האחרון ברשימה הוא M4 קופה, המוצעת כעת גם עם תיבה ידנית - ובמחיר נמוך ב-30,000 שקלים לעומת הגרסה האוטומטית (679,000 שקלים לידנית, 709,000 שקלים לאוטומטית). הביצועים קצת פחות טובים (4.3 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, לעומת 4.1 שניות בגרסה האוטומטית) וצריכת הדלק קצת פחות טובה, אבל אנחנו, אישית, מוכנים לשלם את המחיר...