בנטלי חשפה גרסה חדשה לבנטייגה (Bentyaga), רכב הפנאי היוקרתי שחוגג כבר יותר משנתיים בייצור. אחרי גרסת ה-W12 האקזוטית ודגם ה-V8 דיזל ה"בסיסי", מגיע תורה של גרסת V8 בנזין שתמוצב באמצע. היא כפי הנראה תהיה החשובה ביותר לבנטלי בישראל - כפי שדיווחנו לאחרונה היצרנית תחל לשווק מכוניות אצלנו, לראשונה בתולדותיה, כבר בחודשים הקרובים.
![בנטלי בנטייגה זוכה למנוע V8 חדש](/Attachment/Gallery/239005/1589848/_crop_to50_750x750.jpg)
גרסת ה-V8 מבוססת על מנוע המשותף לקונטיננטל GT ולפורשה פאנאמרה טורבו החדשה. היא מצוידת בשני מגדשי טורבו, נפח של 4.0 ליטר ובלא מעט כוח: 550 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 78.5 קג"מ בין 1,960 ל-4,500 סל"ד.
![בנטלי בנטייגה זוכה למנוע V8 חדש](/Attachment/Gallery/239005/1589847/_crop_to50_750x750.jpg)
למרות שמדובר ברכב פנאי גדול וכבד מאוד (החל מ-2,388 ק"ג), הבנטייגה V8 זריז למדי: 4.5 שניות בלבד נדרשות כדי להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש, 9.8 שניות מעמידה ל-160 קמ"ש והמהירות המרבית עומדת על 290 קמ"ש. כל זאת בסיוע תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה.
![בנטלי בנטייגה זוכה למנוע V8 חדש](/Attachment/Gallery/239005/1589849/_crop_to50_750x750.jpg)
תצרוכת הדלק, למקרה שזה בכלל משנה למישהו, עומדת על 8.8 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה. וכן, גם זה נשמע לנו מעט אופטימי. מלבד המנוע החדש, הבנטייגה לא זוכה לשינויים נוספים - וימשיך להציע כל פריט אבזור, דיפון עץ וריפוד עור שרק תחלמו עליהם. מחיר הגרסה החדשה לא פורסם.