מעבר לשינויים אופייניים במתיחת פנים, במתלים בולמי זעזועים ותושבות חדשים, תכנון שונה למתלה העלים, מערך היגוי שכויל מחדש – כל אלה לשיפור נוחות הנסיעה, היכולת הדינמית, התנועה בשטח – ובעיקר: להיילקס המחודש נוסף מנוע גדול וחזק.
במקביל למנוע ה-2.4 ליטר דיזל המוכר, המייצר 150 כ"ס ו-40.8 קג"מ, יוצע גם מנוע הדיזל 2.8 ליטר המשרת את לנד קרוזר, כאן בגרסתו העכשווית עם 204 כ"ס ו-51 קג"מ. הפערים בביצועים משמעותיים, והגרסה החדשה מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-10.7 שניות בהשוואה ל-12.8 שניות ב-2.4 ליטר; אגב, בהודעה המקורית על מתיחת הפנים, הנתון של טויוטה היה 10 שניות. צריכת הדלק של מנוע ה-2.8 ליטר החדש עומדת על 13.1 ק"מ/ל' לעומת 13.5 ק"מ/ל' ב-2.4 ליטר המקביל.
התיבה אוטומטית 6 הילוכים וההנעה כפולה; את גרסת ה-2.4 ליטר ניתן לקבל עם תיבה ידנית או עם הנעה אחורית בלבד, בשני המקרים ברמת הגימור הנמוכה יותר; גרסת ה-2.8 ליטר מוצעת רק עם רמת הגימור הגבוהה ביותר.
הקוסמטיקה
כמקובל במתיחת פנים, נעשו שינויים קוסמטיים בחוץ וגם בפנים. להיילקס המחודש מראה קשוח יותר בזכות שבכה, יחידות תאורה ופגושים חדשים.
בסביבת הנהג עודכנו המחוונים, וברמת הגימור הגבוהה, 'אדוונצ'ר', גם מולטימדיה מקורית חדשה עם צג "8 וממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו. ל'אדווצ'ר' גם בקרת אקלים וחישוקי "17 קלים (רגילים ברמות הגימור הפשוטות).
ברמת האבזור הגבוהה ובשתי גרסאות המנוע מערך בטיחות מתקדם, וזה כולל: בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל וכלים דו-גלגלים, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. ברמות האבזור הנמוכות אין מערכות בטיחות מקוריות, ובאלה מערכת התרעה בהתקנה מקורית.
מחירי גרסאות ה-2.4 ליטר לא השתנו, וגרסת ה-2.8 ליטר, כאמור רק ב'אדוונצ'ר', תעלה 275,000 שקלים, 15,000 שקלים יותר מגרסת ה-2.4 ליטר המקבילה.
טויוטה היילקס 2020, מחירים:
היילקס 2.4 ל', אוטומטי, 4x2; 'אקטיב +' – 230,000 שקלים
היילקס 2.4 ל', ידני, 4x4; 'אקטיב' – 231,000 שקלים
היילקס 2.4 ל', אוטומטי, 4x4; 'אקטיב' – 248,000 שקלים
היילקס 2.4 ל', אוטומטי, 4x4; 'אדוונצ'ר' – 260,000 שקלים
היילקס 2.8 ל', אוטומטי, 4x4; 'אדוונצ'ר' – 275,000 שקלים