קרוב לשנתיים אחרי שוולוו הציגה רשמית את רכב הפנאי החשמלי EX90, להבנתם ה"רכב הבטיחותי ביותר בעולם. החברה השוודית התחילה בימים האחרוניים בייצורו על פס ההרכבה בארה"ב, מפעל צ'רלסטון הוותיק בדרום קרוליינה, לצידו של רכב המנהלים S60. "זה תחילתו של עידן חדש בחטיבת המכוניות של וולוו. עידן של בטיחות, קיימות וטכנולוגיה ממוקדת באדם", כך המנכ"ל ג'ים רואן.
 
ייצורו נדחה כמעט בשנה שלמה, וזאת בשל עדכוני תוכנה ומתכונת מבחנים מחמירה יותר על מנת לשווקו בחבילה אופטימלית. ה-EX90 יימכר במקביל ל-XC90 עד לגניזתו, כך שתפקיד רכב הפנאי המפואר ביותר, או מוביל הנוסעים (עם מקום לשבעה) עובר שינוי צרכני (המיניוואן אינו משווק באירופה). כל דגמי ה-EX90 מצוידים כסטנדרט עם הנעה כפולה – מנוע מלפנים ומנוע מאחור, על רצפה ייעודית לרכב חשמלי. התשתית כוללת סוללת 111 קווט"ש עם טווח נסיעה של עד כ-600 קילומטרים.

מפעל וולוו
צילום: יצרן
 
הספק המערכת ינוע בין 400 ל-510 כ"ס בגרסת 'ביצועים' מעט יותר דינמית ופחות רגישה לשינויי כיוון ועומסים, כאשר החבילה החזקה ביותר תסיים את המיאוץ ל-100 קמ"ש בפחות מ-5 שניות. בקרת הטעינה מהירה מאוד, כמקובל בסגמנט, כך שניתן להשיב 80% בפרק זמן של חצי שעה במסופי DC אולטרא מהירים.
 
כמובן שחלק ניכר מהמשאבים הופנו לעדכונים של מערכות הבטיחות החכמות, ובראש הדברים וולוו מתחילה, בהדרגה להטמיע טכנולגיית בינה מלאכותית כדי לסייע בכיול ועדכונים מקוונים שיעזרו לשמר את המעטפת עירנית. פרט לשיפורים בהתרעות, התערבות אקטיבית בעת שגיאות מסוכנות ובקרת שיוט אדפטיבית טובה יותר, וולוו חונכת 'כלוב חיישנים' – שימוש בלידאר, מצלמות ועוד. אחד הפיצ'רים החדשים, עם מבט פנימה, הוא התרעות על המצאות ילד וחיות מחמד במושב האחורי.

מפעל וולוו
צילום: יצרן
 
המפעל האמריקני יגלגל החוצה כ-150 אלף יחידות מדי שנה מכלל הדגמים במתחם. הוא לא יהיה היחיד שנרתם לייצור ה-EX90 שכן בשלב מאוחר יותר, וולוו תחל להרכיב אותו גם במפעלים של המותג בסין. המחירים באירופה הם 80-100 אלף יורו. הביקושים לרכב גדולים, ולכן מסירות ראשונת תחלנה רק בספטמבר. לישראל יגיע בשנה הבאה.