גרסה: ספורט-טורר 1.4 ל' אוטומטית
מתחרות בולטות: יונדאי i30, קיה סיד, טויוטה אוריס, פורד פוקוס, סקודה אוקטביה
.jpg)
היבואן השיק את הסטיישן רק ברמת האבזור 'אנג'וי' הבסיסית במחיר של 133,000 שקלים. אולם למבחן התייצבה הספורט-טורר ברמת גימור גבוהה יותר, שבינתיים אינה קיימת בקטלוג (אבל היא היחידה שנמצאת כרגע בארץ), אולם אילן טל, מנכ"ל היבואנית, הבטיח שהיא תיובא בעתיד ותעלה 140,000 שקלים.
עיצוב ונראות
היא נראית מודרנית ועדכנית, עם חזית נעימה לעין. את הפרופיל מעטר קו כרום המשתלב בקורה האחורית בצורה המזכירה את האדם הקטנה. חישוקי ה-"17 (ייחודיים לגרסה זו) מוסיפים לתחושה הדינאמית וקו השמשות ומשחקי נפח בדופן מסייעים ליצירת מראה קומפקטי, אך במציאות האסטרה ארוכה למדי.
.jpg)
פנים הרכב
המראה המודרני ממשיך פנימה לסביבת הנהג הנעימה. המחוונים העיקריים קטנים מדי, והמשניים מעט מוסתרים, אבל צג המולטימדיה הנוח והנאה ("8 ברכב המבחן, "7 ברמת האבזור הבסיסית) מפצה על כך. הוא גם יודע להתחבר לאייפון בעזרת הקארפליי ובעתיד יתחבר גם לאנדרואיד. גם ההגה נראה טוב, עם מערך כפתורים חדש ונאה.
האסטרה המצוידת שלנו מסתייעת בשני גוונים לריפוד ולדיפון ושילוב עור, שלא קיימים ברמת האבזור הנמוכה, ובהחלט תורמים לאווירה ולתחושה אוורירית. עם זאת הופתענו לגלות מחסור בחללי אחסון בסביבת הנהג, שמאלץ את הנהג לבחור בין מקום לקפה למקום לטלפון. גם היעדר תאורה בתא הכפפות וגימור מרושל במספר נקודות היו גם הם הפתעה לא נעימה.
.jpg)
כיאה לסטיישן, לתא המטען מבנה שימושי ונוח, אבל הוא מעט רדוד ובאופן מוזר קיים בו נפח גדול שאינו מנוצל מתחת לרצפה. הכיסוי אינו איכותי במיוחד, אך ברמת האבזור הגבוהה זו ניתן לקפל את המושבים אחוריים בלחיצה על מתג בתא המטען – בהחלט פטנט נוח.
נוחות נסיעה
נוחות הנסיעה, במיוחד ביחס למידות הצמיגים הנדיבות של רמת האבזור הגבוהה (225/45 R17), טובה למדי. האסטרה מסתדרת היטב עם רב סוגי השיבושים, וגם אם שיבושים קטנים מחוץ לעיר מורגשים מעט יותר מהרצוי, הרי שהסך הכל טוב. לתחושה מסייע גם ריסון תנודות מוצלח של המרכב. רעשי הכביש מעט בולטים מהרצוי, אבל ייתכן שחלק מהאשמה נופל על הצמיגים הרחבים.
התנהגות ובטיחות
.jpg)
מנוע וביצועים
לאסטרה מנוע 1.4 ליטר טורבו שמייצר 150 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. שיא המומנט – 23.5 קג"מ – מגיע ב-2000 סל"ד, מעט גבוה מהמקובל במנועי טורבו היום, אבל עדיין נמוך מספיק.
.jpg)
במסלול המבחן המגוון גמעה האסטרה 12.8 ק"מ לליטר – נתון לא רע בכלל ביחס לעומס ולהספק – ובקטעים בין עירוניים נינוחים יחסית קיבלנו כ-18 ק"מ לליטר.
תמורה
מסע התחייה של אופל חייב לעבור דרך מוצרים טובים, והאסטרה היא דוגמא ראויה. אהבנו את היכולת הכללית ואת התחושה המודרנית והעשירה בתא הנוסעים שלה, גם אם לא ברור איך יראה בדיוק תא הנוסעים ברמת האבזור הבסיסית (אין ליבואן כרגע רכב ברמת אבזור 'אנג'וי' בארץ, גם לא בתצוגה). כך או כך, האסטרה טורר-ספורט היא מתחרה ראויה בצמרת משפחתיות הסטיישן בארץ בזכות ביצועים טובים, מרחב פנימי טוב וצריכת דלק טובה.
