מקסים פיקאט, מנכ"ל פיג'ו, נראה כמו אדם במשימה. כשאני משוחח עימו ברור לי שהוא נמצא כעת באמצע מסע מורכב של הרמת מותג פיג'ו, אבל החלק הקשה, כך נראה משפת הגוף שלו, נמצא מאחוריו. אחרי המשבר המתוקשר הוא נראה רגוע ובטוח בעצמו, חברותי כתמיד אבל גם ברור וכנה.  
 
 
"מבחינה גלובאלית אנחנו שוב גדלים". הוא מספר לי "הצלחנו לעשות קאמבק ענק ואחרי שהפסדנו מיליונים הרי שב-2015 אנחנו מצליחים להיות רווחיים. כל זה תודות למבחר ולמדיניות המחירים שלנו".  
 
איך תרמה הבעלות החדשה לכך?
"תודות לשלושה מיליארד אירו שקיבלנו יכולנו קודם כל להישאר בחיים. זה חשוב. בנוסף, מדובר בגישה נכונה מצד המשקיעים שהעניקו לקרלוס טווארס (יושב הראש של פיג'ו-סיטרואן. א.ש) את כל הכוח והסמכות להוביל את פיג'ו".  
 
הסוף לפיג'ו 508? / ראיון עם מנכ
צילום: מנהל 
אלי שאולי (ימין) ומנכל פיג'ו, מקסים פיקאט (שמאל)
 
האם הבעלות החדשה היא שתרמה לקידום כל החידושים שהצגתם?
"זו לא הבעלות, זה טווארס שדחף את החברה לשאוף קדימה ולפתח את בלו-HDI ופיורטק; אנחנו בונים את חברה מתקדמת".  
 
איך אתם מסתכלים על התחום החשמלי?
"אנחנו בהחלט מתכוונים לטפל בטווח הקרוב בכל סוגי המנועים וזה כולל את ההיברידי הנטען. יש מדינות שונות שמעניקות הטבות בתחום, לנו יש כלים היברידיים ואנחנו עובדים על הדור הבא שלהם. בתחום החשמלי יש לנו איון שהוא דגם ייעודי, אבל בעתיד תהיה לנו חטיבת כוח כזו שתגיע למספר דגמים. בתחום ההיברידי נעבור מדיזל לבנזין כדי להיות גלובאליים ומהיברידי רגיל לנטען.  
 
"יש לנו כמובן גם טכנולוגית היביריד-אייר אבל כאן אנחנו ממתינים לממשלות העולם. אם נשיק רכב חדש עם טכנולוגיה כזו מחר, וממשלות יחליטו שהוא אינו כלול בהגדרות של 'אנרגיה חדשה' – הוא מת. בגלל שהיום הממשלות עצמן הן שמחליטות מה היא 'אנרגיה חדשה', יש בעיה בהשקת טכנולוגיה כזאת. אולי יום אחד זה יהיה שונה אבל עד אז אין לנו שליטה בכל הגורמים. יש כל כך הרבה ממשלות עם אינטרסים שונים שקשה לדחוף עימן דברים. הרבה רעיונות טובים נפלו בגלל תזמון לא נכון".  

חלק מהנהלה שלכם היא סינית ויש לכם פעילות רבה שם. עד כמה סין משפיעה עליכם היום?
"עבדתי חמש שנים בסין (פיקט ניהל את פיג'ו סין לפני מינויו למנכ"ל פיג'ו לפני שנתיים, א.ש) וברור שלמדנו שם המון. נכנסו לשם צנועים וסין היא בהחלט מקום ללמוד בו. השיעור הגדול שלנו שם היה שהשוק המשונה והיותר מיוחד הוא אירופה דווקא. אם אתה מתמחה במכוניות עם חמש דלתות ומנוע דיזל אתה לא בדיוק מוכן לשוק הגלובאלי. בזכות סין למדנו הרבה, אבל זה לא קשור לבעלות. יש לנו שם יותר מעשרים שנות ניסיון".  
 
הסוף לפיג'ו 508? / ראיון עם מנכ
צילום: מנהל 
העתיד של פיג'ו יראה כך?
 
איך כל השינויים שעברה הקבוצה ישפיעו על המבחר?
"החלטנו להתמקד ב-13 דגמים, זאת בשעה שקודם היו לנו 26 דגמים. זאת נראית החלטה קשה, אבל למעשה 13 דגמים מכסים 99% מהמכירות שלנו. עם זאת, זה לא אומר ש-13 הדגמים שקיימים היום יהיו גם בעתיד. ייתכן ודגמי פנאי יחליפו את הסדאן בעתיד".  

אתה רומז על פיג'ו 508 שירדה במכירות?
"אין אף לקוח באירופה שרוצה היום מכונית D קלאסית. אפילו אלה שיש להם מכונית כזו רוצים משהו אחר – פנאי או מכונית קטנה ויוקרתית.  
 
 
 
"התחום הזה קטן וקטן, ואתה לא יכול לעשות את אותה מכונית שוב ושוב; זה פשוט לא מושך יותר אם כי בעולם זה עדיין תחום חשוב ולכן בראייה שלנו זה פלח שעדיין נחוץ. עם זאת יש היום פחות קשר בין יוקרה לגודל ולכן לא ברור שבעתיד יהיה צורך במכונית בגודל זה".  
 
אתם מכוונים את פיג'ו 3008 לתחום הפנאי אבל הוא לא נראה כזה. למה?
"ההגדרה של קרוס-אובר היא שהוא משלב בין כמה פלחים. ב-3008 היה עירוב שבחלק מהמקומות אהבו ובאחרים פחות. כאשר השקנו את ה-3008 המחודש בסין עשינו אותו יותר פנאי מזה האירופאי. עם זאת אני לא חושב שבדור הבא אנחנו יכולים להישאר באמצע. פלח שוק זה הפך לגדול מאוד וחשוב, ולכן בחרנו בדרך הרבה יותר ברורה".  
 
 
הסוף לפיג'ו 508? / ראיון עם מנכ
צילום: מנהל 
מנכ"ל פיג'ו, מקסים פיקאט. תוכניות לצמיחה
 
האם תמשיכו עם סביבת הנהג הייחודית שלכם ואיך?
"הפרקטל שהצגנו בתערוכת פרנקפורט כוללת הרבה חידושים מבחינה זו. המעצבים יבדקו מה אומרים עליה הלקוחות וננתח זאת. נלמד איזו מכונית תקבל איזה מרכיב. אבל בגדול זה עוד פיתוח ל-I קוקפיט שמראה שנתקדם עם התפיסה.  

"אני נוהג במכונית כזו ביום יום ובכל פעם שחזרתי ל-RCZ הפריע לי ההגה הרגיל. החדשות הטובות שאני לא יחיד. הלקוחות שלנו מאוד אוהבים זאת והוא יגיע לכל מבחר הדגמים. אפילו ל-108".  
 
למרות שהיא מיוצרת עם טויוטה?
"חכה ותראה"... 
 
האם התפיסה של PSA לגבי שותפים השתנתה עם שינוי הבעלות?
"אין לנו הגבלות ואנחנו תמיד פתוחים לשותפויות. זה חלק מהאסטרטגיה שלנו וזו תפיסה שהצליחה. במנועים הייתה לנו שותפות עם ב.מ.וו ועדיין עם פורד. באופל דיברנו בהתחלה על שני דגמים ואז, אחרי שכבר התחלנו, הוספנו שלישי כי הרגשנו שיש הזדמנות. בכל פעם שנרגיש שיש הזדמנות נכונה נעשה זאת".