גרסה: טויוטה אייגו, 1.0 ל', רובוטית
מתחרות בולטות: יונדאי i10, סיטרואן C1, פיג'ו 108, קיה פיקנטו
למרות זאת, נראה שטויוטה ישראל הפכה את האיחור בהשקת האייגו להרגל. איחור נרשם בהגעת הדור הראשון וגם השני התמהמה, והגיע ארצה כמעט שנתיים אחרי שנחשף בתערוכת ז'נבה, זאת כאשר אחיותיה ה"צרפתיות" נעות על כבישי הארץ כבר יותר משנה. בטויוטה מסבירים שמשא ומתן על מחירים עיכב את הגעת האייגו. גם כך המחיר אינו נמוך ואנשי טויוטה אינם מתכוונים לנגוס באופן משמעותי בעוגת המיני המקומית; הקוריאנים הם המצטיינים בתחום.
עיצוב ונראות
הקלף החזק של טויוטה הוא העיצוב המפתיע. בניגוד לעיצוב שהורגלנו אליו בטויוטה השמרנית, עיצוב שמצא ביטוי גם באייגו הקודמת, לדגם החדש מראה חצוף, צעיר ואופנתי ובעיקר בולט בזכות "חזית ה-X". ולא רק ביחס לדור הקודם; האייגו העכשווית בולטת בהרבה מאשר שתי האחיות הצרפתיות.
פנים הרכב
גם בסביבת הנהג מציעה טויוטה אפשרות להתאמת חלקי הפלסטיק הצבעוניים (כחלק מאותה חבילה חיצונית). מעבר לזאת הפרטים כמעט זהים לאלו שבצרפתיות, ועדיין מדובר בעיצוב צעיר וייחודי. הייחוד מתחיל במחוונים ובגלגל הגה נאה ונעים לאחיזה וממשיך למערך מולטימדיה צבעוני (טויוטה טאץ') שכולל בלוטות' ומצלמה אחורית. אלה עדיין אינם שגרתיים בקבוצה, ממש כמו החישוקים הקלים בהם היא מצוידת.
בניגוד לדור הקודם, התחושה בפנים הרבה פחות ספרטנית. עם זאת, החיסכון ניכר, והוא מוצא ביטוי במחסור בפתחי אוורור גדולים ומתכוונים במרכז, או היעדר פתיחה לחלונות האחוריים. המושבים נראים ספורטיביים ומציעים ריפוד נאה ונוחות סבירה. מאחור המרחב לשניים סביר. תא המטען נראה גמדי אבל עם תשומת לב ניתן להכניס בו לא מעט.
נוחות נסיעה
יחסית למכונית מיני נוחות הנסיעה באייגו סבירה. במהירות איטית בעיר היא קצת מתקשה על שיבושים גדולים. אבל ככל שהמהירות עולה כך הנוחות משתפרת. ריסון תנודות המרכב אינו מבריק כאשר הרכב בתפוסה מלאה.
התנהגות ובטיחות
למרות הממדים וההתכוונות העירונית, האייגו אינה מרגישה כמו דג מחוץ למים בכבישים מהירים. המכונית הקטנה מעניקה לנהג תחושה יציבה מספיק גם במהירויות גבוהות. בפניות האחיזה סבירה והיא מצליחה לייצר עבור היושב מאחורי ההגה תחושה תוססת ומבדרת עם תגובות נכונות להפניית ההגה.
כמו ברוב מכוניות המיני, עיקר הציוד הבטיחותי שגרתי, וראוי לציין את המערך נגד דרדור, המצלמה האחורית וניטור לחץ אוויר.
מנוע וביצועים
האייגו מצוידת במנוע 1.0 ליטר 3 צילינדרים (69 כ"ס) בגרסה משופרת ביחס למה שפגשנו בעבר. זו עדיין יחידת כח עליזה אשר ששה לטפס לסל"ד גבוה, אך גם מושכת לא רע בסל"ד בינוני. למרות השיפור בעידון, המנוע עדיין נשמע, אבל הפעם מדובר בצליל נקי ונעים למדי, ולא בקקופוניה.
תמורה
כאשר אחותה מבית סיטרואן זולה בכ-6000 שקלים, ומתחרות אחרות בקטגוריית המיני מציעות תיבה אוטומטית אמיתית ותחושה של "יותר אוטו", ברור שיש חבילות עדיפות בתחום בו כל שקל נספר.