ק.ט.מ RC390 - מבחן ארוך טווח / משקל זבוב (דיווח שני)
ק.ט.מ RC390 - מבחן ארוך טווח / טיפול ראשון (דיווח שלישי)
פקיר אוסטרי
כי זה נראה טוב, זה למה. זאת אומרת לא כשאני עליו – סתם ככה כשהוא עומד. הוא נראה הדבר הכי קרבי בקטגוריה הזו. לא תמיד מגומר לעילא, אבל בהחלט מושך ומעניין. קרבי זה הכי אחי. הפיירינג המחודד מתכתב עם אופנועי המירוץ של החברה, המיתלים, הבלמים, החישוקים – הכל נראה תכליתי ומלהיב, למרות שמדובר במכלולים פשוטים למדי. לעין לא מבינה זה יכול להראות אופנוע גדול וחזק בהרבה. ולצעירים, אני חושב, אין דבר חשוב יותר.
מאסה
אז אחרי שגמרתי להתלונן על התנוחה אפשר להניע ולהתחיל לזוז. בפעם הראשונה שרכבתי על הקטום הקטן הזה, לא הבנתי למה זה מגיע לי. האופנוע היה עדיין בתקופת ההרצה וטווח הסל"ד המותר גילה אופנוע אנמי ומיותר. עכשיו הוא הגיע אליי אחרי כמה אלפי ק"מ וסוף סוף אפשר היה לתת קצת גז. וכשנותנים גז מגלים שעם הסל"ד באה השמחה של המנוע הזה. בהשוואה ל-CBR300 שהיה אצלנו במבחן ארוך טווח, הוא מרגיש חזק יותר, גם אם לא מהיר יותר מבחינת מהירות סופית. הוא גם "חי", מאוד. מווברץ, רועש, טס במעלה הסל"ד בתזזיתיות. כאילו הבוכנה שלה עשויה מקלקר. נותן תחושה של רייסר קשוח ולא מתפשר.
במהירות גבוהה הופכת התנוחה הזו למובנת קצת יותר, הרוח תומכת את פלג הגוף העליון כי מיגון הרוח כמעט ולא קיים כאן, ועוזרת לגוף לנוח קצת. אולי לאנשים גמישים יותר ממני, שיכולים לקחת את עמוד השדרה שלהם ולהשכיב אותו לאורך הצללית הנמוכה, המיגון יהיה אפקטיבי יותר (הוא לא – העורך) אבל בשבילי הוא בחזקת נעלם.
זה רק ספורט?
כן. זה רק ספורט. רק שם הוא נהיה הגיוני פתאום. רק בכביש צפוף, מפותל וטכני יתגלו היתרונות הגדולים של האופנוע הזה. המנוע החזק ביחס למשקל הנמוך לדוגמא. אם תקחו אותי 20 שנה לאחור, הייתי שמח מאוד שזה יהיה האופנוע הראשון שלי. הוא יכול להיות בית ספר לאופנוע כביש ספורטיבי גדול יותר. שלא תבינו אותי לא נכון, המיתלים, למרות הבשרניות שלהם, לא באמת מיועדים להתמודד עם עומסים גבוהים על הכבישים המחורבנים שלנו. האחורי הוא הראשון להתחיל לנוע בחוסר ריסון, ואם תמשיך לדחוף, גם הקדמי יגיע לגבולות היכולות שלו. גם הצמיגים המקוריים לא מוצלחים במיוחד. אבל את מי זה מעניין? המשקל הנמוך הופך את ההטלה שלו מצד לצד לקלה מאוד, את השליטה בכל הקורה למהנה, ואת המרדף אחר שימור מהירות פנייה גבוהה למלאכה מלהיבה. היתרונות האלו ברורים מהק"מ הראשון עליו - מעבר לזה, ה-390 מרגיש היום, עם 5000 ק"מ על השעון, בדיוק כמו שהוא הרגיש כשרכבתי עליו כשהיו תחת גלגליו 500 ק"מ.
רגע של כנות