"אבי צור נמצא כאן כשנה, אני כמחצית התקופה והיצרן מאוד מעורב כל הזמן. יש לנו יחסי עבודה מאוד צמודים אתו והוא ראה תכניות עבודה לטווח קצר, בינוני וארוך. היצרן ראה את המקצוענות, את המחויבות ואת תוכנית ההדרכה המאוד מקיפה שבנינו שמטפלת בכל ערוצי השיווק והמכירה. אנשי פיג'ו-סיטרואן ראו כאן שותף מחויב עם ניסיון והבנה של השוק ורצון להצליח. אומרים שמוטיבציה זה דבר מדבק וכשאנשי היצרן ראו את המחויבות שלנו הם החליטו ללכת איתה"
לפחות כלפי חוץ נראה שהמהלכים הראשונים הם באזור המחיר. האם מחיר פותר היום הכל?
מה למדתם עד כה מהצעדים הראשונים ובמה צריך לטפל ולהתמקד?
"בניגוד למה שחושב שר התחבורה, יש תחרות בשוק הרכב הישראלי ותחום הפנאי הוא דוגמא מצוינת. כיום אי אפשר למכור רכב פנאי באזור ה-160,000-170,000 שקלים כאשר כל האחרים מאותו סוג נמכרים סביב 145,000. צריך להתאים לשוק. ובאופן טבעי נרצה לשפר את התחרותיות ולתקן היכן שצריך. אני חושב שללקוחות זה ישתלם בשנים הבאות כי כשהם יקנו את המכונית החדשה הם ישלמו פחות".
מצד שני מדוע לא הורדתם את מחיר פיג'ו 3008 לרף שקבע הספורטאז'? אחרי הכל הוא רכב כמעט לא מוכר בשוק.
"התפישה הזו גדולה מאשר במציאות. אם המכוניות אינן אמינות אז למה בשוק המסחרי, היכן שהרכב עובד כל הזמן, הברלינגו מוביל, ולמה נהגי מוניות וחברות אבטחה בוחרות בכלים שלנו?
"המכוניות של פיג'ו-סיטרואן אינן מתקלקלות יותר ויש לנו הוכחות לכך. אנחנו נותנים להן אחריות של חמש שנים וזה אומר שאנו מאמינים בהן. מעבר לכך אני מזמין כל לקוח לקבל רשימה של לקוחות ולגלות באופן ישיר שאין כל קשר בין התפישה למציאות. אני בטוח שהם יקבלו תמונה שונה לחלוטין. לגבי סחירות אנחנו נכנסים לתהליך מאוד מאסיבי כדי לייצר להן ערך נכון".
אבל איך משכנעים את הלקוח שאין בעיית אמינות ושמירת ערך?
"בסופו של דבר המצב כרגע הוא שהמחירון בארץ מושפע מגורמים חיצוניים רבים ולכן אינו תמיד משקף את המחיר הריאלי בשוק. אם יש מכונית מיני חדשה שעולה 68,000 שקלים ברור שסופרמיני בת שנתיים לא תוכל להימכר במחיר כזה. האלטרנטיבה לקנות חדש וההיצע הגדול של דגמים מסוימים משפיעים על המחיר הכללי. לכן אני מאמין שירידות הערך לעומת המחירון אינן רק אצלנו. יש היום בשוק אתגרים גדולים מאוד שמקשים לקבוע את מחיר הרכב המשומש.
"היתרון במעבר לטרייד מוביל הוא בעובדה שהוא מחזיק חלק גדול מהמוצרים המובילים בשוק. זה סופרמרקט למכוניות והוא מסוגל לייצר מדדי השוואה, לבצע יותר עסקאות ולבחון נכון יותר את הערכים. אני חושב שהצוות שם מבין את הפוטנציאל בכלים שלנו ושהתפישה ביחס אלינו דורשת תיקון. הוא שותף לדרך".
עבדת עם יצרנים מקוריאה, יפן ועכשיו אירופה איך אתה רואה את ההבדל ביניהם?
"היצרן הצרפתי מחודד מאוד ובא עם אג'נדה ברורה לאיכות המוצרים והוא מדגיש את העיצוב, האיכות והטכנולוגיה. היצרן רוצה להביא חוויה איכותית לפני המסחרית ואנחנו רוצים שיבין שהוא חי בעולם של מחירים. זה אחד ההבדלים הגדולים בין היצרן שלנו לבין אלה שעבדתי איתם בעבר".
הובלת הצלחה גדולה במיצובישי עם האאוטלנדר והמכוניות הקטנות. האם יש לקחים שאתה יכול להביא?
"תחת ההנחה שכל המוצרים טובים אני מגדיר את היכולת להביא יתרון בראשי התיבות של נמ"ר: נחישות, מקצוענות, רעב. אם אצליח להנחיל את ערכי "נמר" בקבוצה, אז יש לנו הזדמנות לעשות זאת; "נמר" מבין שהלקוח הוא במרכז העשייה. בנחישות אתן ללקוח כל מענה נדרש כדי שיהיה שבע רצון; במקצוענות אצליח לשקף את המוצר; ברעב אעשה הכל כדי שהלקוח ירכוש אצלנו".
מה קורה ב-DS? הוא הוצג כמותג יוקרה אבל לא טופל כך.