אפתח בהחלטה, שכוונתה טובה אך ביצועה - ככתובה - אינו אפשרי לדעתי. נכון לאבזר מכוניות בכמה שיותר אמצעי בטיחות. כך התקבלו החלטות שחייבו מיזוג אוויר בכל מכונית (מה שבפירוש הפחית את מספר התאונות בקיץ), חייבו מערכת בקרת יציבות ו–ABS, שגם הן חסכו חיים רבים, והיום לא יעלה על הדעת שמכונית תעלה על הכביש בלעדיהן. אולם, שם דובר על מכוניות חדשות, והייתי תומך בלב שלם חיוב של מערכת כזו בכל מכונית חדשה.
ועכשיו לפרשת השחיתות בנתיבי ישראל. לצערי, הפרצוף של נתיבי ישראל הוא פרצופה של המדינה. וכן, הדג, מסריח מהראש. מהרגע שנהנתנות, ראוותנות, בזבוז כספים ציבוריים וחגיגות על חשבון המדינה הפכו לנורמה, הסכר נפרץ. כשבכלא יושב שר פנים לשעבר שהופך לשר כלכלה אחרי שהוא יוצא משם, ולידו (בכלא) שר אוצר לשעבר ונשיא לשעבר. כשראש ממשלה לשעבר מורשע ונגזר עליו עונש מאסר ארוך; כששר בכיר לשעבר מצליח לצאת בעור שיניו מעשרות חשדות ש"משום מה" נדבקו אליו, אבל אנשי מפלגתו שקועים עד צווארם בחשד שחיתות; כשראש ממשלה חייב מיטה זוגית במטוס ולעזאזל העלות; כשארגון מיותר כמו קק"ל מחלק ג'ובים ותפקידים שעליהם רבים עשרות פוליטיקאים (וזו רשימה בהחלט חלקית) - אז מדוע מלינים על מע"צ?
יש לי תשובה על זה. כי כבישים גרועים, או כבישים שזמן סלילתם התארך, או הגרוע מכל, כבישים שלא נסללו כי התקציב לבנייתם נעלם - הורגים אנשים. הרבה יותר מעבירת המהירות שעל גבה עושה הממשלה הון של כסף, שהולך (בנתיבי ישראל) לכיסים פרטיים.
שר התחבורה הנוכחי עושה הרבה מאוד לפיתוח הכבישים במדינה. לא זכורה לי תנופה כזו בסלילת כבישים, הוספת מסלולים והקמת מחלפים מאז ממשלתו של רבין ז"ל. אבל למי שעדיין זוכר, בתקופת הסלילה, עלה מספר ההרוגים בכבישים. אין מה לעשות, כשבונים בכביש, הסימונים לא תמיד ברורים; חלק מהמסלולים סגורים, מה שגורם לתנועה דו סיטרית וצפופה - וקורות יותר תאונות. אבל לאחר שהכל מסתיים, הכביש החדש מקל על עומס התנועה, הוא מודרני ובטוח יותר, יש לו גדרות בטיחות העומדות בתקינות אירופאיות חדשות והסימון מדויק וברור - ומספר התאונות יורד פלאים. לדעתי, המצב כרגע בכבישי ישראל, דהיינו הסלילה המואצת, מעלה נכון לעכשיו את מספר התאונות וההרוגים, אבל את התמורה הטובה נזכה לראות שהכל יסתיים, כנראה שעוד בתקופתו של השר הנוכחי.
והשאלה העיקרית - האם מישהו מתכוון לחקור כדי לבדוק את הקשר בין השחיתות במע"צ לחלק מהרוגי התאונות? ואם כן, האם מישהו יואשם בעקבות זה בהריגה? על מנת שלא תחשבו שהשתגעתי לגמרי, אז גם אני לא חושב שזה יקרה. אף אחד לא יואשם בהריגה, חלק מאנשי נתיבי ישראל לא יעמדו לדין כלל, חלקם יואשמו בקבלת שוחד, קבלנים יואשמו בנתינת שוחד ועולם כמנהגו ינהג.
לפחות עד שאנחנו, אזרחי מדינת ישראל, נבחר את מנהיגנו שלא לפי יפי בלוריתם, רהיטות נאומיהם, או היכולת הספינולוגית שלהם, אלא לפי יושרם הציבורי והפרטי וכן, גם צניעותם.
בקיצור, ישוכפל ריבלין.