קטגוריה:
מיניוואנים גדולים

גרסה: קיה קרניבל, 3.3 ל', אוטו'

מתחרות בולטות: טויוטה סיינה, קרייזלר וויאג'ר, שברולט טראוורס

מחיר גרסה נבחנת: 220,000 ש"ח
קיה קרניבל החדש הוא דור שלישי למיניוואן הגדול של קיה. הוא הוצג לפני כשנה בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות תחת השם 'סדונה', ובניגוד לעבר הוא מוצע רק בגרסת אקסטרה-לארג' (בעבר היתה גם גרסה קצרה יותר, שיועדה לאירופה והגיעה גם אלינו). אל נא תטעו, זה לא שהקרניבל בדורותיו הקודמים היה קטן, אך כעת, עם אורך של יותר מ-5 מ' ורוחב של כמעט 2 מ', הוא כבר עצום. זה מתרגם, כמובן, למרחב פנים עצום המאפשר הובלה של שמונה נוסעים על ציודם. השיפור אינו מגיע רק בדמות בכמות (המרחב בתא הנוסעים) אלא גם באיכות. בקרניבל החדש תמצאו תא נוסעים איכותי משמעותית מבעבר, שלא זנח את ההנאות הקטנות של אמריקה, השוק העיקרי של הדגם, כדוגמת עשרה(!) מחזיקי כוסות.
קיה קרניבל 2016
צילום: אוהד אלגוב, אלכס סלזניוב

עיצוב ונראות
קיה קרניבל החדש נראה בהחלט טוב - עד כמה שמלבן מוארך יכול להראות טוב. הפרופורציות נכונות, קו החלונות העולה לכיוון הכנף הקטנה מעל דלת תא המטען, החישוקים הגדולים - הכל מתחבר למראה הרמוני ושלם. זה אפילו מצליח לגרום לו להיראות 'כמעט' דינאמי. משימה לא פשוטה כשעוסקים במרכב עצום שכזה. כצפוי, תמצאו כאן תאורת יום מסוג לד לצד פנסי ערפל גדולים ורבועים שמוסיפים גם הם למראה.

פנים הרכב
עיצוב תא הנוסעים נאה ומודרני. הוא עשוי חומרים איכותיים, בעיקר בחלקים הגבוהים יותר שנגישים למגע. ככל שיורדים מטה, כך יורדת גם איכות החומרים. איכות ההרכבה והגימור ראויים לציון - הכל מהודק ומדויק. התא צבוע בשני גוונים, כאשר בחציו העליון הוא כהה ובחציו הנמוך בהיר. המושבים, גם הם בגוון הבהיר מה שנראה טוב כשהרכב חדש, אך מנסיונינו - אחרי שנה עם ילדים העסק כבר נאה פחות טוב. צג מגע גדול (התקנה מקומית) נמצא במרכז הקונסולה הקדמית, והוא מרכז את מערכת השמע (כולל רדיו אינטרנטי), הפיקוד על הדיבורית ותוכנות ניווט מבית 'וויז' ו-iGo. כיאה למוביל נוסעים ניתן דגש לשימושיות וללא מעט מקומות אחסנה, החל בריבוא תאים אחסון בגדלים שונים ברחבי תא הנוסעים (אבל דווקא ליד הנהג נרשם מחסור בתא מתאים לטלפון) ועד תא המטען הענק שנפחו 960 ליטר(!) – לפני שקיפלנו את שורת המושבים השלישית. אולם כדאי לשם לב כי תא המטען מקבל את נפחו העצום בעיקר בשל ממד הגובה שלו - שטח הרצפה קטן למדי.
קיה קרניבל החדש תא נוסעים
צילום: אוהד אלגוב, אלכס סלזניוב

מושבים
תנוחת הנהיגה טובה והיא, כצפוי, גבוהה יחסית. מושב הנהג מתכוונן חשמלית, וישנה אפשרות לשליטה על התמיכה לגב התחתון. מאחור תמצאו דלתות הזזה הנפתחות חשמלית (נגיעה בידית או מהשלט), המאפשרות גישה לשורה שתיים ושלוש, שבכל אחת מהן שני מושבים בגודל מלא, ומושב אמצעי מעט קטן יותר. מושבי השורה השניה ניתנים להזחה על מסילה, וניתן לכוון את זווית המשענת שלהם. בשורה זו ניתן להושיב שלושה מבוגרים בנוחות(!), הן במרווח הרגליים, הן במרווח הכתפיים והן במרווח הראש. נקודה טובה נוספת מגיעה בדמות רצפה ישרה גם לנוסע במרכז. גם השורה השלישית מרווחת מספיק למבוגרים, אך היא מעט צרה יותר, ולכן מתאימה יותר לשני מבוגרים וילד. יושבי השורה השניה והשלישית נהנים מפתחי מיזוג בתקרה, ומאזור נפרד בבקרת האקלים (סך הכל שלושה אזורים) עם לוח פיקוד מעל דלת ההזזה הימנית.
קיה קרניבל
צילום: אוהד אלגוב, אלכס סלזניוב
יש מספיק מקום לשלושה בשורה השלישית | צילום: אלכס סלזניוב
קיה קרניבל
צילום: אוהד אלגוב, אלכס סלזניוב
ומספיק מקום לאחת בתא המטען | צילום: אלכס סלזניוב

מנוע וביצועים
בתא המנוע תמצאו מנוע בנזין V6, בניגוד לדיזל שכיכב בדורות הקודמים, הוא בנפח של 3.3 ליטר ומספק 276 כ"ס ו-34.3 קג"מ, ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה הילוכים, המעבירה את הכח לגלגלים הקדמיים. זה די והותר כדי להאיץ את המיניוואן הענקי הזה מהר יותר מרב כלי הרכב עלה כביש. התאוצה מעמידה למאה, לדוגמה, תיארך 7.4 שניות בלבד. צריכת הדלק במבחן, שהיה רגוע יחסית וכלל הרבה נהיגה בכבישים בינעירוניים, עמדה על ליטר לכל 8 קילומטרים - נתון מקובל בקטגוריה.

התנהגות ובטיחות
ממיניוואן מגודל אנו לא מצפים להיות "מכונת נהיגה" לכביש מפותל. הקרניבל מספק אחיזה טובה והתנהגות צפויה, והתלונה היחידה היא לזוויות הגלגול הגדולות. ההגה והבלמים הם מהסוג שלא מפריע בנסיעה שפויה - ולא דרשנו יותר.
הקרניבל לא נבחן במבחן הריסוק האירופאי E-NCAP והוא מוצע בארץ עם שש כריות אוויר - אבל ללא מערכות בטיחות מתקדמות, כגון התרעה על סטיה מנתיב או על אי שמירת מרחק.
קיה קרניבל
צילום: אוהד אלגוב, אלכס סלזניוב

נוחות נסיעה
המתלים מסגירים את מוצאה האמריקאי של הקרניבל, ומכויילים במיטב המסורת של ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות - רכים וסופגים, אבל לא מצטיינים בריסון. מרבית השיבושים הקטנים בנסיעה עירונית נבלעים בקלות על ידי המיניוואן הגדול וגם בנסיעה בינעירונית רב מפגעי האספלט נעלמים תחת הגלגלים הגדולים ("18), ומתקבלת נסיעה "מרחפת" ונעימה מאוד. התלונה העיקרית, כאמור, היא לריסון - על כביש גלי שחושף ריסון המרכב לא מוצלח, והמכונית ממשיכה להתנדנד גם אחרי שעברה כבר את הגל בכביש.
בעיר נהנה הנהג משדה ראיה טוב בזכות השמשה הקדמית הגדולה, אך נדרש קצת זמן ללמוד איפה בדיוק נגמר החרטום. קוטר הסיבוב מפתיע לטובה ביחס לממדים.
ותמורה
בסופם של כמה מאות קילומטרים של מסלול מגוון, נוכל לספר שמדובר בחבילה מוצלחת ביותר- למרות צריכת הדלק, המתלים המעט רכים והעדרן של מערכות בטיחות מתקדמות. כף המאזניים נוטה לכיוון היתרונות – מרווח, איכות ונוחות. קיה קרניבל החדש הוא מוביל נוסעים איכותי, עם יכולת נשיאה נוחה של שבעה מבוגרים וילד עם שפע מטען. מחירו, 220 אלף שקלים, הופך אותו לזול בקטגוריה, גם אם לא בפער גדול. כך שאם אתם מחפשים מיניוואן גדול, שווה לקפוץ לסוכנות קיה הקרובה.
קיה קרניבל החדש
צילום: אוהד אלגוב, אלכס סלזניוב