אחרי שנה בה סבלה ממלאי מצומצם והחלפה של דגמים, כמו גם שער דולר גבוה (שגרמו לה לאבד את המקום הראשון בטבלה), מנסה יונדאי ישראל להעלות שוב את הקצב. וכך, פחות משבוע לאחר חשיפת הסונטה ההיברידית היא משיקה את יונדאי טוסון ולצידו גם ה-i30 המחודשת. 
 
 
החדשה החשובה מבחינת היבואנית היא כמובן יונדאי טוסון החדש, רכב הפנאי המחליף את ה-iX35. משמעותית יותר מהחזרה לשם הישן היא גרסת 1.6 ל' אוטומטית (רק ברמת אבזור 'פריים') שתעלה 143,000 שקלים. גרסה זו אמורה לקנות לה דריסת רגל בפלח השוק הלוהט של "רכב פנאי במחיר של משפחתית".ולהתמודד מול מלך הקטגוריה הנוכחי, הספורטאז' 1.6 ל'.
 
 
לגרסת ה-1.6 ליטר 132 כ"ס ותיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. היא מגיעה ל-170 קמ"ש ומאיצה למאה קמ"ש ב-12.1 ש'.
 
יונדאי טוסון החדש בישראל
צילום: מנהל
 
כן יוצע הטוסון החדש גם בגרסת 2.0 ל', 155 כ"ס (181 קמ"ש ו-11.1 ש') עם שיפור בצריכת הדלק של עשרה אחוזים לעומת הדגם היוצא. גרסה זו תוצע בשתי רמות גימור 'פרמיום' ו'אופן סקיי' במחיר של 158,000 ו-168,000 שקלים בהתאמה. 
 
גרסת הפריים (1.6 ל') תוצע עם חישוקים קלים, בחירת מצבי ניהוג, מערכת שמע עם בלוטות' ובקרת שיוט. הפרימיום תוסיף חישוקים גדולים יותר, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים לאחור, מערך המולטימדיה של יונדאי ישראל שפותח על ידי היבואן ('קונקטד-קאר'), שיכלול גם מצלמה אחורית וכמובן ניווט ואפליקציות נוספות. גרסת האופן-טופ הבכירה תוצע עם גג פנוראמי נפתח ותאורת לד אחורית. 
 
 
דוידי פיאנמטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל, סיפר לנו שהטוסון מגיע לארץ מוקדם מהצפוי בזכות מאמץ של יונדאי העולמית לסייע ליבואן. הוא מספר על כמויות גדולות של כלי רכב שהגיעו אלינו מהמפעל בצ'כיה, ומצפה למכור עוד השנה כ-1000 מכוניות. בשנה מלאה מדבר פיאנמטה על קצב של 6000-7000 מכוניות באם יוכל היבואן לקבל את הכמות מהיצרן. 
בהמשך צפויות להגיע אלינו גם גרסת דיזל וגרסת 1.6 טורבו עם תיבה דו-מצמדית (שבעה הילוכים) והנעה כפולה. 
 
יונדאי טוסון תא נוסעים
צילום: מנהל 
 
 
כן השיק היבואן את ה-i30 המחודשת, אשר מגיעה אלינו אחרי ארבעה חודשים בהן היא נעדרה מהמלאי של היבואן. ה-i30 זכתה למקצה שיפורים שמתבטא הן בשינוי מורגש במראה (בייחוד בחזית), והן בשיפור איכות החומרים בתא הנוסעים וטיפול במערך המתלים וההיגוי. ואולם השינוי הגדול בדגם המחודש מבחינתנו הוא תיבת הילוכים חדשה - במקום הפלנטרית עם השישה הילוכים ששירתה את הדגם עד עתה, מותקנת תיבה דו-מצמדית (DCT) עם שבעה הילוכים. גרסת ה-1.6 ל', 135 כ"ס (10.7 ש' ו-195 קמ"ש) אמורה להיות חסכונית יותר מהותית. המחיר נותר דומה 130,700 שקלים לגרסת הסטיישן ברמת אבזור 'אינספייר' ו-131,600 לגרסת החמש דלתות המהודרת יותר (פרימיום). כן מחדשת יונדאי את ייבוא גרסת ה-1.4 הידנית (100 כ"ס). שתעלה 103,500 או 106,500 לגרסת הסטיישן. 
 
כל הגרסאות יכללו את מערך המולטימדיה של יונדאי (למעט המשלוח הראשון), עם מצלמה אחורית, בלוטות' ומערך הבטיחות של מובילאיי. גרסת החמש דלתות DCT (פרימיום) תכלול בנוסף גם גג פנוראמי נפתח, חישוקים קלים ובקרת שיוט. 
 
 
יונדאי טוסון החדש בישראל – החל מ-143,000 שקלים (וידאו)
צילום: מנהל