קטגוריה: משפחתיות גדולות
דגם וגרסה: טויוטה קאמרי, היברידית, XLE
מתחרות בולטות: הונדה אקורד הייבריד, מאזדה 6, ניסאן אלטימה, סובארו B4, שברולט מאליבו ועוד
מחיר גרסה נבחנת: 195,000 שקלים
לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על טויוטה קאמרי חייג ל-3262* או לחץ כאן
טויוטה קאמרי שייכת למותג יפני, אבל לפני הכל היא מכונית הנוסעים הנמכרת ביותר בארה"ב ב–12 שנים האחרונות, וב–2014 נמכרו 428,606 יחידות. וכדי לשמור על המעמד, צריך להישאר מעודכנים, ובזה בדיוק מטפלת מתיחת הפנים האחרונה. השינוי בולט כבר במבט ראשון, בזכות חרטום המעוצב בקו החדש של טויוטה, וכולל תאורת לד ליום. גם מאחור הפנסים חדשים, והתוצאה הסופית נאה מבעבר, אבל עדיין מאוד אמריקאית.
טויוטה קאמרי מתיחת פנים
צילום: מערכת אוטו
הקאמרי מוצעת אצלנו בגרסה אחת (ההיברידית), ובשתי רמות גימור. למבחן הגיעה רמת ה-XLE הבכירה. רשימת האבזור כוללת מצלמת רוורס, חישוקים קלים, גג שמש, בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת, כניסה והתנעה ללא מפתח ומושבי עור עם כיוונון חשמלי וחימום. בצד הבטיחות נציין עשר כריות אוויר, אבל היינו רוצים לראות גם מערכות בטיחות חכמות. המרחב מלפנים טוב, למעט מרווח הראש הבינוני, בגלל גג השמש. המושב קצר מדי, אך למרות זאת הוא נוח לאורך זמן. ריפודי העור הבהיר מקנים לתא אווירה קלילה ונעימה, אך רגישים ללכלוך, כפי שהוכיח רכב ההדגמה הצעיר למדי.

עיצוב הפנים לא עודכן במתיחת הפנים - וחבל. העיצוב משאיר רושם פשוט מדי למכונית שעולה 195,000 שקלים. במרכז תמצאו מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית (סטנדרט) שעובדת בסדר בסה"כ (וזה חריג לטובה). איכות החומרים וההרכבה נמוכה מהמקובל במכוניות במחיר הזה, וגם ביחס ללא מעט מכוניות זולות יותר. מאחור המושב רחב והמרווח לברכיים טוב אבל גבולי לראש לגבוהים. יש פתחי מיזוג בשורה השניה, וזה מבורך. תא המטען שימושי וגדול, גם אם לא מאוד עמוק.
טויוטה קאמרי
צילום: מערכת אוטו
להיבריד מנוע בנזין בנפח 2.5 ל' המספק 158 כ"ס, והחשמל מוסיף 141 כ"ס להספק משולב של 200 כ"ס. טויטוה מצהירה על שיפור בידוד תא הנוסעים, ואכן רעש המנוע פחות בולט. בכלל, חווית הנהיגה שקטה ונעימה במרבית הזמן. הביצועים טובים, אבל מסירת הכח מוזרה - בלחיצה עמוקה על הדוושה מקבלים דחף ראשוני מיידי, השהייה מורגשת, ורק אז את מלוא הכח. את הצד היפני שלה פוגשים בתחנת הדלק, כאשר בשיוט נינוח רשמנו כ–19 ק"מ לליטר ובסך ימי המבחן, שחלקם היו מאומצים למדי, קיבלנו ממוצע של 13.9 ק"מ לליטר; נתון נאה מאוד ביחס לגודל המכונית ולאופי הנהיגה.

הקאמרי נעימה בשיוט - המתלים רכים ויש מעט רעשי כביש בשיוט. אבל חסר מעט ריסון על גלים, והמתלים לא מתמודדים בהצלחה עם שיבושים חדים. גם בעיר היא נעימה ושקטה, וגם כאן מייצרת רכות המתלים תזוזה מתמדת. אך לא מדובר ברמה מטרידה והנוחות טובה בסך הכל. רק רצף שיבושים יבלבל את המתלים ויפגע בנוחות. הבלמים לא לינאריים וקשה למנן אותן במדויק - עניין נפוץ בהיברידיות. דינאמיות? היא לא באמת בעניין. לתלונה על הבלמים מצטרף ההגה אילם וקל מדי, והמתלים הרכים סותמים את הגולל על הנושא.
טויוטה קאמרי תא נוסעים
צילום: מערכת אוטו
שיפור
טויוטה קאמרי ההיברידית טובה מבעבר. רשימת האבזור ארוכה יותר, המחיר נמוך יותר והיא שקטה ונאה יותר. תא הנוסעים עדיין לא מספיק איכותי מול המתחרות במחיר הזה, וזו נקודת התורפה הגדולה ביותר שלה. מצד שני, יש לה אס בדמות צריכת דלק מצוינת. עבור מי שנוסע הרבה זה יכול להיות הקלף המנצח מול מתחרות שעולות עליה בשאר התחומים.
טויוטה קאמרי אחוריים
צילום: מערכת אוטו