בוטה, אבל פחות
.jpg)
תנוחת הישיבה גבוהה והמרחב מצוין בכלל, ממד הרוחב בפרט; X6 רחב יותר מסדרה 7(!), עם נתון של כמעט 2 מטרים (198.9 ס"מ). מאחור מרווח הברכיים טוב, ורק מרווח הראש יהיה חסר לגבוהים (במיוחד כאשר רוצים להישען לאחור). אלא שכדי לפנות מקום לראש, מיקמו את המושב נמוך – וזה לא ממש נוח. תא המטען גדול ומציע פתיחה וסגירה חשמלית.
.jpg)
הדבר היחיד שחסר לנו הוא אבזור בטיחות מתקדם – ניטור שטחים מתים, מערכות בלימה עצמאית, שמירת נתיב וכן הלאה – שלא מוצע אפילו כחלק מחבילת האבזור היקרה. להזכירכם: חלק מאותן מערכות בטיחות נמצאות במכוניות שעולות, בערך, כמו חבילת האבזור...
עצבני, אבל פחות
גרסת המבחן היא, כאמור, גרסת הכניסה (590,000 שקלים). זו מצוידת במנוע דיזל בנפח 3.0 ל' המייצר 258 כ"ס (13 כ"ס יותר מהקודם) ו-57.1 קג"מ (2 קג"מ יותר). המנוע משודך לתיבה אוטומטית שמונה הילוכים (כעת תקנית בכל הגרסאות) המעבירה את הכוח לארבעת הגלגלים. נתוני הביצועים מכובדים: 6.7 שניות ל-100 קמ"ש (שיפור של 0.8 שניות) ו-230 קמ"ש.
אבל מה שמנוע הדיזל הזה עושה הכי טוב זה להיות בשקט. נכון, מבחוץ אפשר לזהות את הצליל האופייני, אבל בתא הנוסעים, למעט רעד קל מאוד בעמידה, הוא לא מורגש, והצליל שבכל זאת חודר פנימה נעים ומאוד לא "דיזלי". והוא חזק. המנוע הזה גורם ל-2140 הק"ג של ה-X6 להרגיש כמעט קלילים.
.jpg)
הפתעה נוספת נרשמה במשאבת הדלק – כנראה שזה המנוע והתיבה, אולי גם מערכות הדימום/התנעה. נראה שאנשי ב.מ.וו לא סתם מדברים על כך שהדור החדש חסכוני יותר מהקודם ב-19%: אנחנו קיבלנו ממוצע של 9.5 ק"מ/ל' בימי המבחן, ו-14.8 ק"מ/ל' בשיוט, ואלה נתונים מפתיעים לטובה בהתחשב בקצב הנהיגה ובמשקל הרכב.
ה-X6 מיישר קו עם הדור האחרון של המכוניות של ב.מ.וו, ומציע נוחות נסיעה מפתיעה לטובה – וטובה מזו של הדור הקודם. בעיר הוא לא מתרסק גם על שיבושים רעים, אם כי לא תמיד מגהץ בצורה טובה שיבושים קטנים. מחוץ לעיר ה-X6 יותר טוב במהירות נמוכה יותר (80 קמ"ש) מאשר בגבוהה (110 קמ"ש ומעלה), אבל גם שם הוא עדיין בסדר. גם מחוץ לעיר אין סינון מושלם של שיבושים קטנים, ושיבושים בינוניים מורגשים מעט יותר מהרצוי – אבל, הסיכום הכולל מצביע על נוחות נסיעה טובה. הוסיפו לכך רמת רעש נמוכה (למעט מעט רעשי רוח מהמראות) וקיבלתם כלי שנעים לצלוח בו מרחקים.
.jpg)
בחירה במצב 'ספורט' מוסיפה משקל להגה, ומצב 'ספורט פלוס' מאלחש את בקרת היציבות. אם כי זו האחרונה לא ממש מתנתקת לחלוטין, ותתערב במצבי חרום גם כאשר היא "כבויה" לגמרי. מצב 'ספורט' בתיבת ההילוכים מצוין, והתגובות זריזות, אך ברור שהשלדה הזו, והצמיגים המגודלים הללו, יכולים לטפל בעוד שפע סוסים.
מה לא טוב? הבלמים. נראה כי כל ק"ג שהמנוע מצליח להעלים בקלות, עובר עם ריבית לבלמים, ונראה שהם מתקשים להתמודד עם שילוב המאסה והמהירות. אבל כל זה ימצא ביטוי רק בנהיגה נמרצת, בעוד בנהיגה יומיומית הם מספקים בהחלט.
.jpg)
נעים, אבל יותר
ב.מ.וו X6 הפך לרכב קצת פחות קשוח, וזה לא בהכרח דבר רע. המראה הכללי דומה מאוד לזה של הדור הראשון, אבל עכשיו הוא קל יותר לעיכול, מעט עגלגל יותר. עם זאת, החזית עדיין משדרת את האיום הנדרש.
לדעתנו ה-X6 מצליח לכוון עכשיו לקהל רחב יותר – אם כי קרוב לוודאי שעדיין יהיו מי שיחשבו שהנוכחות שלו, מעודנת יותר או לא, היא קצת יותר מדי עבורם (ולהם מציעה ב.מ.וו את ה-X5).
.jpg)