.jpg)
מיניון שהתגייס לחי"ר
קיבלתי 500X בצבע צהוב, ולא הצלחתי להבין למה לדעת הפרסומאים פקחי עיריה יברחו ממנו. העיצוב לא רק לא נראה מאיים, בצבע הצהוב הזה הוא נראה כמו מיניון, הדמויות הכי חמודות בקולנוע - אחרי קפטן ג'ק ספארו. אין ספק שקשה לפספס לאיזו משפחה שייך המיניון הזה, למרות שיחידות התאורה הקדמיות והאחוריות מזכירות דווקא את אלו של מיני קאנטרימן. כמו האחות הקטנה, גם האח החי"רניק (זרמו איתי, בכל זאת הוא עוד איכשהו רואה שטח) והצהוב בולט בין שאר הקופסאות, הסובבים שואלים ומתעניינים ולכולם מכנה משותף אחד - החיוך.
גם תא הנוסעים לא נשאר חייב. המון שיק ובכל פינה. פס בצבע המרכב לאורך הדשבורד, סידור הכפתורים, גווני המושבים והדיפונים, הכל מקרין חיוך. חלקו העליון של הדשבורד עשוי חומרים רכים ונעימים וכצפוי. ככל שיורדים מטה, איכות החומרים יורדת גם היא - גם כן כצפוי. אציין לטובה את משענות הידיים, זו הנמצאת בין המושבים ובייחוד אלו שבדיפוני הדלת. פשוט נוח. אני מזדקן.
.jpg)
בעיות גנטיות וכאבי גב
תנוחת נהיגה טובה לא היה קשה למצוא, לפחות לאנשים בגובה סביר. חבר עם בעיה גנטית (1.90 מ', המסכן) טען שמעט צפוף לו. בעיקר במושב הנוסע, שם הקונסולה המרכזית גוזלת מקום מרגל שמאל. לחיוב נציין תמיכה צדית טובה והסובלים מכאבים בגב התחתון יגלו קימור במשענת שיעשה להם רק טוב.
הספסל האחורי קצר מעט, ורוחבו לא יאפשר הושבה של שלושה מבוגרים. אפילו לא שניים וחצי. שני המבוגרים שיוכלו לשבת מאחור יגלו משענת קמורה מדי, בדיוק במרכז הגב. לא נעים ולא נוח, בטח אם תוסיפו לזה מרווח ברכיים בינוני. שתי נקודות זכות: הראשונה, יש מקום לדחוף את כפות הרגליים תחת המושבים הקדמיים, השנייה היא ראות טובה החוצה בגלל ישיבה גבוהה.
לא הכל ורוד בממלכת הצהוב
.jpg)
במפתיע, הנוחות לא מצליחה להשתפר משמעותית בנסיעות בינעירוניות. עדיין ישנה הקופצנות והתנועה הבלתי פוסקת על המתלים וגם כאן זה נשמר על גבול הנסבל. אלא אם חלפתם על כביש מגורד ואז האל אתכם, היו חזקים.
.jpg)
פלפל. יחסי
את פיתולי הגלבוע גמעה ה-500X בקלילות לא אופיינית לסגמנט. בדומה לדגמי אלפא רומיאו, ישנו בורר בעל שלושה מצבים: האחד לכביש חלק, השני לנסיעה נינוחה והשלישי הוא למקומות כמו מעלה הגלבוע. בורר המצבים הועבר אחר כבוד מ'נורמל' ל'דיינמיק', ההיגוי התקשח ופעולת תיבת ההילוכים הפכה מהירה יותר.
.jpg)
על מכון פתולוגי וחיוכים
בסיומו של מבחן עם יותר מ-600 קילומטרים שנגמעו, ונכון לכתיבת שורות אלו, המסקנה מעט מעורפלת. למרות המגרעות הרבות, ביניהן סעיף הנוחות, הצרצור מקורה B שלא פסק ובטח בנוגע להובלת נוסעים במושב האחורי, יצאתי עם חיוך גדול. קוטר הסיבוב בעיר הוא קטן, הראות טובה, הביצועים טובים גם הם וכמובן ישנו עיצוב הפנים שיעניק חיים בתא הנוסעים, גם אם תצטרכו להעביר גופה מהמכון הפתולוגי באבו כביר לבית קברות כזה או אחר. צריכת הדלק הייתה סבירה עם ליטר לכל 11.5 קילומטרים (מבחן רגוע, יחסית) כשיש לציין שהמזגן דלק לאורכו של כל המבחן, תודות לשמש קיצית ישראלית.
פיאט 500X הגיע אלינו ברמת האבזור 'פופ סטאר' שכללה חישוקים גדולים יותר (17" במקום 16"), שישה רמקולים במערכת השמע במקום ארבעה, דיבורית בלוטות', מערכת המולטימדיה, פנסי ערפל ותצוגה טיפשית של מד כוחות G בלוח המחוונים. ברמת אבזור זו תאלצו להיפרד מ-140 אלף שקלים, וזה עוד לפני חבילת ה'קומפורט' שנוספה לדגם המבחן (משענת יד בעלת תא נוסף, הנעה ללא מפתח ועוד). הבדלי המחיר בין הפיאט המעוצב ובין המתחרים בעלי רמות אבזור דומות מגיע עד לאלפי שקלים (נכון לכתיבת שורות אלו, ה-2008 מבית פיג'ו משווקת ב-115 אלף שקל בלבד) וזה לא מעט. אמנם אומרים שלחיוך אין מחיר, אבל כמו שאני גיליתי, כל אחד ומערכת היחסים שלו עם מנהלת הבנק.
.jpg)