הפואנטה היא שכאשר באתי לקבל את הרכב, גיליתי עליו סט צמיגים עם שם שלא נתקלתי בו מעולם. נכון, אני מעורה בעולם הרכב, כולל הצמיגים, קצת יותר מהאדם הממוצע - אבל עדיין, יש מאות, אם לא אלפי, חברות/מותגי צמיגים (רובם, כך נדמה לפעמים, בסין), וספק אם יש מישהו שמכיר את כל השמות והסוגים. בשביל זה המציאו את גוגל, לא? אני שולף את הטלפון החכם שלי, פותח את מנוע החיפוש ומקליד את מה שנראה כמו שם החברה . גוגל יודע לספר לי כי מדובר בדמות מהמיתולוגיה היוונית, עם הקשר ימי. אני מנסה להיות קצת יותר ספציפי, ומוסיף את המילה צמיגים לחיפוש. גוגל מציג לי שוב את אותו דף תוצאות, פחות או יותר, ואני נשבע שאני יכול לשמוע את מנוע החיפוש מגרד בראשו ותוהה - "מאיפה הוא צץ עם השם הזה, לכל הרוחות?". או.קי... אולי טעיתי, והשם השני הוא שם החברה? אני מקליד שוב, הפעם את השם השני שמופיע על הצמיג – SAILFISH (שוב עם הקשר ימי. מעניין אם במקרה). ושוב - גוגל יודע לספר לי על עונת הדיג המתאימה לדגים הללו, מפנה אותי לסרטוני הדרכה ואף מציע לי חבילות נופש הכוללות מסע דיג. צמיגים? לא, באמת שאין לו מושג, מצטער. "אולי אדוני רוצה פרסומת לצמיגים בזול?".
לא חשבתי שאגיע ליום הזה. היום בו אשאל את גוגל שאלה אמיתית, ועוד על מוצר שעומד ממש לפני, ולא אצליח למצוא ולו קישור רלבנטי אחד. שום בדל של מידע. כלום. לא אתר מכירות שמציע את הצמיג הזה למכירה בקזחסטן עלית. לא מישהו שמוכר צמיגים כאלו באיביי או עליבבה. כלום. נאדה. גורנישט.
כן כן, ידידי. מתברר שישראל היא באמת מעצמת הייטק. עובדה, סוחרי מכוניות ישראליים, במרדפם אחר הצמיגים הכי זולים שאפשר להתקין על רכב, הצליחו לנצח את גוגל. ואם זה מה שיכולים לעשות מוכרי המכוניות המשומשות שלנו, כנראה שהשמיים הם הגבול! איראן? קטן עלינו...
אחרי שהחליף אותה בתפקיד הרכב הראשי אוטו גדול ומרווח יותר, לא נתנני ליבי למכור אותה. כמה פעמים גמלה בי ההחלטה, וכבר עמדתי לפרסם מודעה - ולא הצלחתי. פעם אחת, אחרי כמה חודשים שבהם הרכב כמעט ולא זז, החלטתי למכור. לא בשבילי - בשבילה. "מגיע לה מישהו שיוציא אותה מדי פעם לנשום קצת אוויר פיתולים צלול כיין" אמרתי לעצמי " ולא ישתמש בה רק להסעות גנים". תוך יומיים היו שני מתעניינים רציניים, אחד אפילו קבע לבוא לראות את הרכב, אבל ביטל ברגע האחרון. קבענו שנקבע מועד חדש אחרי שאחזור מטיסה ארוכה לחו"ל, אלא שהוא לא צלצל שוב, ואני, במעמקי ליבי, שמחתי שלא צלצל.
יש בה פשוט משהו כיפי ותמים שלא פוגשים במכוניות מודרניות. כיף לנסוע איתה אפילו לגן וחזרה. תגובת הדוושה המיידית, בכל סל"ד, היא משהו שלא קיים היום, בעידן המנועים המוגדשים. יחסי ההעברה הקצרצרים בגיר הם כל כך לא פוליטיקלי-קורקט בעידן שכל כולו מרוכז בחסכון בדלק, אבל מעניקים לאוטו חיים. לא סתם קיצור יחסי ההעברה היה אחד הצעדים הראשונים ב"חימום" מכוניות בימי קדם. הכל ישיר יותר, פחות מסונן מאשר מכוניות מודרניות. כמו לאכול עגבניה שקטפת הרגע מערוגה בחצר של איזה כפר באירופה לעומת עגבניות חממה (בחורף) בסופר. אם הייתי צריך תזכורת שלהנאה מנהיגה אין קשר ישיר למהירות הנהיגה, לא הייתי צריך יותר מסיבוב איתה כדי להזכיר לי. פניה עירונית במהירות חוקית היתה מהנה לא פחות, לפעמים יותר, מתקיפה של פניה בסדום ערד במלוא הקיטור במכונית מודרנית, מגוננת ומבודדת.