קטגוריה: משפחתית גדולה
גרסה; רמת גימור: מאזדה 6, בנזין 2.0 ל', לקצ'רי

מתחרות:
אופל אינסיגניה, טויוטה אוונסיס, יונדאי i40 , סקודה סופרב, פולקסווגן פאסאט, פיג'ו 508, קיה אופטימה, שברולט מאליבו ועוד

מחיר גרסת מבחן: 167,500 שקלים
עיצוב ונראות
מאזדה 6 הייתה מכונית יפיפייה – ונשארה יפיפייה גם אחרי מתיחת הפנים. צריך עין חדה במיוחד כדי לזהות את ההבדלים החיצוניים המבדילים בין לפני לאחרי. ההבדל הבולט ביותר נראה בחלונות מאחור – הם כהים בגרסה המעודכנת.
מאזדה 6 תמונת פרופיל
צילום: מערכת אוטו
זו מכונית גדולה, אך העיצוב שלה מצליח לשלב אלגנטיות, נוכחות ותחושה דינמית ליצירת דגם מרשים למראה. הבעיה העיקרית שלה היא העובדה שאלפי מכוניות כאלו כבר נמצאות על הכביש, כך שהאפקט המקורי נחלש.

פנים הרכב
הדגם שנבחן היה מגרסת הבסיס, לקצ'רי - ותא הנוסעים ברמת אבזור זו עשיר למדי. מנגד, הצבע השחור של גרסת המבחן לא עושה איתו חסד, מה שיוצר תחושה קודרת. החומרים עצמם טובים, ההרכבה הדוקה ומדויקת והרושם הכללי איכותי.

השינוי הבולט ביחס ל-6 שמלפני מתיחת הפנים הוא מסך המולטימדיה שמזדקר מעל הקונסולה המרכזית, כמו במאזדה3 ובמאזדה2. בנוסף, יש לדגם המחודש מערכת תפריטים חדשה, המופעלת באמצעות בורר עגול בין המושבים הקדמיים. המערכת כוללת גם דיבורית יעילה וברורה.

רמת האבזור טובה – יש חיישני אורות וגשם, התנעה עם כפתור (אבל הפתיחה עדיין דורשת לחיצה על השלט) ובקרת שיוט. בקרת האקלים מפוצלת עם יציאה לאחור ופעולת המזגן חזקה ושקטה.
מאזדה 6 תא נוסעים
צילום: מערכת אוטו
אבזור הבטיחות כולל מערכת בלימה אוטונומית בעיר (לא כוללת התרעה קולית). בנוסף, אפשר לציין גם כי מערכת המולטימדיה יודעת להציג הודעות SMS על המסך הראשי (עובד רק עם חלק מהטלפונים), מה שאולי יקטין את הסיכון עבור אלו שחייבים, אבל חייבים, לקרוא הודעות גם בנהיגה.
בתחום המרחב הפנימי אין שינוי. הוא טוב מלפנים, עם שפע אפשרויות כוונון למושב שמקלות על מציאת תנוחת נהיגה נוחה, אך בסיס המושב מעט קצר. מאחור יש הרבה מקום לברכיים, אבל מרווח הראש בינוני בלבד. תא המטען מעט רדוד ונפחו (438 ל') לא מרשים, אך מספק.

נוחות נסיעה
מאזדה הצהירה על כיול מחדש של המתלים במסגרת מתיחת הפנים, והדבר אכן מורגש בהחלט. המתלים רכים מאשר בעבר, ומתמודדים טוב יותר עם שיבושים קטנים ובינוניים. שיפור זה בולט בעיקר במהירויות עירוניות, אך גם מחוץ לעיר מספקת ה-6 המחודשת נוחות משופרת. את המחיר משלמים בכבישים גליים, בהם ריסון המרכב פחות טוב מבעבר, ופה ושם אפשר להגיע לסגירת מתלה במהירות גבוהה או עם רכב עמוס.

בידוד הרעשים טוב עד מהירות של 100-110 קמ"ש, אך משם והלאה רעשי הכביש, ובעיקר רעשי הרוח, מתחילים להרים את הראש. במהירות אופיינית לכביש 6, רמת הרעש כבר בינונית.
מאזדה 6 - מערכת מולטימדיה
צילום: מערכת אוטו

התנהגות ובטיחות
ריכוך המתלים משפיע גם על היכולת בכביש המפותל. התחושה פחות מהודקת, פחות מדויקת. מצד שני, המשמעות של זה היא שה-6, במגבלות, מאתגרת הרבה יותר לנהיגה, מה שיכול אולי לקסום לחובבי נהיגה מזן מסוים. אלא שאותם חובבי נהיגה יתלוננו על ההגה, שמרכוזו (הנטייה להתיישר מעצמו) חלש מאוד ודיוקו לוקה. ועדיין, בזכות מנוע "חי", מדובר במכונית מהנה לנהיגה ביחס למקובל בקטגוריה. הבלמים טובים, בעלי עוצמה חזקה ומינון לינארי ועמידות טובה לעומס.

מנוע וביצועים
במערכת ההנעה לא נעשו שינויים משמעותיים. זה אותו מנוע אטמוספרי עם הספק נאה (165 כ"ס) המשודך לאותה תיבה פלנטרית עם שישה הילוכים. החידוש היחיד הוא הוספת מצב "ספורט" לתיבה, שמכניס בה קצת פלפל. אם גם זה לא מספיק, יש משוטים נוחים לתפעול מאחורי ההגה, המאפשרים שליטה מלאה בתיבה. כפי שכבר נכתב, מדובר במנוע "חי", ששמח לעלות בסל"ד ומלווה זאת בצליל נעים. הביצועים טובים ותגובת הדוושה חדה, אך אין כאן כמובן השריריות הזמינה-תמיד של מנועי הטורבו המודרניים.

התיבה מתפקדת היטב, עם העברות חלקות ומהירות, כשבמצב ספורט היא מושכת את ההילוכים מעט יותר, ומורידה הילוכים מוקדם יותר בהאטה, כדי לשמור את המנוע בתחום האפקטיבי בנהיגה דינאמית.
מאזדה 6 משוטים מאחורי ההגה
צילום: מערכת אוטו

צריכת הדלק הממוצעת במבחן עמדה על 12 ק"מ לליטר, נתון לא רע בהתחשב במזג האוויר החם ותוואי הנסיעה. למכונית מערכת דימום בעמידה ('עצור-סע') חלקה וכמעט לא מורגשת.

סיכום ותמורה
מאזדה 6 הייתה אחת המכוניות הטובות בקטגוריה – ונשארה כזו. היא מרווחת, מעודנת למדי (במהירויות חוקיות), נוחה, מאובזרת וחסכונית. למרות שהשינוי בעיצוב הפנים הוא מה שתופס את העין ברגע הראשון, השינוי המשמעותי נעשה דווקא מתחת לפח, בכיול המתלים המרוכך ובשינוי שנעשה בהגה.

עבור חובבי הנהיגה מדובר בצעד אחורה, מכיוון שהיכולת הדינאמית, תחום בו הצטיינה ה-6 לפני מתיחת הפנים, נפגע. אבל עבור רוב הקהל מדובר בשיפור, גם אם קל, באיכות החיים.
מאזדה 6: מבחן דרכים (2.0 ל', מתיחת פנים)
צילום: מערכת אוטו
מאזדה 6: מבחן דרכים (2.0 ל', מתיחת פנים)
צילום: מערכת אוטו