מתחרות: אופל אינסיגניה, טויוטה אוונסיס, יונדאי i40 , סקודה סופרב, פולקסווגן פאסאט, פיג'ו 508, קיה אופטימה, שברולט מאליבו ועוד
פנים הרכב
הדגם שנבחן היה מגרסת הבסיס, לקצ'רי - ותא הנוסעים ברמת אבזור זו עשיר למדי. מנגד, הצבע השחור של גרסת המבחן לא עושה איתו חסד, מה שיוצר תחושה קודרת. החומרים עצמם טובים, ההרכבה הדוקה ומדויקת והרושם הכללי איכותי.
השינוי הבולט ביחס ל-6 שמלפני מתיחת הפנים הוא מסך המולטימדיה שמזדקר מעל הקונסולה המרכזית, כמו במאזדה3 ובמאזדה2. בנוסף, יש לדגם המחודש מערכת תפריטים חדשה, המופעלת באמצעות בורר עגול בין המושבים הקדמיים. המערכת כוללת גם דיבורית יעילה וברורה.
נוחות נסיעה
מאזדה הצהירה על כיול מחדש של המתלים במסגרת מתיחת הפנים, והדבר אכן מורגש בהחלט. המתלים רכים מאשר בעבר, ומתמודדים טוב יותר עם שיבושים קטנים ובינוניים. שיפור זה בולט בעיקר במהירויות עירוניות, אך גם מחוץ לעיר מספקת ה-6 המחודשת נוחות משופרת. את המחיר משלמים בכבישים גליים, בהם ריסון המרכב פחות טוב מבעבר, ופה ושם אפשר להגיע לסגירת מתלה במהירות גבוהה או עם רכב עמוס.
התנהגות ובטיחות
ריכוך המתלים משפיע גם על היכולת בכביש המפותל. התחושה פחות מהודקת, פחות מדויקת. מצד שני, המשמעות של זה היא שה-6, במגבלות, מאתגרת הרבה יותר לנהיגה, מה שיכול אולי לקסום לחובבי נהיגה מזן מסוים. אלא שאותם חובבי נהיגה יתלוננו על ההגה, שמרכוזו (הנטייה להתיישר מעצמו) חלש מאוד ודיוקו לוקה. ועדיין, בזכות מנוע "חי", מדובר במכונית מהנה לנהיגה ביחס למקובל בקטגוריה. הבלמים טובים, בעלי עוצמה חזקה ומינון לינארי ועמידות טובה לעומס.
מנוע וביצועים
במערכת ההנעה לא נעשו שינויים משמעותיים. זה אותו מנוע אטמוספרי עם הספק נאה (165 כ"ס) המשודך לאותה תיבה פלנטרית עם שישה הילוכים. החידוש היחיד הוא הוספת מצב "ספורט" לתיבה, שמכניס בה קצת פלפל. אם גם זה לא מספיק, יש משוטים נוחים לתפעול מאחורי ההגה, המאפשרים שליטה מלאה בתיבה. כפי שכבר נכתב, מדובר במנוע "חי", ששמח לעלות בסל"ד ומלווה זאת בצליל נעים. הביצועים טובים ותגובת הדוושה חדה, אך אין כאן כמובן השריריות הזמינה-תמיד של מנועי הטורבו המודרניים.
צריכת הדלק הממוצעת במבחן עמדה על 12 ק"מ לליטר, נתון לא רע בהתחשב במזג האוויר החם ותוואי הנסיעה. למכונית מערכת דימום בעמידה ('עצור-סע') חלקה וכמעט לא מורגשת.
סיכום ותמורה
מאזדה 6 הייתה אחת המכוניות הטובות בקטגוריה – ונשארה כזו. היא מרווחת, מעודנת למדי (במהירויות חוקיות), נוחה, מאובזרת וחסכונית. למרות שהשינוי בעיצוב הפנים הוא מה שתופס את העין ברגע הראשון, השינוי המשמעותי נעשה דווקא מתחת לפח, בכיול המתלים המרוכך ובשינוי שנעשה בהגה.
