
בסיס הגלגלים ואורך המרכב קוצרו – ולא באופן זניח; בסיס הגלגלים ל-267 ס"מ (ב-9 ס"מ) ואילו האורך ל-443.9 ס"מ (ב-7.6 ס"מ). מנגד, הרוחב עלה (קצת) ב-2.1 ס"מ ל-182.3 ואילו הגובה (הרבה), ב-5.3 ס"מ, ל-159.8 ס"מ. לפי ב.מ.וו, מרחב הפנים לא נפגע מהקיצורים, אלא דווקא שופר. התכנון החדש והגבהת המרכב מאפשרים מרווחי ראש וברכיים משופרים, גם בזכות אפשרות הזחת המושב האחורי. גם נפח הטענה גדול יותר (ב-85 ליטר ל-505 ועד 1550 ליטר). המשקל תפח: 1560 ק"ג, 130 ק"ג יותר מאשר בדגם הפורש.
עוד בשיפורים: יעילות אווירודינמית משופרת עם מקדם גרר 0.29; מפשק סרנים גדול יותר, סרחי עודף קטנים יותר, מרכז כובד נמוך וחלוקת משקל של 50:50.

הדגם החדש יושק בספטמבר (תערוכת פרנקפורט) עם מנועי בנזין ודיזל 4 צילינדרים – כולם משופרים בכל תחום ביחס למה שהיה בדגם הקודם. לפי ב.מ.וו מנועים אלה צורכים ומזהמים פחות ב-17% מאשר בגרסאות הקודמות שלהם. החברה מציינת כי שמה דגש רב על משקל מופחת למנועים, לתיבות ולמכלולי ההנעה. בנוסף, כדי לשפר את צריכת הדלק, רמת הזיהום והיעילות, יש ל-X1 יכולת שימור אנרגיית בלימה וניתוק המנוע ממכלולי ההנעה עם הרמת הרגל מדוושת התאוצה במהירויות שבין 50 ל-160 קמ"ש. ניוטרל? בניגוד לחוק?
מנוע הבנזין 25i מייצר 232 כ"ס ו-35.7 קג"מ בטווח 1250-4500 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש היא 6.5 שניות, הצריכה 15.4 ק"מ/ליטר. בנזין 20i ליטר אחראי ל-192 כ"ס, 28.5 קג"מ כבר ב-1280, ההאצה 7.4 שניות (7.7 בהנעה קדמית) ו-15.7 ק"מ/ליטר (16.7).
וכמובן, דיזל. 25d הוא החזק ביותר של ב.מ.וו מבין מנועי הארבעה צילינדרים עד היום: יש לו 231 כ"ס ומומנט מכובד של 45.9 קג"מ מ-1500 ועד 3000 סל"ד; טוב ל-6.6 שניות ל-100, 20 ק"מ/ליטר.

בחודש נובמבר יוצעו גם מנועי 18i ו-16d עם שלושה צילינדרים ואליהם תצטרף תיבה אוטומטית 6 הילוכים.
מכלולים דינמיים
רכב הפנאי החדש של ב.מ.וו מצויד בהנעה קדמית או כפולה. גם בגרסת ההנעה הכפולה, ברירת המחדל היא הגלגלים הקדמיים, ורק עם אובדן אחיזה בכביש או בשביל, המערכת מעבירה כוח לאחור – עד 100% למספר שניות ("באופן שאינו מורגש על-ידי הנהג" מציינת ב.מ.וו). לדגם זה גם נעילת דיפרנציאל אלקטרונית לציר הקדמי, ובנוסף הוא מצויד גם בבקרת מורד.
ל-X1 הגה מתקשה לפי מהירות. כאופציה, ניתן לזווד אותו בהגה ספורטיבי עם יחס העברה משתנה. בנוסף, מצויד הרכב בבקרת שיכוך דינמית אלקטרונית עם שלושה מצבים, לנהיגה ספורטיבית, נינוחה או שילוב אוטומטי ביניהם. ב.מ.וו מציינת כי כל מכלולי המתלים עברו דיאטה לשיפור היכולת הדינמית.

עיצוב הפנים הוא מאוד ב.מ.וו: הקונסולה המרכזית צופה פני-נהג; אין הנעה אחורית, אבל התחושה ההיא אמורה להישאר, לפחות ליד ההגה. ל-X1 החדש תצוגה עילית, מסך "6.5 (אופציה ל-"8.8), וכמובן כל טוב האבזור – וכמובן: הרבה כאופציה – שיש ליצרן להציע ברכב שכזה. הדגם החדש, מציינת ב.מ.וו בגאווה, מגיע עם כל האפליקציות העדכניות.
רשימת אבזור הבטיחות והמערכות העדכניות ראויה לפירוט: בקרת שיוט אקטיבית; התראת נתיב, כולל שמירה פעילה על מרכזו; עזר בתנועה כבדה, עם בלימה עצמונית עד 60 קמ"ש; אזהרת התנגשות בעצמים ובהולכי רגל; מצלמות לתמרורים, הגבלות מהירות ואיסור עקיפה.
