"אני אוהב את ישראל ואוהב להגיע לכאן" ממשיך פאלמר בדיבורו השוטף "בהתחלה זה היה מבחינתי יעד לחופשות, אחרי כן, כשהובלתי את ניסאן ואינפיניטי, הגעתי לכאן כדי למצוא פתרונות. הייתי מתוסכל מכך שלא מוכרים כאן מספיק מכוניות שלנו, ואז עלינו על האפשרות להביא מכוניות מאמריקה והחלטתי לפתח את הכיוון הזה. השוק הישראלי מעניין והוא גודל באופן עקבי ומרשים. זה מראה שהכלכלה שלכם יציבה ויצרנים אוהבים שווקים כאלה. ויש כאן גם את האנשים. עמק הסיליקון של ישראל נמצא ממש מתחתנו ויש כאן גם הרבה רופאים ועורכי דין. אני חושב שאלו בדיוק הלקוחות שאנו מחפשים. הם לא ראוותנים וזה מתאים לאופי הדיסקרטי באופן מסוים של אסטון-מרטין".
"התפקיד שלי הוא למצוא שווקים חדשים, והדבר הראשון שמשך אותי בישראל הוא החוזק הכלכלי. זו מדינה יציבה עם כבישים ותשתית טובה, שמתאימים כדי ליהנות ממכונית טובה" מצטרף לשיחה ניל סלייד, האחראי האזורי של אסטון למזרח-התיכון וצפון אפריקה, שהגיע אף הוא לביקור "ואני חושב שישראל היא ברת מזל כי היא מצטרפת למשפחת אסטון בתקופת מפנה חשובה ביותר בהיסטוריה שלנו. השנתיים הבאות יעצבו את העתיד של אסטון מרטין".
לשעות הפנאי
אחד הכלים החשובים בעיצוב העתיד האמור הוא רכב פנאי שיופיע ב-2018, ופאלמר לא מהסס לדבר עליו. "אני אומר קרוסאובר" הוא מחייך "ולא SUV, כי יש הבדל. בשבילי SUV הוא רכב קופסתי ומכוער, כי בהגדרתו הוא צריך להיות רב-שימושי. אסטון חייבת להיות יפה, והביצוע שלנו יהיה שונה. אנחנו עושים שילוב בין קופה לפנאי. יכולתם לראות זאת ב-DBX התצוגתי שחשפנו בתערוכת ז'נבה. הוא מראה כוונות בעיצוב גם אם הביצוע יהיה שונה".
כמובן שאחת השאלות החשובות שנוגעת לאסטון כיום היא מהות הקשר עם דיימלר, והעצמאות העתידית של אסטון, ולפאלמר אין ספקות. "זו לא רק שאלה של איך אני רואה את הקשר. זטשה (דיטר זטשה יושב ראש דיימלר – א.ש) הבהיר שהוא לא רוצה לקנות את אסטון-מרטין, ושהוא שמח בחמשת האחוזים שיש להם. וגם אנחנו שמחים. זה כמו הדוד העשיר שמאפשר לנו גישה לטכנולוגיה מתקדמת. אנחנו ניקח מהם את מנוע ה-V8 ואת הארכיטקטורה האלקטרונית. למעשה כל המחשוב שרץ היום בעורקי המכונית: משליטה בניהול המנוע ועד בקרת שיוט אקטיבית והתרעה על סטייה מהנתיב. אנחנו מכונית לנהג, אז אני לא חושב שנהיה הראשונים לרוץ לתחום האוטונומי אבל צריך שיהיה לנו גם את זה".
007
הרבה יותר על המפגש עם פאלמר והתוכניות העתידיות בגיליון 352 של מגזין אוטו.