כחודש חלף מאז הוצגה מקלארן 570S והנה אנו מתבשרים על הגעתה של אחות חדשה נוספת, 540C שמה. אז מה ההבדלים בינה ובין האחות הוותיקה יותר (חודש יתרון זה גם סוג של ותק)? לא הרבה, ובטח לא משהו שתוכלו להבחין בו בקלות. העיצוב החיצוני דומה מאוד לשל ה-570S. כמה דומה? אנחנו הצלחנו לזהות רק מראות בצבע שונה, אבל מקלארן טוענים שהכניסה והיציאה בדגם זה קלות יותר מאשר ב-570S. הקלות הזו היא, לפי מקלארן, חלק ממה שאמור להפוך את הדגם הזה לנוח יותר בשימוש יומיומי – ואולי משמעות האות C בשם היא קיצור ל-comfort?

אז מה תמצאו במקלארן היומיומית הזו? את אותו מנוע 3.8 ליטר, טווין טורבו, כאשר הפעם הוא מנפק 30 כ"ס פחות מזה שהנמצא אצל אחותו; דהיינו 540 כ"ס (ב-7500 סל"ד). המנוע משודך, כמו בכל דגמי מקלארן, לתיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית דו-מצמדית עם שבעה יחסי העברה. ההנעה כצפוי, אחורית.



מקלארן 540C – יומיומית יותר. בערך
צילום: מנהל

מקלארן לא מפרטים מה בדיוק אמור להפוך את המכונית הזו ליומיומית יותר מאחותה, אולם נראה שלא מדובר על ממדים קומפקטיים להשתחלות עירונית – ממדי ה-540C זהים לשל ה-570S, בדגש על רוחב של 2.01 מטרים. גם המשקל כמעט זהה – הנציגה החדשה שוקלת 1311 ק"ג, 2 ק"ג בדיוק פחות מה-570S.

גם הביצועים הם לא מה שהיינו מגדירים כ"יומיומיים", אלא אם אתם נוסעים לעבודה דרך הנורבורגרינג – תאוצה מעמידה למאה קמ"ש אורכת 3.5 שניות, ותאוצה ממאה למאתיים קמ"ש אורכת 7 שניות. המהירות המרבית היא 320 קמ"ש.

אז מה יומיומי בה? אולי המחיר – ה-540C זולה משמעותית מה-570S, ואולי ההגדרה הנכונה היא "פחות יקרה": 126,000 לירות שטרלינג לעומת 145,000 לירות שטרלינג, בבריטניה כמובן. ועם על ההתרחשויות בגזרת מכוניות הסופר-פרימיום בארץ (אסטון מרטין פתחה סוכנות ויש שמועות על הגעת למבורגיני), יכול להיות שעד תחילת 2016, המועד המתוכנן לתחילת המסירות, המכונית הזו תהיה רלבנטית גם אצלנו...

מקלארן 540C – יומיומית יותר. בערך
צילום: מנהל