סדרה 7 של
ב.מ.וו נמצאת אתנו משנת 1977. הדור הנוכחי, החמישי בשושלת, הוצג לפני שבע שנים, ומתיחת הפנים הוכרזה ב-2012. כעת מתקרבת ב.מ.וו להשקת דור חדש למכונית הפאר הבווארית, וחושפת בפנינו צילומים ראשונים ומעט פרטים על הדגם החדש. הצגתו צפויה לקראת סתיו 2015, סביר שבתערוכת פרנקפורט.
רמזים ראשונים
בתמונות שחשפה היצרנית ניתן לראות את
ב.מ.וו סדרה 7 החדשה כשהיא עטויה צבעי הסוואה. עם זאת, כצפוי, ניתן להתרשם ממדיה הגדולים של המכונית, כיאה לקטגוריה. מכסה המנוע ובסיס הגלגלים הארוכים ביחס לגוף המכונית בולטים במיוחד. בנוסף, ניתן להבחין ביחידות תאורה צרות מלפנים התואמות את הסגנון העדכני את ב.מ.וו – כמו שנראה בסדרה 3, למשל – ואת גריל הכליות המסורתי שהגיע כאן לממדי ענק. ככל הנראה מהפיכות עיצוביות לא יהיו כאן.
צילום: מנהל
ב.מ.וו מקדישה לא מעט מההודעה לעיתונות למערכות אתן תוצע ה-7 החדשה. שינוי חשוב אחד הוא דור חדש למערכת ה-i-Drive. תפעול המערכת יהיה לא רק באמצעות החוגה המוכרת, כי אם דרך מסך מגע. אפשרות נוספת לשליטה במערכת תהיה באמצעות תפעול מרכיבים שונים שלה – עוצמת שמע, קבלת שיחות ועוד – באמצעות תנועות יד מתוכנתות מראש.
סדרה 7 החדשה תוצע עם מערכת חנייה אוטומטית אותה ניתן יהיה להפעיל גם כאשר הנהג נמצא מחוץ לרכב; באופן כזה אפשר להכניס את הרכב או להוציאו מחנייה צרה או צפופה ללא מאמץ מיוחד מצד הנוסעים או הנהג.
צילום: מנהל
הדגם החדש יוצע, כמובן, עם מערכות בטיחות עדכניות, כמו התראות על התנגשות מלפנים ומאחור, אזהרה על תנועה צולבת ביציאה מחנייה או צמתים, שמירת נתיב הנסיעה והתראה על סטייה ממנו ועוד.
קצת על מכלולים
ב.מ.וו לא מרחיבה בכל הקשור לצד המכני, אך כן חושפת מספר פרטים בודדים ומעניינים. המכונית תצויד במנוע חדש לחלוטין - 6 צילינדרים, טורי, כפול-מגדשים – שיהיה יעיל וחזק מקודמו. מנוע זה ישודך לתיבת אוטומטית מעודכנת עם שמונה הילוכים.
צילום: מנהל
בנוסף, מדווחת ב.מ.וו על מערך מתקדם של מתלי אוויר, שיסייע ל-7 החדשה לשלב בין נוחות נסיעה כנדרש ממכונית פאר, לערכי הנהיגה המאפיינים את המותג. בנוסף, מספרת היצרנית בגאווה על הפחתת משקל שעברה המכונית: כ-130 ק"ג פחות מהדור היוצא. הורדת משקל זאת הושגה, בין היתר, בזכות שימוש בסיבי פחמן מחוזקים בפלסטיק.
בשלב זה שומרת ב.מ.וו לעצמה את שאר הפרטים. אנחנו נשוב ונעדכן עם הצגתה הרשמית.