
חדר משפחה
הספורטוואן, לפי פולקסווגן, הוא גולף MPV, או במילים אחרות: הגולף האמיתית למשפחה (או לסבא-סבתא). הוא ארוך יותר מהגולף, עם תוספת של 14 ס"מ באורך (ל-434 ס"מ) ו-4.5 ס"מ בבסיס הגלגלים (ל-268.5 ס"מ). הוא גם גבוה בהרבה, עם תוספת של 15 ס"מ (ל-160 ס"מ). התוצאה היא מרחב פנים גדול בהרבה מזה שבגולף, שבעצמה מרווחת למדי.

במושב הקדמי תמצאו שוב מרווחים מצוינים בכל המדדים – ואת סביבת הנהג המוכרת של הגולף. בצד האבזור יש בלוטות', בקרת שיוט, תפעול מההגה למערכות השונות, בקרת אקלים מפוצלת, חיבור USB ו-SD למערכת הקול, ובמרכז ממוקם מסך מגע נוח לתפעול. איכות החומרים טובה בחלק העליון ובסדר בתחתון, וגם אם לא מדובר בתא נוסעים מסעיר, נעים להיות כאן.
הרכב במבחן היה ברמת האבזור הגבוהה יותר (תוספת של 11,000 שקלים), שמוסיפה חישוקים קלים ופסי נשיאה כסופים על הגג. חשוב הרבה יותר הוא אבזור בטיחות משופר בדמות התרעה על רכב בשטח המת במראות וחיישנים להתרעה על תנועה חוצה בתנועה לאחור. לרכב ציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק של יורו NCAP.
בדרך

חובבי הפיתולים לא ימצאו כאן שותף להנאה, אבל האחיזה גבוהה מאוד. שותף למהירות הם כן ימצאו; המנוע מנפק ביצועים והרכב זריז, מאפשר לנהוג בו מאוד מהר, ולהרגיש אתו מאוד בטוח.
יחידת ההנעה היא המוכרת לנו משאר דגמי הקונצרן. המנוע הוא אותו 1.2 ל' טורבו, רק שכאן הוא מספק 110 כ"ס (5 כ"ס יותר מבגולף); נתון המומנט, 17.8 קג"מ, זהה לזה שבגולף. התיבה היא אוטומטית-רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. השילוב כאמור יעיל והביצועים טובים ואלו יוצרים ברוב המצבים רכב זריז. למעט התלונה הקבועה על פעולה מעט מחוספסת ולא נעימה של תיבת ההילוכים בעיר, העסק עובד יפה. בעמידה ייהנו השוהים ברכב משקט (והיעדר מזגן) הודות למערכת דימום/התנעה (שניתן לנטרל אותה), ואם הנהג ירצה, בלם החניה יופעל אוטומטית, כך שלא יצטרך ללחוץ על הבלם. צריכת הדלק טובה; מחוץ לעיר מדובר ב-17 ק"מ לליטר ובסה"כ בימי המבחן המאומצים הגענו לנתון של 13.2 ק"מ לליטר.
תמורה

המחיר בתחילת הדרך עמד על 155,000 שקלים לגרסת הבסיס (ללא חישוקים קלים!), ומחיר גרסת המבחן המאובזרת האמיר כבר ל-166,000 שקלים. אבל ממש רגע לפני פרסום הכתבה יצא מחירון חדש, עם הורדת מחיר משמעותית של 10,000 שקלים.
במחיר המקורי הספורטוואן היה בחירה לא סבירה בעליל. במחיר החדש, מדובר ברכב יקר מהמתחרים שמציעים פתרון דומה, גם אם לא זהה, לניוד משפחתי נוח. אלא שכעת, פער המחיר בינם לבין זה של פולקסווגן ספורטוואן דומה להפרש הקיים ביחס לשאר המוצרים של פולקסווגן.
אז אם המחיר פחות קריטי לכם, או לחילופין אם חשבתם לקנות גולף 1.2 ל' מאובזרת (ואתם באמת לא רוצים את הגרסה הבסיסית), לדעתנו בהחלט שווה להוסיף עוד 5000 שקלים ולבחור בספורטוואן.
