הטראוורס הוצג ב-2008, עבר ב-2012 מתיחת פנים ודגם מחודש זה הגיע אלינו ב-2013. קל לזהות את העדכון במבט מלפנים, כאשר הגריל המפוצל הוחלף בגריל אחוד גדול ונוצץ יותר. מה שלא קל להחליט הוא אם שינוי הפך אותו לנאה יותר. גם יחידות התאורה מאחור זכו להופעה מחודשת.
רצינו לבחון את גרסת הבסיס, שמציעה יחס אורך לשקל מעניין ומסתפקת בהנעה קדמית, אלא שהיא לא קיימת בצי ההדגמה של היבואן. במקומה קיבלנו את LTZ, המאובזרת והיקרה ביותר בהיצע. כמה יקרה? 340,000 שקלים לעומת 230,000 שקלים שעולה גרסת הבסיס.

רשימת האבזור, כיאה למחיר, בלתי נגמרת. זה מתחיל עם הנעה מרחוק שמאפשרת להפעיל את המזגן לפני הכניסה לרכב – ברכה אמיתית בחום הישראלי – בקרת אקלים עם הפרדה שמאל/ימין ואזור נוסף לאחור, בקרת שיוט, מושבים חשמליים עם זיכרונות (עם קירור שעובד נפלא, וגם חימום), שקעי מתח וצמד שקעי USB להטענה בשורה השנייה (רעיון מצוין!), מערכת קול (טובה) מבית Bose, וגם DVD מקורי בתקרה, גג שמש כפול וכמובן בלוטות'. מה אין? פנסי קסנון וכניסה והתנעה ללא מפתח (מצב ההתנעה מרחוק לא מאפשר נסיעה – רק מיזוג התא).
ה-LTZ מוסיף גם אבזור בטיחותי חשוב בדמות מערכות להתרעת התנגשות ואי שמירת מרחק, התרעה על סטייה מנתיב וניטור רכב בשטח המת במראות, האחרונה שימושית במיוחד בשל מראות לא ממש מוצלחות. בנוסף מורכבת גם מערכת התרעה מפני תנועה חוצה בנסיעה לאחור, שימושי ביציאה מחניה.
הטראוורס מוצע עם שמונה או שבעה מושבים, כאשר ה-LTZ מגיע עם שבעה. האווירה מאחור מצוינת – יש חלונות שחורים, יציאות מזגן מהתקרה (עם שליטה מהשורה השניה) ו-DVD מקורי עם אוזניות אלחוטיות.
בשורה השנייה תמצאו צמד מושבי קפטן, שנראים נהדר ומציעים מרווח מעולה. חסר מעט מקום לכפות הרגליים, אבל זה כמעט ולא מפריע. המושבים, משום מה, נמוכים מדי וזה פחות נוח לירכיים. ניתן להזיז את המושבים לפנים-אחור וגם להטות אותם. בשורה השלישית המצב עדיין טוב למדי, ופתחי המיזוג הנמצאים גם כאן מוסיפים. אומנם המושב האמצעי לא ממש נוח, אבל אלו שלצדו בסדר גמור. מרווח הראש יספיק בהחלט לאנשים בגובה ממוצע, אך גבוהים יפגשו את התקרה. תא המטען נפתח ונסגר חשמלית, הוא גדול כשכל המושבים בשימוש, ופשוט עצום אם מקפלים את השורה השלישית.

מנוע ה-V6, 3.6 ל', של הטראוורס מרוויח בגרסה מחודשת זו 7 כ"ס ו-0.6 קג"מ – בזכות מערכת פליטה כפולה – שלא באמת משנים. תיבה אוטומטית עם שישה הילוכים משדכת את הכוח לכל ארבעת הגלגלים. המנוע הזה אוהב סל"ד גבוה, ושם הוא חזק. בסל"ד נמוך הוא פחות מרשים, ולכן היציאה מהמקום פחות מהירה מהצפוי. אבל מרגע שנמצאים בתנועה, ובמיוחד בעקיפות, מתגלה כלי זריז, אפילו זריז מאוד בהתחשב בממדים. למעט צריכת הדלק (6.5 ק"מ לליטר בממוצע במבחן, 10 ק"מ לליטר בשיוט רגוע במיוחד), קשה לבוא בטענות למערכת ההנעה. אם מתאמצים, אפשר להזכיר תגובות מעט איטיות של התיבה ויחסי העברה מעט ארוכים מדי.
הטרווארס הוא רכב נוח. בעיר הוא מצליח לא להיחבט גם על שיבושים רעים במיוחד, ולסנן טוב שיבושים קטנים. מצד שני, שיבושים בינוניים כן עוברים לתא, ולפעמים גורמים ללווייתן לקפץ קלות. ועדיין, לרוב התחושה בתא נעימה. מחוץ לעיר המצב טוב יותר, עם ריסון טוב על שיבושים גדולים, אך סינון לא מושלם של שיבושים קטנים. טראוורס הוא רכב נעים לנסיעות ארוכות, וחבל רק שהמנוע לא מציע צליל מעט נעים יותר בעומס.

בשבילים מדובר בבן-לוויה מוצלח בזכות המתלים הסופגים. רק צריך לזכור שלמרות ההנעה הכפולה, הפגוש הקדמי נמוך למדי (ויעידו על כך השפשופים שספג ממדרכות) וסידור הגחון לא מוצלח וחושף איברים רגישים לפגיעה. לכן עדיף להישאר על שבילים טובים יחסית (ולכך גם גרסת ה-4X2 מספיקה לדעתנו).
למעטים
העדכון לא שינה את שברולט טראוורס בצורה משמעותית, והוא דומה למדי למה שפגשנו בעבר. זה לא דבר רע, כי הוא היה ונשאר רכב טוב מאוד. הוא מאוד מרווח, נוח, מאובזר ומרשים. המינוסים העיקריים היו ונשארו צריכת הדלק והסרבול בתנועה עירונית. גרסת ה-LTZ מוסיפה לאלה מחיר גבוה, שמגביל מאוד את קהל הלקוחות הפוטנציאלי.
